Chmura czy własny serwer?

Producenci oprogramowania coraz częściej oferują własne usługi hostingowe. Niektórzy idą o krok dalej, udostępniając swój system wyłącznie w formie usługi (Software as a Service). Dla kontrastu, część dostawców zupełnie ignoruje chmurowe trendy, pozostając przy rozwiązaniach On Premise - czyli gotowych do instalacji na wskazanym serwerze klienta.

Klient natomiast, kuszony przez danego producenta, często wybiera na oślep, nie będąc świadomym różnic pomiędzy tymi dwoma modelami instalacji oprogramowania - zarówno pod względem ich zalet, jak i związanych z nimi zagrożeń. Przedstawiam je w dzisiejszym artykule.

7 grzechów systemów ERP

Na rynku oprogramowania dostępnych jest wiele systemów ERP o całkiem szerokiej funkcjonalności, zdających się wpisywać w standardowe potrzeby większości firm. Po wdrożeniu okazuje się jednak, że oprogramowaniu wiele brakuje do doskonałości, a korzystanie z niego nie jest przyjemnością, a utrapieniem. Poniżej przedstawiam siedem elementów, na które koniecznie należy zwrócić uwagę wybierając system ERP - wymienione problemy prędzej czy później odbiją się bowiem naszej firmie czkawką.

Zarządzanie zadaniami w firmie

Natłok zadań może przyprawić o ból głowy każdego. Aby sobie z nimi poradzić, planujemy swoją pracę, zapisując najważniejsze sprawy do załatwienia, przyklejamy kolorowe karteczki czy też przygotowujemy checklisty.

Jednak zamiast korzystać z kartki bądź systemowego notatnika warto wykorzystać w tym celu któreś z łatwych w obsłudze, dostępnych w internecie darmowych narzędzi do zarządzania zadaniami. Dlaczego? O tym w dzisiejszym wpisie. 

Jak zarządzać wiedzą pracowników?

Większość przedsiębiorców podkreśla, że najważniejszym kapitałem ich firm są pracownicy. Kapitał ten to w znacznej części doświadczenie i wiedza firmowej kadry. Wiedza, która nierzadko znika, gdy pracownik odchodzi z firmy, zabierając ją ze sobą.

Na szczęście straty związane z odejściem pracownika można minimalizować poprzez wdrożenie narzędzi do zarządzania wiedzą. Jakie to narzędzia i w jaki sposób z nich korzystać - o tym w dzisiejszym artykule.

Dobry CRM - funkcje sprzedażowe

Dobry system CRM to coś więcej niż prosta baza klientów czy rejestr prowadzonych z nimi rozmów telefonicznych. Jako, że CRM to podstawowe narzędzie pracy pracowników działu handlowego, jednym z najważniejszych zadań oprogramowania tego typu jest efektywne zarządzanie tematami sprzedażowymi przedsiębiorstwa. Jakiej funkcjonalności związanej ze sprzedażą powinniśmy oczekiwać od dobrego systemu CRM? O tym piszę w drugiej części mojego poradnika.


Piotr Rawski
Informatyk i ekonomista z kilkunastoletnim doświadczeniem w rozwoju i wdrażaniu systemów IT dla biznesu.

Doradzam, optymalizuję procesy biznesowe i dobieram oprogramowanie do indywidualnych potrzeb. Wszystko po to, aby zwiększyć efektywność Twojej firmy. ⮕ kontakt i współpraca

Zapraszam również na mój nowy blog poświęcony zarządzaniu w IT:
⮕ piotrrawski.pl