Zarządzanie budżetem projektu

Zarządzanie budżetem to jedno z najważniejszych, a zarazem najtrudniejszych zadań project managera. Najmniejsza luka w finansach projektu zazwyczaj oznacza bowiem albo nieoczekiwany wydatek dla inwestora, albo stratę dla firmy go realizującej (jeśli dodatkowe koszty weźmie ona na siebie), albo też zupełne wstrzymanie prac z powodu braku środków na dalszą realizację, czyli fiasko projektu.

Warto więc wspomóc się narzędziem, które ułatwi zarządzanie budżetem projektu - częściowo zautomatyzuje, ograniczy ryzyko popełnienia błędu, a także zwróci uwagę na ew. odchylenia od nakreślonego planu, umożliwiając szybką reakcję managera.

Czytaj więcej: Jak skutecznie zarządzać budżetem projektu?

Jak przenieść domenę WWW?

Za domenę internetową nie warto przepłacać. To jedynie adres naszej witryny, który będzie działał tak samo dobrze zarówno w abonamencie za 1 zł, jak i za 200 zł. Mimo to, rozbieżności w opłatach pobieranych przez rejestratorów domen są ogromne, czasem dochodząc nawet do kilkuset procent. Na szczęście, z usług drogiego dostawcy można zrezygnować, przenosząc domenę do innego operatora - co dziś pokażę na swoim przykładzie.

Czytaj więcej: Jak przenieść domenę internetową do innego (tańszego) operatora?

Najlepsze systemy do automatyzacji marketingu

A gdyby tak nowych klientów nie trzeba było szukać, bo interesowaliby się naszą ofertą sami? I gdyby firmowy mailing nie kończył się niezadowoleniem i wypisem z kampanii większości adresatów? Brzmi dobrze? Dodajmy do tego ograniczenie żmudnej, mechanicznej pracy i automatyczną segregację potencjalnych klientów, tak aby dział sprzedaży inwestował swój wysiłek wyłącznie w wartościowe, dobrze rokujące tematy.

To nie sen, a podstawowe założenia (a zarazem możliwości) systemów klasy marketing automation - podstawowych narzędzi pracy działów marketingu wielu firm. Na rynku oprogramowania rozwiązań do automatyzacji marketingu znajdziemy całkiem sporo, w dzisiejszym artykule podpowiadam więc które z nich warto brać pod uwagę. Każdy ze wskazanych systemów ma swoje walory - wybór konkretnego rozwiązania zależy więc (jak zawsze) od indywidualnych potrzeb.

Czytaj więcej: 5 najlepszych systemów do automatyzacji marketingu

Netcrunch

Natura sieci teleinformatycznych jest bardzo dynamiczna - ich struktura, elementy i parametry zmieniają się niezwykle często. To spore wyzwanie dla administratorów sieci odpowiedzialnych za gromadzenie danych o firmowej infrastrukturze IT. Jeszcze większym wyzwaniem jest właściwa interpretacja zebranych informacji - tak, aby dostarczały firmie odpowiedniej wartości biznesowej, wspomagały w optymalizacji procesów i poprawianiu wyników. Dzięki NetCrunch analiza danych o firmowej sieci nie jest jednak problemem.

Czytaj więcej: NetCrunch - recepta na zdrową sieć Twojej firmy

Sztuczna inteligencja w biznesie

Wbrew pozorom, na przestrzeni ostatnich kilkunastu lat systemy informatyczne dla biznesu nie zmieniły się tak bardzo. Podobnie jak pod koniec lat '90, tak i teraz pozwalają one na gromadzenie, przeliczanie i prezentację danych biznesowych. Do niedawna rozwój tego typu rozwiązań obejmował w zasadzie wyłącznie warstwę graficzną (wpływającą na wygodę obsługi) oraz komunikację z innymi systemami (integracja, tj. przepływ danych pomiędzy rozwiązaniami).

Ostatnio zaczyna się to jednak zmieniać - producenci oprogramowania starają się wspomagać biznes narzędziami, które nie tylko dokonają obliczeń czy zaprezentują dane wg z góry określonego szablonu, ale również zaproponują własne, kreatywne rozwiązania - za pomocą sztucznej inteligencji. Przyjrzyjmy się jak w 2017 roku prezentują się inteligentne systemy CRM, na przykładzie Salesforce.com.

Czytaj więcej: Sztuczna inteligencja w systemach CRM - w czym wyręczy nas w 2017...
Cała prawda o SEO - czy warto w nie inwestować?
Każdemu posiadaczowi strony internetowej zależy na tym, aby była ona prezentowana w wynikach wyszukiwania Google jak najwyżej - najlepiej na... Czytaj więcej...


10 najlepszych darmowych systemów CRM (cz. 1)
Komputerowe systemy CRM (do czego służą wyjaśniliśmy tutaj) to narzędzia, których stosowanie jest absolutnie obowiązkowe w każdej firmie... Czytaj więcej...
Jak wybrać system informatyczny dla firmy?
W jaki sposób dokonać właściwego wyboru spośród ogromnej ilości systemów informatycznych dostępnych na rynku? Jak zdecydować które z... Czytaj więcej...
Atak hakerski na firmową stronę WWW - jak go odeprzeć?
Czasem po wpisaniu w przeglądarce adresu własnej strony internetowej można się wielce zdziwić i np. jej nie zastać. Bądź, co gorsze, zastać... Czytaj więcej...
Jak efektywnie zbierać informacje o leadach za pomocą formularzy WWW?
Marketing automation to nie tylko monitorowanie aktywności leadów i kampanie mailingowe, ale również możliwość automatycznego pozyskiwania... Czytaj więcej...


Piotr Rawski
Analityk Biznesowy, Project Manager. Entuzjasta rozwiązań IT dla biznesu.

Doradzam, optymalizuję procesy biznesowe i dobieram oprogramowanie do indywidualnych potrzeb. Wszystko po to, aby zwiększyć efektywność Twojej firmy.
-> kontakt i współpraca

Komentarze czytelników

Szanowni marketingowcy Nie mam nic przeciwko informacji o Waszym systemie w komentarzach - o ile je...
Myślę, że do tej listy warto dodać jeszcze Odeelę, która jest CRM opartym o przeglądarkę. W samej a...
Weronika
Ja mam u siebie w firmie system ERP i bardzo sobie chwalimy – dużo rzeczy zajmuje mniej czasu i jest...