Chmura czy własny serwer?

Producenci oprogramowania coraz częściej oferują własne usługi hostingowe. Niektórzy idą o krok dalej, udostępniając swój system wyłącznie w formie usługi (Software as a Service). Dla kontrastu, część dostawców zupełnie ignoruje chmurowe trendy, pozostając przy rozwiązaniach On Premise - czyli gotowych do instalacji na wskazanym serwerze klienta.

Klient natomiast, kuszony przez danego producenta, często wybiera na oślep, nie będąc świadomym różnic pomiędzy tymi dwoma modelami instalacji oprogramowania - zarówno pod względem ich zalet, jak i związanych z nimi zagrożeń. Przedstawiam je w dzisiejszym artykule.

7 grzechów systemów ERP

Na rynku oprogramowania dostępnych jest wiele systemów ERP o całkiem szerokiej funkcjonalności, zdających się wpisywać w standardowe potrzeby większości firm. Po wdrożeniu okazuje się jednak, że oprogramowaniu wiele brakuje do doskonałości, a korzystanie z niego nie jest przyjemnością, a utrapieniem. Poniżej przedstawiam siedem elementów, na które koniecznie należy zwrócić uwagę wybierając system ERP - wymienione problemy prędzej czy później odbiją się bowiem naszej firmie czkawką.

Zarządzanie zadaniami w firmie

Natłok zadań może przyprawić o ból głowy każdego. Aby sobie z nimi poradzić, planujemy swoją pracę, zapisując najważniejsze sprawy do załatwienia, przyklejamy kolorowe karteczki czy też przygotowujemy checklisty.

Jednak zamiast korzystać z kartki bądź systemowego notatnika warto wykorzystać w tym celu któreś z łatwych w obsłudze, dostępnych w internecie darmowych narzędzi do zarządzania zadaniami. Dlaczego? O tym w dzisiejszym wpisie. 

Jak zarządzać wiedzą pracowników?

Większość przedsiębiorców podkreśla, że najważniejszym kapitałem ich firm są pracownicy. Kapitał ten to w znacznej części doświadczenie i wiedza firmowej kadry. Wiedza, która nierzadko znika, gdy pracownik odchodzi z firmy, zabierając ją ze sobą.

Na szczęście straty związane z odejściem pracownika można minimalizować poprzez wdrożenie narzędzi do zarządzania wiedzą. Jakie to narzędzia i w jaki sposób z nich korzystać - o tym w dzisiejszym artykule.

Dobry CRM - funkcje sprzedażowe

Dobry system CRM to coś więcej niż prosta baza klientów czy rejestr prowadzonych z nimi rozmów telefonicznych. Jako, że CRM to podstawowe narzędzie pracy pracowników działu handlowego, jednym z najważniejszych zadań oprogramowania tego typu jest efektywne zarządzanie tematami sprzedażowymi przedsiębiorstwa. Jakiej funkcjonalności związanej ze sprzedażą powinniśmy oczekiwać od dobrego systemu CRM? O tym piszę w drugiej części mojego poradnika.




Piotr Rawski
Analityk Biznesowy, Project Manager. Entuzjasta rozwiązań IT dla biznesu.

Doradzam, optymalizuję procesy biznesowe i dobieram oprogramowanie do indywidualnych potrzeb. Wszystko po to, aby zwiększyć efektywność Twojej firmy.
-> kontakt i współpraca

Komentarze czytelników

Zapraszam do gnum.pl gdzie cena odnowienia jest najniższa na rynku już od kilku lat.
Szczerze odradzamy stawiać firmowe strony na blogerach czy podobnych portalach. Jak zostało wspomnia...
Po uzyskaniu dofinansowania, zapraszamy do zapoznania się ze szkoleniami informatycznymi w IT School...