Jak zarabiają producenci darmowego oprogramowania?

Miesiącami projektują, programują i testują rozwiązania informatyczne, ponoszą koszty reklamy i marketingu, poprawiają ewentualne błędy, aby w końcu... udostępnić swoje produkty za darmo w internecie. Mowa oczywiście o producentach bezpłatnego oprogramowania, których działania większości z nas mogą wydawać się, delikatnie mówiąc, dziwne. Czy pracują charytatywnie, wyłącznie z potrzeby misji? A może jednak czerpią wymierne korzyści płynące z dostarczania na rynek darmowych systemów informatycznych?

Czytaj więcej: Jak zarabiają producenci darmowego oprogramowania?

Formularze w Mauticu

Marketing automation to nie tylko monitorowanie aktywności leadów i kampanie mailingowe, ale również możliwość automatycznego pozyskiwania danych potencjalnych klientów. Najlepszy darmowy system tego typu - Mautic, któremu poświęciłem kilka ostatnich artykułów, zbiera je za pomocą elastycznych, w pełni konfigurowalnych formularzy, które z jego pomocą w łatwy sposób przygotujemy i osadzimy na własnej stronie WWW. Dziś pokażę jak je efektywnie zdefiniować i wykorzystać w praktyce.

Czytaj więcej: Jak efektywnie zbierać informacje o leadach za pomocą formularzy WWW?

Mautic - śledzenie odwiedzających stronę WWW

Mautic, czyli najlepszy darmowy system typu marketing automation, któremu poświęciłem ostatni artykuł, pozwala między innymi monitorować wybrane strony WWW pod kątem aktywności odwiedzających je osób. Nie chodzi tu jednak o zwykłe zbieranie statystyk odwiedzin, jak liczba czytelników czy popularność określonej witryny (te z powodzeniem udostępnia Google Analytics), a śledzenie poczynań konkretnych odwiedzających i odnotowywanie ich w systemie. Gromadzona w ten sposób wiedza może być bardzo cenna w kontekście działań sprzedażowych firmy, a biorąc pod uwagę, że integracja Mautica ze stroną WWW jest banalnie prosta, warto ją chociażby przetestować.

Czytaj więcej: Jak skutecznie śledzić odwiedzających stronę WWW za pomocą Mautica?

Mautic - najlepszy darmowy system marketing automation

Dobry produkt to w dzisiejszym biznesie stanowczo za mało. O sukcesie danej firmy najczęściej nie decyduje już jej oferta, a skuteczność działań marketingowych - również w internecie. Trudno dziwić się więc, że w ostatnich latach na znaczeniu zyskują rozwiązania typu marketing automation, czyli systemy informatyczne automatyzujące proces pozyskania klienta. I choć na rynku dominują narzędzia komercyjne, jak Marketo czy polski SALESmanago, istnieją również platformy darmowe. Najlepszą z nich jest Mautic - bezpłatny, opensource'owy system marketing automation. Sprawdźmy co potrafi.

Czytaj więcej: Mautic, czyli marketing automation za darmo

21PM - darmowy system do zarządzania projektami

Na polskim rynku oprogramowania dla biznesu pojawił się niedawno nowy, ciekawy produkt - 21pm.pl, służący do kompleksowego zarządzania projektami - przeznaczony do ich obsługi od definicji zakresu projektu, aż po rozliczenia z kontrahentami. Aplikacja nie tylko wspiera bieżącą pracę zespołu projektowego, ale pozwala również kontrolować rentowność danego przedsięwzięcia. A do tego jest dostępna zupełnie za darmo. Przyjrzyjmy się możliwościom systemu 21pm.pl i sprawdźmy czy warto po niego sięgnąć.

Czytaj więcej: 21pm.pl - co potrafi darmowy polski system do zarządzania projektami?
Jak za darmo stworzyć ankietę?
Ankiety to podstawowe i jedne z najchętniej wykorzystywanych rodzajów badań marketingowych. Stosują je zarówno firmy (np. w celu pozyskania... Czytaj więcej...
Open Project - najlepszy darmowy system do zarządzania projektami?
Project manager to bardzo odpowiedzialne stanowisko. Wymaga szerokiej, interdyscyplinarnej wiedzy oraz świetnej organizacji pracy własnej i innych.... Czytaj więcej...
5 najlepszych darmowych systemów ERP
Systemy ERP to rozwiązania służące do kompleksowego zarządzania przedsiębiorstwem, obejmujące wszystkie aspekty jego działalności: m.in.... Czytaj więcej...
Cała prawda o SEO - czy warto w nie inwestować?
Każdemu posiadaczowi strony internetowej zależy na tym, aby była ona prezentowana w wynikach wyszukiwania Google jak najwyżej - najlepiej na... Czytaj więcej...


Piotr Rawski
Analityk Biznesowy, Project Manager. Entuzjasta rozwiązań IT dla biznesu.

Doradzam, optymalizuję procesy biznesowe i dobieram oprogramowanie do indywidualnych potrzeb. Wszystko po to, aby zwiększyć efektywność Twojej firmy.
-> kontakt i współpraca

Komentarze czytelników

Mateusz
Kasiu doskonale wyjaśnił Ci to Piotr jeżeli chodzi o system klasy ERP dostępny przez przeglądarkę. Z...
Bardzo ciekawy artykuł, jestem pod wrażeniem wiedzy autora. Uważam, że każda większa firma powinna ...
Ja korzystam z redcart i jestem zadowolona sisunia.pl