Włamanie hakera na stronę internetową

Czasem po wpisaniu w przeglądarce adresu własnej strony internetowej można się wielce zdziwić i np. jej nie zastać. Bądź, co gorsze, zastać zupełnie inną o - delikatnie mówiąc - niepożądanej treści. Niekiedy może się również zdarzyć, że strona jest dostępna dla odwiedzających, jednak wykonuje operacje, których jej twórca nie przewidział. Takie bądź podobne symptomy oznaczają jedno - strona WWW została zhakowana i wymaga szybkiej reakcji jej administratorów.

W dzisiejszym wpisie opowiem o ataku, którego sam w ostatnim czasie doświadczyłem - o jego potencjalnych przyczynach, przebiegu i skutkach, a także przywracaniu strony do życia.

15 zasad pisania artykułów w internecie

W tradycyjnym ujęciu (np. w prasie) za dobry artykuł uważa się taki, który zainteresuje czytelnika, zachęci go do zapoznania się z innymi treściami tego samego autora czy redakcji, a w konsekwencji skłoni do sięgnięcia po kolejne wydanie. W internecie jest podobnie - poszczególne strony WWW rywalizują o uwagę odwiedzających, zabiegając o jak najdłuższe i jak najgłębsze wizyty.

Różnica polega na tym, że nie wszyscy odwiedzający strony internetowe to ludzie - są wśród nich również boty odpowiedzialne za automatyczną analizę treści w sieci, ich klasyfikację i pozycjonowanie w wyszukiwarkach. Dobrym artykułem internetowym jest więc ten, który przypadnie do gustu obu rodzajom czytelników - zarówno ludziom, jak i komputerom. Dzięki poniższej liście 15 zasad pisania dobrych artykułów w internecie, dowiesz się jak pisać, aby zadowolić i jednych i drugich.

Budowanie kampanii marketingowych w Mauticu

Zautomatyzowane kampanie marketingowe to podstawa każdego systemu klasy marketing automation. Dzięki nim, praca działu handlowego jest znacznie prostsza, bo pozbawiona konieczności żmudnego wykonywania tych samych, powtarzających się czynności.

Aby jednak zastąpienie rąk ludzkich programem komputerowym było w stu procentach możliwe, kreator automatycznej kampanii marketingowej powinna cechować zarówno złożoność (możliwość elastycznego definiowania wieloetapowych, warunkowych scenariuszy kampanii, zgodnych z własnymi potrzebami biznesowymi), jak i intuicyjność obsługi (z którą poradzi sobie każdy, nawet "nietechniczny" handlowiec). Kreator kampanii Mautica, jedynego darmowego systemu marketing automation, zdaje się spełniać oba wymagania. Przyjrzyjmy mu się z bliska.

Czym jest grywalizacja (gamification)?

Dobrą zabawę lubi każdy z nas, dlatego tak chętnie sięgamy po gry komputerowe, planszowe czy towarzyskie. Gry dostarczają nam rozrywki, stąd nic dziwnego, że spędzanie przy nich naszego czasu jest przyjemnością - w przeciwieństwie do wielu innych czynności, za którymi nie przepadamy bądź które wymagają od nas wysiłku.

A gdyby wykorzystać elementy i mechanizmy znane z gier w innych dziedzinach życia, np. w biznesie - tak abyśmy związane z nimi aktywności wykonywali chętniej, szybciej, skuteczniej? To jak najbardziej możliwe dzięki grywalizacji (z j. angielskiego gamification). W dzisiejszym artykule wyjaśnię na czym ona polega i jak ją stosować.

Efektywna współpraca CRM i Marketing Automation

Systemy CRM oraz Marketing Automation są podstawowymi narzędziami pracy działów handlowych wielu firm. W niektórych obszarach ich funkcje zdają się pokrywać, stąd bardzo istotne jest aby oba rozwiązania właściwie wykorzystywać w procesie pozyskania klienta i sprzedaży. To znaczy powiązać je ze sobą tak, aby nie wchodziły sobie w drogę, a współpracowały jak najefektywniej, wspierając handlowców i marketingowców w ich codziennych działaniach.


  • Systemy informatyczne dla firm czwartek, 03, styczeń 2019

    Jedną z największych zmór użytkowników systemów informatycznych w firmach jest fakt, że aby były one rzeczywiście pomocne w codziennej pracy, konieczne jest ich regularne wypełnianie danymi...

  • Systemy MRP/ERP czwartek, 30, sierpień 2018

    Coroczne badania GUS pokazują, że większość przedsiębiorców w naszym kraju w dalszym ciągu nie spieszy się z cyfrową transformacją swoich firm. Niestety dotyczy to przede wszystkim małych...

  • Systemy informatyczne dla firm wtorek, 15, lipiec 2014

    Z pewnością każdy z nas niejednokrotnie doświadczył na własnej skórze działania złośliwego oprogramowania. Utrata cennych danych, niestabilność działania systemu, kradzież haseł bądź...

  • Systemy CRM czwartek, 19, czerwiec 2014

    vTiger w wersji 6.0 to CRM o bodaj największej funkcjonalności spośród wszystkich dostępnych na rynku darmowych systemów do zarządzania relacjami z klientami, o otwartym kodzie źródłowym...



Piotr Rawski
Analityk Biznesowy, Project Manager. Entuzjasta rozwiązań IT dla biznesu.

Doradzam, optymalizuję procesy biznesowe i dobieram oprogramowanie do indywidualnych potrzeb. Wszystko po to, aby zwiększyć efektywność Twojej firmy.
-> kontakt i współpraca

Komentarze czytelników

Niestety, ale ostatnie narzędzie - compete.com, już nie istnieje.
Damian
U mnie w organizacji używa się taagly.com - z ciekawości sprawdzę czy Trello usprawni pracę.
Z polskich rozwiązań do zarządzania projektami warto zwrócić uwagę na Taagly. Trochę inne podejście ...