Budowanie kampanii marketingowych w Mauticu

Zautomatyzowane kampanie marketingowe to podstawa każdego systemu klasy marketing automation. Dzięki nim, praca działu handlowego jest znacznie prostsza, bo pozbawiona konieczności żmudnego wykonywania tych samych, powtarzających się czynności.

Aby jednak zastąpienie rąk ludzkich programem komputerowym było w stu procentach możliwe, kreator automatycznej kampanii marketingowej powinna cechować zarówno złożoność (możliwość elastycznego definiowania wieloetapowych, warunkowych scenariuszy kampanii, zgodnych z własnymi potrzebami biznesowymi), jak i intuicyjność obsługi (z którą poradzi sobie każdy, nawet "nietechniczny" handlowiec). Kreator kampanii Mautica, jedynego darmowego systemu marketing automation, zdaje się spełniać oba wymagania. Przyjrzyjmy mu się z bliska.

Czytaj więcej: Jak budować kampanie marketingowe w darmowym systemie marketing...

Czym jest grywalizacja (gamification)?

Dobrą zabawę lubi każdy z nas, dlatego tak chętnie sięgamy po gry komputerowe, planszowe czy towarzyskie. Gry dostarczają nam rozrywki, stąd nic dziwnego, że spędzanie przy nich naszego czasu jest przyjemnością - w przeciwieństwie do wielu innych czynności, za którymi nie przepadamy bądź które wymagają od nas wysiłku.

A gdyby wykorzystać elementy i mechanizmy znane z gier w innych dziedzinach życia, np. w biznesie - tak abyśmy związane z nimi aktywności wykonywali chętniej, szybciej, skuteczniej? To jak najbardziej możliwe dzięki grywalizacji (z j. angielskiego gamification). W dzisiejszym artykule wyjaśnię na czym ona polega i jak ją stosować.

Czytaj więcej: Grywalizacja (Gamification) - czym jest i jak wykorzystać ją w...

Efektywna współpraca CRM i Marketing Automation

Systemy CRM oraz Marketing Automation są podstawowymi narzędziami pracy działów handlowych wielu firm. W niektórych obszarach ich funkcje zdają się pokrywać, stąd bardzo istotne jest aby oba rozwiązania właściwie wykorzystywać w procesie pozyskania klienta i sprzedaży. To znaczy powiązać je ze sobą tak, aby nie wchodziły sobie w drogę, a współpracowały jak najefektywniej, wspierając handlowców i marketingowców w ich codziennych działaniach.

Czytaj więcej: Efektywna współpraca systemów CRM i Marketing Automation

Darmowe oprogramowanie dla startupów

Startupy, czyli młode firmy poszukujące swojego miejsca na rynku, najczęściej muszą liczyć się z każdą wydawaną złotówką. Dlatego dobrze jest, gdy ich właściciele nie inwestują nadmiernych środków w te dobra, które mogliby mieć zupełnie za darmo - na przykład oprogramowanie. Prezentuję dziś 10 świetnych, a do tego bezpłatnych aplikacji i systemów informatycznych idealnie skrojonych pod potrzeby startupów. Grzech z nich nie skorzystać.

Czytaj więcej: Darmowe oprogramowanie dla startupów - 10 najlepszych rozwiązań

Jak zarabiają producenci darmowego oprogramowania?

Miesiącami projektują, programują i testują rozwiązania informatyczne, ponoszą koszty reklamy i marketingu, poprawiają ewentualne błędy, aby w końcu... udostępnić swoje produkty za darmo w internecie. Mowa oczywiście o producentach bezpłatnego oprogramowania, których działania większości z nas mogą wydawać się, delikatnie mówiąc, dziwne. Czy pracują charytatywnie, wyłącznie z potrzeby misji? A może jednak czerpią wymierne korzyści płynące z dostarczania na rynek darmowych systemów informatycznych?

Czytaj więcej: Jak zarabiają producenci darmowego oprogramowania?
WebWave CMS - najlepszy darmowy kreator stron WWW?
Jeszcze 10 lat temu zbudowanie funkcjonalnej strony internetowej wymagało znajomości języka HTML, PHP czy JavaScript. Dziś jest to banalnie... Czytaj więcej...
Jak sprawdzić popularność strony internetowej konkurencji?
Łatwo jest śledzić statystyki własnej strony internetowej. Znacznie trudniej zdobyć dane dotyczące cudzej witryny - np. konkurencji. Nie jest... Czytaj więcej...
Jak założyć firmową stronę internetową (najtaniej)?
Jeśli nie ma Cię w internecie - nie istniejesz. Tak głosi prawo współczesnego marketingu. Aby świat mógł dostrzec Ciebie bądź Twoje... Czytaj więcej...
Evernote - znacznie więcej niż notatnik
Żadnego pracownika biurowego chyba nie trzeba przekonywać o tym, jak wiele znaczą dobre notatki. Wiedzą to także studenci oraz osoby, które... Czytaj więcej...


Piotr Rawski
Analityk Biznesowy, Project Manager. Entuzjasta rozwiązań IT dla biznesu.

Doradzam, optymalizuję procesy biznesowe i dobieram oprogramowanie do indywidualnych potrzeb. Wszystko po to, aby zwiększyć efektywność Twojej firmy.
-> kontakt i współpraca

Komentarze czytelników

Droga Agencjo Offon,
piszesz o wysokich kosztach aktualizacji strony, jej promocji w internecie or...
Fajny artykuł. Pokazałeś w nim, jak zrobić stronę internetową, która nie będzie droga. Ale czy na pe...
kaja
Czy ktoś może bez mojej wiedzy ustawić w moim komputerze program śledzący moje maile? Jak to sprawdz...