Integracja systemów informacyjnych

Zarówno w małych, średnich, jak i dużych przedsiębiorstwach zazwyczaj działa nie jeden, a kilka różnych systemów informatycznych - np. do obsługi klientów, działu HR, zarządzania produkcją czy księgowości. Każdy z nich posiada bowiem odmienne (i do tego specyficzne) funkcje, które trudno byłoby umieścić w jednym pakiecie oprogramowania. Częstokroć, poszczególne systemy, mimo że znacząco różnią się przeznaczeniem, wykorzystują te same dane bądź urządzenia. Dobrze jest więc, gdy są ze sobą zintegrowane - tj. potrafią się ze sobą komunikować i współpracować, udostępniając sobie wzajemnie własne zasoby. Na czym polega integracja systemów informatycznych i dlaczego warto jej dokonać?

Czytaj więcej: Na czym polega integracja systemów informatycznych?

Systemy POS

Zamówienia w restauracji można przyjmować na karteczkach, wartość zakupów w małym sklepie spożywczym obliczać na kalkulatorze, a dostępność oferowanego produktu sprawdzać osobiście po otrzymaniu zapytania od klienta. Spora część właścicieli małych biznesów tak właśnie robi i od wielu lat świetnie sobie radzi (podobno). Takie podejście z pewnością nie jest jednak ani wygodne, ani efektywne, ani bezpieczne. Znacznie korzystniej jest skorzystać z komputerowych systemów kasowych ułatwiających handel i obsługę klienta - tzw. Point of Sale (POS). Zwłaszcza, że ich wdrożenie nie musi być kosztowne (wiele dobrych systemów POS rozprowadzanych jest nieodpłatnie - na darmowej, otwartej licencji Open Source).

Czytaj więcej: POS - systemy dla handlu i restauracji

Reklama na Wikipedii

Dzisiejszy internet przepełniony jest reklamami. Czyhają one na internautę praktycznie wszędzie, przybierając przeróżne formy: dźwięku, obrazu, tekstu czy też interaktywnych gier. Nieustannie bombardowani promocyjnymi treściami, mimowolnie uodparniamy się na nie, sprawiając, że firmy chcące dotrzeć do potencjalnych klientów, muszą przeznaczać na reklamę coraz więcej pieniędzy bądź szukać nowych, skuteczniejszych nośników marketingowych. Czyli takich miejsc, które każdego dnia odwiedzają miliony osób. Miejsc, które wolne są od reklam konkurencji. Miejsc takich jak... Wikipedia.

Czytaj więcej: Zareklamuj się na... Wikipedii!

Evernote - więcej niż notatnik

Żadnego pracownika biurowego chyba nie trzeba przekonywać o tym, jak wiele znaczą dobre notatki. Wiedzą to także studenci oraz osoby, które wdrażają się w obowiązki w nowym miejscu pracy, codziennie ucząc się czegoś nowego. Notes prowadzić jednak bardzo trudno: pozyskiwane informacje zapisujemy zazwyczaj w dużym pośpiechu, w sposób nieuporządkowany. Z pewnością nie ułatwia to późniejszego korzystania z notatek. Z tego powodu warto wspomóc się komputerowym oprogramowaniem do robienia notatek, takim jak Evernote. Dzięki niemu stworzymy świetną, wygodną bazę wiedzy (umożliwiającą m.in. katalogowanie i przeszukiwanie) - zarówno dla siebie jak i (dzięki wbudowanej opcji pracy grupowej) dla współpracowników bądź kolegów ze szkolnej ławy.

Czytaj więcej: Evernote - znacznie więcej niż notatnik

Zwiększ widoczność firmy w Google Maps

Jeśli prowadzisz firmę, koniecznie umieść ją w usłudze Google Maps - to nic nie kosztuje, a może przynieść Ci mnóstwo korzyści (o tym dlaczego każda firma powinna znaleźć się na Mapach Google pisaliśmy tutaj). Niestety, ilość tych korzyści często zależy od widzimisię koncernu z Mountain View, który wpisy różnych firm traktuje w odmienny sposób (np. niektóre przedsiębiorstwa widoczne są na mapie już na niewielkich poziomach zbliżenia, podczas gdy inne można zauważyć tylko na większych). Na szczęście, na widoczność firmy w Google Maps można jednak w pewien sposób wpłynąć - sprawdź jak!

Czytaj więcej: Jak poprawić widoczność firmy w Google Maps?
Analiza danych firmy za pomocą kostki OLAP
Współczesny biznes to sfera, w której szczególną rolę odgrywa informacja. I to informacja odpowiednio przygotowana - taka, którą można... Czytaj więcej...
Czy warto inwestować w wewnętrzny dział IT?
W Polsce i na świecie coraz popularniejszy staje się outsourcing - również w branży IT. Firmy coraz częściej zdają się na usługi innych... Czytaj więcej...
10 najlepszych darmowych systemów CRM (cz. 2)
Na rynku oprogramowania typu CRM jest na pęczki. Opensource'owych systemów CRM, czyli takich, które możemy swobodnie rozwijać i które dostępne... Czytaj więcej...
Jak efektywnie zbierać informacje o leadach za pomocą formularzy WWW?
Marketing automation to nie tylko monitorowanie aktywności leadów i kampanie mailingowe, ale również możliwość automatycznego pozyskiwania... Czytaj więcej...
Publikujesz filmy na YouTube? Te programy Ci się przydadzą
Publikacja filmów na YouTube to prosty i darmowy sposób na szybkie dotarcie do dużej liczby potencjalnych klientów naszej firmy (o czym pisałem... Czytaj więcej...



Piotr Rawski
Analityk Biznesowy, Project Manager. Entuzjasta rozwiązań IT dla biznesu.

Doradzam, optymalizuję procesy biznesowe i dobieram oprogramowanie do indywidualnych potrzeb. Wszystko po to, aby zwiększyć efektywność Twojej firmy.
-> kontakt i współpraca

Komentarze czytelników

Cześć, mogę zaprosić również do przetestowania CRM-a entis - którego robimy z ekipą w Polsce.
Jest ...
wow, ostatnie 15 minut spędziłem na czytaniu i mogę tylko przyklasnąć konkretnemu zestawieniu inform...
Aneta
System ERP trzeba przede wszystkim dobrze wybrać - czyli na początku zrobić rozeznanie wśród tego co...