15 zasad pisania artykułów w internecie

W tradycyjnym ujęciu (np. w prasie) za dobry artykuł uważa się taki, który zainteresuje czytelnika, zachęci go do zapoznania się z innymi treściami tego samego autora czy redakcji, a w konsekwencji skłoni do sięgnięcia po kolejne wydanie. W internecie jest podobnie - poszczególne strony WWW rywalizują o uwagę odwiedzających, zabiegając o jak najdłuższe i jak najgłębsze wizyty.

Różnica polega na tym, że nie wszyscy odwiedzający strony internetowe to ludzie - są wśród nich również boty odpowiedzialne za automatyczną analizę treści w sieci, ich klasyfikację i pozycjonowanie w wyszukiwarkach. Dobrym artykułem internetowym jest więc ten, który przypadnie do gustu obu rodzajom czytelników - zarówno ludziom, jak i komputerom. Dzięki poniższej liście 15 zasad pisania dobrych artykułów w internecie, dowiesz się jak pisać, aby zadowolić i jednych i drugich.

Budowanie kampanii marketingowych w Mauticu

Zautomatyzowane kampanie marketingowe to podstawa każdego systemu klasy marketing automation. Dzięki nim, praca działu handlowego jest znacznie prostsza, bo pozbawiona konieczności żmudnego wykonywania tych samych, powtarzających się czynności.

Aby jednak zastąpienie rąk ludzkich programem komputerowym było w stu procentach możliwe, kreator automatycznej kampanii marketingowej powinna cechować zarówno złożoność (możliwość elastycznego definiowania wieloetapowych, warunkowych scenariuszy kampanii, zgodnych z własnymi potrzebami biznesowymi), jak i intuicyjność obsługi (z którą poradzi sobie każdy, nawet "nietechniczny" handlowiec). Kreator kampanii Mautica, jedynego darmowego systemu marketing automation, zdaje się spełniać oba wymagania. Przyjrzyjmy mu się z bliska.

Czym jest grywalizacja (gamification)?

Dobrą zabawę lubi każdy z nas, dlatego tak chętnie sięgamy po gry komputerowe, planszowe czy towarzyskie. Gry dostarczają nam rozrywki, stąd nic dziwnego, że spędzanie przy nich naszego czasu jest przyjemnością - w przeciwieństwie do wielu innych czynności, za którymi nie przepadamy bądź które wymagają od nas wysiłku.

A gdyby wykorzystać elementy i mechanizmy znane z gier w innych dziedzinach życia, np. w biznesie - tak abyśmy związane z nimi aktywności wykonywali chętniej, szybciej, skuteczniej? To jak najbardziej możliwe dzięki grywalizacji (z j. angielskiego gamification). W dzisiejszym artykule wyjaśnię na czym ona polega i jak ją stosować.

Efektywna współpraca CRM i Marketing Automation

Systemy CRM oraz Marketing Automation są podstawowymi narzędziami pracy działów handlowych wielu firm. W niektórych obszarach ich funkcje zdają się pokrywać, stąd bardzo istotne jest aby oba rozwiązania właściwie wykorzystywać w procesie pozyskania klienta i sprzedaży. To znaczy powiązać je ze sobą tak, aby nie wchodziły sobie w drogę, a współpracowały jak najefektywniej, wspierając handlowców i marketingowców w ich codziennych działaniach.

Darmowe oprogramowanie dla startupów

Startupy, czyli młode firmy poszukujące swojego miejsca na rynku, najczęściej muszą liczyć się z każdą wydawaną złotówką. Dlatego dobrze jest, gdy ich właściciele nie inwestują nadmiernych środków w te dobra, które mogliby mieć zupełnie za darmo - na przykład oprogramowanie. Prezentuję dziś 10 świetnych, a do tego bezpłatnych aplikacji i systemów informatycznych idealnie skrojonych pod potrzeby startupów. Grzech z nich nie skorzystać.


Publikujesz filmy na YouTube? Te programy Ci się przydadzą
Publikacja filmów na YouTube to prosty i darmowy sposób na szybkie dotarcie do dużej liczby potencjalnych klientów naszej firmy (o czym pisałem... Czytaj więcej...
Czym są i do czego służą systemy MRP?
Systemy MRP (z jęz. angielskiego: Material Requirement Planning, co oznacza planowanie potrzeb materiałowych) to systemy informatyczne... Czytaj więcej...
Jak skutecznie monitorować czas pracy?
Każdy z nas z pewnością nie raz miał wrażenie, jakby czas w pracy biegł szybciej - bo choć staramy się sumiennie wykonywać swoje obowiązki,... Czytaj więcej...
OrangeHRM - najlepszy darmowy system do zarządzania pracownikami
Każdy przedsiębiorca zgodzi się chyba ze stwierdzeniem, że jednym z najtrudniejszych elementów związanych z prowadzeniem firmy jest... Czytaj więcej...


Piotr Rawski
Analityk Biznesowy, Project Manager. Entuzjasta rozwiązań IT dla biznesu.

Doradzam, optymalizuję procesy biznesowe i dobieram oprogramowanie do indywidualnych potrzeb. Wszystko po to, aby zwiększyć efektywność Twojej firmy.
-> kontakt i współpraca

Komentarze czytelników

Robercie, a może w ramach promocji firmao.pl opowiesz czytelnikom jak to bez mojej wiedzy umieściliś...
saleena smith
Bardzo dobrze napisany artykuł, A dla najlepszego oprogramowania do zarządzania projektami, z przyje...
Ala
Sales Manago nie potrafi identyfikować firm odwiedzających stronę w raportach, w tej rubryce podaje...