Komunikatory dla firm

Odkąd w Polsce pojawiło się Gadu-Gadu (wyparte później przez Skype'a, Messengera, SnapChata i masę innych komunikatorów mniej lub bardziej związanych z Social Media) ludzie błyskawicznie przerzucili się na ten - internetowy - sposób komunikacji. Wspólne odrabianie prac domowych, plotkowanie czy "poważne" rozmowy o życiu - wszystko to moje pokolenie (do którego parę lat temu dołączyli również nasi rodzice i dziadkowie) najchętniej odbywa właśnie za pomocą komunikatorów internetowych.

Nie inaczej jest w pracy, gdzie bez komunikatorów trudno o efektywny przepływ informacji. Dzięki nim, aby skonsultować z kimś służbowy temat nie muszę się już z nim szukać po biurze, wyrywać się nawzajem od bieżących obowiązków (co typowe dla telefonów i niezapowiedzianych wizyt przy biurku) czy też zapamiętywać wspólnych ustaleń. Jednak jak wszystkie narzędzia, tak i komunikatory bardzo się od siebie różnią i - w zależności od konkretnego modelu - ich biznesowa przydatność może być zupełnie inna. Dziś pokażę z których darmowych komunikatorów internetowych warto skorzystać w firmie.

Aura Business

Wdrożenie oprogramowania do zarządzania relacjami z klientami bardzo często rozpoczynamy od poszukiwania najlepszego dostępnego systemu CRM. Jeszcze kilka lat temu takie podejście wydawało się słuszne - dobrych narzędzi mieliśmy na rynku niewiele, a wybór jednego z renomowanych rozwiązań zwiększał szansę powodzenia projektu.

Obecnie rynek systemów CRM jest ogromny, a większość z nich oferuje zbliżoną funkcjonalność. Dotyczy to nie tylko prostych, online'owych rozwiązań dla niewielkiego biznesu. Również w sektorze Enterprise każdego roku powstają nowe, bardzo solidne narzędzia (także w Polsce), które z powodzeniem mogą rywalizować użytecznością z najpopularniejszymi markami, jak Salesforce.com, Microsoft Dynamics czy SAP. Niekiedy je nawet prześcigając.

Przykładem takiego rozwiązania jest polski Aura Business - sprawdźmy jak radzi sobie w porównaniu z najpopularniejszymi systemami CRM na rynku

Fakturownia.pl

Wielu z nas wzbrania się przed założeniem własnej działalności gospodarczej - pomimo ciekawego pomysłu i dobrego biznesplanu. Częstymi przeszkodami są obawa przed formalnościami, konieczność gromadzenia dużej liczby dokumentów, pilnowania terminów czy wystawiania faktur - czyli czynności niezwiązane z domenową działalnością firmy, a wymagające skrupulatności oraz sporego nakładu pracy.

Na szczęście każdą z tych barier można w łatwy sposób zniwelować. Dziś pokażę jak najłatwiej poradzić sobie z ostatnim z tematów - za pomocą prostego w obsłudze narzędzia do kompleksowego zarządzania fakturami - Fakturownia.pl.

Mautic

W Waszych mailach często pytacie mnie o godne polecenia oprogramowanie, najchętniej takie, z którego sam korzystam. Postanowiłem więc przygotować listę systemów, narzędzi oraz usług, których używam na co dzień. Zestawienie postaram się na bieżąco aktualizować.

Mam nadzieję, że niektórzy z Was skorzystają z moich propozycji. Jeśli jednak znasz Twoim zdaniem lepszą alternatywę, daj proszę znać w komentarzu – chętnie z niej skorzystam.

Kreator stron WWW Webwave CMS

Chociaż zawodowo nigdy nie zajmowałem się tworzeniem stron WWW, mam na swoim koncie co najmniej kilka (moim zdaniem całkiem udanych) ich realizacji. Budując serwisy internetowe stosowałem różne metody - zarówno pracując u podstaw (czysty HTML/CSS/PHP), jak i wspomagając się gotowym oprogramowaniem (np. systemem blogowym Blogger czy opensource'owymi CMSami Joomla!, Drupal bądź Wordpress).

Każde z tych rozwiązań ma niewątpliwie mnóstwo zalet, jednak najszybszy efekt - w postaci atrakcyjnej, profesjonalnej firmowej strony internetowej (utworzonej wcześniej w oparciu o system Wordpress) - osiągnąłem zupełnie inaczej: za pomocą nowej odsłony cenionego internetowego kreatora stron WWW WebWave CMS. I to wszystko za pomocą graficznego edytora - bez najmniejszej ingerencji w kod HTML czy CSS. Poniżej przedstawiam szczegóły mojego testu.


Jak i gdzie szkolić pracowników - skutecznie i za darmo?
Wszystkim pracodawcom zależy na tym, aby ich kadra posiadała wysokie, sukcesywnie rozwijane kwalifikacje. W związku z tym, wiele firm wspomaga... Czytaj więcej...
Dobry system CRM, czyli jaki? (poradnik - część II: Sprzedaż)
Dobry system CRM to coś więcej niż prosta baza klientów czy rejestr prowadzonych z nimi rozmów telefonicznych. Jako, że CRM to podstawowe... Czytaj więcej...
Jak sprawdzić czy Twój e-mail został przeczytany? Wszystko o e-mail trackingu
Konia z rzędem temu, kto po wysłaniu ważnego e-maila nie zastanawia się czy jego wiadomość na pewno dotarła do adresata i czy zainteresowany... Czytaj więcej...
Jak napisać dobry artykuł na stronę WWW? - 15 praktycznych zasad
W tradycyjnym ujęciu (np. w prasie) za dobry artykuł uważa się taki, który zainteresuje czytelnika, zachęci go do zapoznania się z innymi... Czytaj więcej...


Piotr Rawski
Analityk Biznesowy, Project Manager. Entuzjasta rozwiązań IT dla biznesu.

Doradzam, optymalizuję procesy biznesowe i dobieram oprogramowanie do indywidualnych potrzeb. Wszystko po to, aby zwiększyć efektywność Twojej firmy.
-> kontakt i współpraca

Komentarze czytelników

Robercie, a może w ramach promocji firmao.pl opowiesz czytelnikom jak to bez mojej wiedzy umieściliś...
saleena smith
Bardzo dobrze napisany artykuł, A dla najlepszego oprogramowania do zarządzania projektami, z przyje...
Ala
Sales Manago nie potrafi identyfikować firm odwiedzających stronę w raportach, w tej rubryce podaje...