Efektywna współpraca CRM i Marketing Automation

Systemy CRM oraz Marketing Automation są podstawowymi narzędziami pracy działów handlowych wielu firm. W niektórych obszarach ich funkcje zdają się pokrywać, stąd bardzo istotne jest aby oba rozwiązania właściwie wykorzystywać w procesie pozyskania klienta i sprzedaży. To znaczy powiązać je ze sobą tak, aby nie wchodziły sobie w drogę, a współpracowały jak najefektywniej, wspierając handlowców i marketingowców w ich codziennych działaniach.

Darmowe oprogramowanie dla startupów

Startupy, czyli młode firmy poszukujące swojego miejsca na rynku, najczęściej muszą liczyć się z każdą wydawaną złotówką. Dlatego dobrze jest, gdy ich właściciele nie inwestują nadmiernych środków w te dobra, które mogliby mieć zupełnie za darmo - na przykład oprogramowanie. Prezentuję dziś 10 świetnych, a do tego bezpłatnych aplikacji i systemów informatycznych idealnie skrojonych pod potrzeby startupów. Grzech z nich nie skorzystać.

Jak zarabiają producenci darmowego oprogramowania?

Miesiącami projektują, programują i testują rozwiązania informatyczne, ponoszą koszty reklamy i marketingu, poprawiają ewentualne błędy, aby w końcu... udostępnić swoje produkty za darmo w internecie. Mowa oczywiście o producentach bezpłatnego oprogramowania, których działania większości z nas mogą wydawać się, delikatnie mówiąc, dziwne. Czy pracują charytatywnie, wyłącznie z potrzeby misji? A może jednak czerpią wymierne korzyści płynące z dostarczania na rynek darmowych systemów informatycznych?

Formularze w Mauticu

Marketing automation to nie tylko monitorowanie aktywności leadów i kampanie mailingowe, ale również możliwość automatycznego pozyskiwania danych potencjalnych klientów. Najlepszy darmowy system tego typu - Mautic, któremu poświęciłem kilka ostatnich artykułów, zbiera je za pomocą elastycznych, w pełni konfigurowalnych formularzy, które z jego pomocą w łatwy sposób przygotujemy i osadzimy na własnej stronie WWW. Dziś pokażę jak je efektywnie zdefiniować i wykorzystać w praktyce.

Mautic - śledzenie odwiedzających stronę WWW

Mautic, czyli najlepszy darmowy system typu marketing automation, któremu poświęciłem ostatni artykuł, pozwala między innymi monitorować wybrane strony WWW pod kątem aktywności odwiedzających je osób. Nie chodzi tu jednak o zwykłe zbieranie statystyk odwiedzin, jak liczba czytelników czy popularność określonej witryny (te z powodzeniem udostępnia Google Analytics), a śledzenie poczynań konkretnych odwiedzających i odnotowywanie ich w systemie. Gromadzona w ten sposób wiedza może być bardzo cenna w kontekście działań sprzedażowych firmy, a biorąc pod uwagę, że integracja Mautica ze stroną WWW jest banalnie prosta, warto ją chociażby przetestować.

Chmura czy własny serwer - co opłaca się bardziej?
Producenci oprogramowania coraz częściej oferują własne usługi hostingowe. Niektórzy idą o krok dalej, udostępniając swój system... Czytaj więcej...
Grywalizacja (Gamification) - czym jest i jak wykorzystać ją w biznesie?
Dobrą zabawę lubi każdy z nas, dlatego tak chętnie sięgamy po gry komputerowe, planszowe czy towarzyskie. Gry dostarczają nam rozrywki, stąd... Czytaj więcej...
Jak za darmo stworzyć ankietę?
Ankiety to podstawowe i jedne z najchętniej wykorzystywanych rodzajów badań marketingowych. Stosują je zarówno firmy (np. w celu pozyskania... Czytaj więcej...
Jak przenieść domenę internetową do innego (tańszego) operatora?
Za domenę internetową nie warto przepłacać. To jedynie adres naszej witryny, który będzie działał tak samo dobrze zarówno w abonamencie za 1... Czytaj więcej...


Piotr Rawski
Analityk Biznesowy, Project Manager. Entuzjasta rozwiązań IT dla biznesu.

Doradzam, optymalizuję procesy biznesowe i dobieram oprogramowanie do indywidualnych potrzeb. Wszystko po to, aby zwiększyć efektywność Twojej firmy.
-> kontakt i współpraca

Komentarze czytelników

Iwan
Do listy można dodać jeszcze jeden darmowy system Loyverse
Mariusz
Wszystko co jest na czyimś serwerze jest raczej płatne bądź będzie płatne.