Najważniejsze elementy firmowej strony WWW

Dziś niemal każda firma ma w internecie swoją wizytówkę - stronę WWW. I słusznie - jest to bowiem jeden z najłatwiejszych sposobów na dotarcie do potencjalnego klienta. Aby jednak firmowa strona była skuteczna - tj. spełniała swoje zadanie, musi zawierać kilka istotnych elementów. Oto osiem, moim zdaniem, najważniejszych.

Integracja systemów informacyjnych

Zarówno w małych, średnich, jak i dużych przedsiębiorstwach zazwyczaj działa nie jeden, a kilka różnych systemów informatycznych - np. do obsługi klientów, działu HR, zarządzania produkcją czy księgowości. Każdy z nich posiada bowiem odmienne (i do tego specyficzne) funkcje, które trudno byłoby umieścić w jednym pakiecie oprogramowania. Częstokroć, poszczególne systemy, mimo że znacząco różnią się przeznaczeniem, wykorzystują te same dane bądź urządzenia. Dobrze jest więc, gdy są ze sobą zintegrowane - tj. potrafią się ze sobą komunikować i współpracować, udostępniając sobie wzajemnie własne zasoby. Na czym polega integracja systemów informatycznych i dlaczego warto jej dokonać?

Systemy POS

Zamówienia w restauracji można przyjmować na karteczkach, wartość zakupów w małym sklepie spożywczym obliczać na kalkulatorze, a dostępność oferowanego produktu sprawdzać osobiście po otrzymaniu zapytania od klienta. Spora część właścicieli małych biznesów tak właśnie robi i od wielu lat świetnie sobie radzi (podobno). Takie podejście z pewnością nie jest jednak ani wygodne, ani efektywne, ani bezpieczne. Znacznie korzystniej jest skorzystać z komputerowych systemów kasowych ułatwiających handel i obsługę klienta - tzw. Point of Sale (POS). Zwłaszcza, że ich wdrożenie nie musi być kosztowne (wiele dobrych systemów POS rozprowadzanych jest nieodpłatnie - na darmowej, otwartej licencji Open Source).

Reklama na Wikipedii

Dzisiejszy internet przepełniony jest reklamami. Czyhają one na internautę praktycznie wszędzie, przybierając przeróżne formy: dźwięku, obrazu, tekstu czy też interaktywnych gier. Nieustannie bombardowani promocyjnymi treściami, mimowolnie uodparniamy się na nie, sprawiając, że firmy chcące dotrzeć do potencjalnych klientów, muszą przeznaczać na reklamę coraz więcej pieniędzy bądź szukać nowych, skuteczniejszych nośników marketingowych. Czyli takich miejsc, które każdego dnia odwiedzają miliony osób. Miejsc, które wolne są od reklam konkurencji. Miejsc takich jak... Wikipedia.

Evernote - więcej niż notatnik

Żadnego pracownika biurowego chyba nie trzeba przekonywać o tym, jak wiele znaczą dobre notatki. Wiedzą to także studenci oraz osoby, które wdrażają się w obowiązki w nowym miejscu pracy, codziennie ucząc się czegoś nowego. Notes prowadzić jednak bardzo trudno: pozyskiwane informacje zapisujemy zazwyczaj w dużym pośpiechu, w sposób nieuporządkowany. Z pewnością nie ułatwia to późniejszego korzystania z notatek. Z tego powodu warto wspomóc się komputerowym oprogramowaniem do robienia notatek, takim jak Evernote. Dzięki niemu stworzymy świetną, wygodną bazę wiedzy (umożliwiającą m.in. katalogowanie i przeszukiwanie) - zarówno dla siebie jak i (dzięki wbudowanej opcji pracy grupowej) dla współpracowników bądź kolegów ze szkolnej ławy.


CRM czy SFA? Do czego służą systemy Sales Force Automation?
W przeciwieństwie do CRM, termin SFA nie jest w Polsce dobrze znany. Mgliste, aczkolwiek bardzo chwytliwe marketingowo pojęcie Sales Force... Czytaj więcej...
Google Analytics: Dlaczego warto śledzić statystyki firmowej strony WWW?
Głównym zadaniem firmowej strony WWW jest zazwyczaj pełnienie funkcji wizytówki przedsiębiorstwa w internecie. Reklamy, która przyciągnęłoby... Czytaj więcej...
eDokumenty - sposób na efektywną organizację pracy w firmie
Według moich obserwacji, większość problemów organizacyjnych polskich przedsiębiorstw dotyczy dwóch obszarów: firmowej komunikacji... Czytaj więcej...
Jak mobilnie zarządzać pracownikami?
Zasoby ludzkie to najważniejsze aktywa w firmie - wie o tym każdy przedsiębiorca. Ze względu na swoją wyjątkową wartość i specyfikę, kadry... Czytaj więcej...


Piotr Rawski
Analityk Biznesowy, Project Manager. Entuzjasta rozwiązań IT dla biznesu.

Doradzam, optymalizuję procesy biznesowe i dobieram oprogramowanie do indywidualnych potrzeb. Wszystko po to, aby zwiększyć efektywność Twojej firmy.
-> kontakt i współpraca

Komentarze czytelników

Robercie, a może w ramach promocji firmao.pl opowiesz czytelnikom jak to bez mojej wiedzy umieściliś...
saleena smith
Bardzo dobrze napisany artykuł, A dla najlepszego oprogramowania do zarządzania projektami, z przyje...
Ala
Sales Manago nie potrafi identyfikować firm odwiedzających stronę w raportach, w tej rubryce podaje...