Formularze w Mauticu

Marketing automation to nie tylko monitorowanie aktywności leadów i kampanie mailingowe, ale również możliwość automatycznego pozyskiwania danych potencjalnych klientów. Najlepszy darmowy system tego typu - Mautic, któremu poświęciłem kilka ostatnich artykułów, zbiera je za pomocą elastycznych, w pełni konfigurowalnych formularzy, które z jego pomocą w łatwy sposób przygotujemy i osadzimy na własnej stronie WWW. Dziś pokażę jak je efektywnie zdefiniować i wykorzystać w praktyce.

Czytaj więcej: Jak efektywnie zbierać informacje o leadach za pomocą formularzy WWW?

Mautic - śledzenie odwiedzających stronę WWW

Mautic, czyli najlepszy darmowy system typu marketing automation, któremu poświęciłem ostatni artykuł, pozwala między innymi monitorować wybrane strony WWW pod kątem aktywności odwiedzających je osób. Nie chodzi tu jednak o zwykłe zbieranie statystyk odwiedzin, jak liczba czytelników czy popularność określonej witryny (te z powodzeniem udostępnia Google Analytics), a śledzenie poczynań konkretnych odwiedzających i odnotowywanie ich w systemie. Gromadzona w ten sposób wiedza może być bardzo cenna w kontekście działań sprzedażowych firmy, a biorąc pod uwagę, że integracja Mautica ze stroną WWW jest banalnie prosta, warto ją chociażby przetestować.

Czytaj więcej: Jak skutecznie śledzić odwiedzających stronę WWW za pomocą Mautica?

Mautic - najlepszy darmowy system marketing automation

Dobry produkt to w dzisiejszym biznesie stanowczo za mało. O sukcesie danej firmy najczęściej nie decyduje już jej oferta, a skuteczność działań marketingowych - również w internecie. Trudno dziwić się więc, że w ostatnich latach na znaczeniu zyskują rozwiązania typu marketing automation, czyli systemy informatyczne automatyzujące proces pozyskania klienta. I choć na rynku dominują narzędzia komercyjne, jak Marketo czy polski SALESmanago, istnieją również platformy darmowe. Najlepszą z nich jest Mautic - bezpłatny, opensource'owy system marketing automation. Sprawdźmy co potrafi.

Czytaj więcej: Mautic, czyli marketing automation za darmo

21PM - darmowy system do zarządzania projektami

Na polskim rynku oprogramowania dla biznesu pojawił się niedawno nowy, ciekawy produkt - 21pm.pl, służący do kompleksowego zarządzania projektami - przeznaczony do ich obsługi od definicji zakresu projektu, aż po rozliczenia z kontrahentami. Aplikacja nie tylko wspiera bieżącą pracę zespołu projektowego, ale pozwala również kontrolować rentowność danego przedsięwzięcia. A do tego jest dostępna zupełnie za darmo. Przyjrzyjmy się możliwościom systemu 21pm.pl i sprawdźmy czy warto po niego sięgnąć.

Czytaj więcej: 21pm.pl - co potrafi darmowy polski system do zarządzania projektami?

Efektywne zarządzanie sprzedażą w SugarCRM

Jeśli zastanawiasz się jak efektywnie zarządzać procesami sprzedażowymi w swojej firmie, 27 października 2015 roku koniecznie odwiedź Centrum Szkoleniowe Adgar Ochota (al. Jerozolimskie 181, Warszawa). Odbędzie się tam ciekawa, a do tego bezpłatna konferencja w całości poświęcona efektywnemu zarządzaniu sprzedażą przy pomocy systemu SugarCRM. Dlaczego warto wziąć w niej udział?

Czytaj więcej: Jak efektywnie zarządzać sprzedażą w SugarCRM?
Cechy dobrej firmowej strony internetowej
Czym powinna charakteryzować się dobra firmowa strona internetowa? Przede wszystkim witryna tego typu powinna być czytelna i prosta w obsłudze -... Czytaj więcej...
6 najlepszych darmowych systemów HRMS
Firmę tworzą nie pieniądze, aktywa, pasywa bądź klienci. Firmę tworzą pracujący w niej ludzie - to ich charakterystyki, samopoczucie i... Czytaj więcej...
Toggl - skuteczna ewidencja czasu pracy
Czas pracy można ewidencjonować na bardzo wiele sposobów. O tym, na czym polega time tracking i dlaczego warto stosować go w każdej firmie... Czytaj więcej...
Axence nVision – jak usprawnić zarządzanie infrastrukturą IT i obniżyć zbędne koszty?
Administrator IT to rola bardzo wymagająca, a zarazem niedoceniana w wielu firmach. W czasach cyfrowej transformacji, gdzie o efektywności... Czytaj więcej...
Jak skutecznie analizować zachowanie użytkowników na stronie WWW?
Strona WWW (rozumiana również jako serwis internetowy) może, a wręcz powinna być dla firmy źródłem ogromnych korzyści - zarówno... Czytaj więcej...



Piotr Rawski
Analityk Biznesowy, Project Manager. Entuzjasta rozwiązań IT dla biznesu.

Doradzam, optymalizuję procesy biznesowe i dobieram oprogramowanie do indywidualnych potrzeb. Wszystko po to, aby zwiększyć efektywność Twojej firmy.
-> kontakt i współpraca

Komentarze czytelników

Cześć, mogę zaprosić również do przetestowania CRM-a entis - którego robimy z ekipą w Polsce.
Jest ...
wow, ostatnie 15 minut spędziłem na czytaniu i mogę tylko przyklasnąć konkretnemu zestawieniu inform...
Aneta
System ERP trzeba przede wszystkim dobrze wybrać - czyli na początku zrobić rozeznanie wśród tego co...