Dobry CRM - funkcje sprzedażowe

Dobry system CRM to coś więcej niż prosta baza klientów czy rejestr prowadzonych z nimi rozmów telefonicznych. Jako, że CRM to podstawowe narzędzie pracy pracowników działu handlowego, jednym z najważniejszych zadań oprogramowania tego typu jest efektywne zarządzanie tematami sprzedażowymi przedsiębiorstwa. Jakiej funkcjonalności związanej ze sprzedażą powinniśmy oczekiwać od dobrego systemu CRM? O tym piszę w drugiej części mojego poradnika.

Czytaj więcej: Dobry system CRM, czyli jaki? (poradnik - część II: Sprzedaż)

Programy do e-mail trackingu

Konia z rzędem temu, kto po wysłaniu ważnego e-maila nie zastanawia się czy jego wiadomość na pewno dotarła do adresata i czy zainteresowany zdążył ją już przeczytać. Każdy z nas z pewnością nie raz doświadczył tego typu sytuacji. Niepewności i stresów można jednak w prosty sposób uniknąć - i to zupełnie bezpłatnie. Istnieją bowiem darmowe usługi i narzędzia, dzięki którym błyskawicznie dowiemy się czy adresat otrzymał i przeczytał naszego e-maila - niezależnie od dostawcy poczty elektronicznej i wykorzystywanego przez nas klienta pocztowego. Sprawdźmy jak działają.

Czytaj więcej: Jak sprawdzić czy Twój e-mail został przeczytany? Wszystko o e-mail...

W internecie (również na łamach mojego bloga) można znaleźć masę rankingów i zestawień najlepszych systemów CRM. Mimo że często są to opracowania bardzo wartościowe, opisują oprogramowanie w sposób subiektywny, prezentując je z wybranej perspektywy. Zamiast więc zdawać się na ślepy los i kompetencje (bądź ich brak) recenzentów, warto przeanalizować funkcjonalność danego systemu samodzielnie.

W ocenie jakości systemu CRM pomoże przygotowany przeze mnie poradnik. Podpowie jakich funkcji i cech powinniśmy oczekiwać od dobrego systemu CRM. W części pierwszej opowiem o współpracy systemów CRM z pocztą e-mail - jednym z podstawowych narzędzi komunikacji z klientami w każdej firmie.

Czytaj więcej: Dobry system CRM, czyli jaki? (poradnik - część I: Poczta e-mail)

Kreator stron WWW mamfirme.pl

Ponad 20% (a według niektórych danych niemal 50%) polskich przedsiębiorców nie posiada własnej strony internetowej. 30% nie korzysta natomiast z poczty elektronicznej. Tymczasem, według najnowszych badań aż 80% z nas poszukuje firm, produktów i usług właśnie w internecie. Dla firmy nieobecność w sieci stanowi więc ogromny problem - oznacza bowiem utratę wielu szans sprzedaży, które wykorzysta ktoś inny, działający w internecie.

Problem ten można na szczęście szybko i łatwo rozwiązać - m.in. za pomocą usług takich jak mamfirme.pl, której poświęcę dzisiejszy wpis.

Czytaj więcej: Firmowa strona internetowa w 15 minut: test kreatora stron WWW...

Systemy zwiększające sprzedaż

Jak zwiększyć sprzedaż? - to pytanie spędza sen z powiek właścicielom przedsiębiorstw, ich managerom i sprzedawcom. I choć nie istnieje jeden złoty sposób na zachęcenie klientów do zakupów (a przynajmniej ja go nie znam) - wiele zależy bowiem od oferowanego produktu i charakterystyki rynku, na którym działamy - w naszych działaniach bez wątpienia pomogą rozwiązania informatyczne. Dziś prezentuję 7 systemów, które (dobrze wykorzystane) przyczynią się do poprawy wyników sprzedaży w Twojej firmie.

Czytaj więcej: 7 systemów, które zwiększą sprzedaż w Twojej firmie
Oprogramowanie Open Source: czy zawsze jest darmowe?
W naszym kraju coraz więcej osób dostrzega olbrzymi potencjał oprogramowania typu Open Source (który na świecie dostrzeżono nieco wcześniej -... Czytaj więcej...
eDokumenty - sposób na efektywną organizację pracy w firmie
Według moich obserwacji, większość problemów organizacyjnych polskich przedsiębiorstw dotyczy dwóch obszarów: firmowej komunikacji... Czytaj więcej...
6 najlepszych darmowych systemów Live Chat
O pozyskaniu klienta często decyduje kilka pierwszych sekund jego obecności na firmowej stronie internetowej. Szybkie dostarczenie mu wszelkich... Czytaj więcej...
Dobry system CRM, czyli jaki? (poradnik - część II: Sprzedaż)
Dobry system CRM to coś więcej niż prosta baza klientów czy rejestr prowadzonych z nimi rozmów telefonicznych. Jako, że CRM to podstawowe... Czytaj więcej...


Piotr Rawski
Analityk Biznesowy, Project Manager. Entuzjasta rozwiązań IT dla biznesu.

Doradzam, optymalizuję procesy biznesowe i dobieram oprogramowanie do indywidualnych potrzeb. Wszystko po to, aby zwiększyć efektywność Twojej firmy.
-> kontakt i współpraca

Komentarze czytelników

re: Marcin
// Czy istnieje skrypt czatu z funkcją odpisywania przez aplikację w telefonie ?
Tak:
...
Uśmiech
Kingo,
podanie ceny aplikacji jest tak samo możliwe jak podanie ceny wakacji. A więc ile ja zapłacę...
Piotr
Ja polecam alsel.pl prosty i darmowy kreator.