Dziś niemal każda firma ma w internecie swoją wizytówkę - stronę WWW. I słusznie - jest to bowiem jeden z najłatwiejszych sposobów na dotarcie do potencjalnego klienta. Aby jednak firmowa strona była skuteczna - tj. spełniała swoje zadanie, musi zawierać kilka istotnych elementów. Oto osiem, moim zdaniem, najważniejszych.

8 najważniejszych elementów firmowej strony WWW

Logo firmy

Strona internetowa przedsiębiorstwa daje możliwość budowania świadomości i rozpoznawalności marki wśród odwiedzających. Proces ten znacznie ułatwia posiadanie na niej charakterystycznego logo (stosowanego oczywiście również na innych płaszczyznach działalności firmy - np. na wizytówkach, bilbordach, produktach itp.).

Oferta

Odwiedzający stronę internetową danej firmy powinien mieć możliwość zapoznania się na niej ze wszystkimi produktami i usługami oferowanymi przez przedsiębiorstwo.

Dane kontaktowe

Im więcej, tym lepiej. Adres siedziby, telefon oraz e-mail to absolutna podstawa. Bez wątpienia przydadzą się również namiary komunikatorów Skype i Gadu-Gadu, a także formularz kontaktowy (dzięki niemu, zainteresowani nie muszą korzystać z własnej poczty aby przesłać wiadomość - pozwala on również nadać jej odpowiadającą nam formę).

Referencje

Zamieszczenie na stronie firmy pozytywnych opinii dotychczasowych klientów może być kartą przetargową przy pozyskiwaniu nowych.

Mapa Google

Adres firmy jest znacznie bardziej czytelny, gdy prezentujemy go bezpośrednio na mapie Google, zaimplementowanej na naszej stronie. Szczególnie istotne w przypadku przedsiębiorstw, których sprzedaż produktów bądź usług odbywa się bezpośrednio w jej siedzibie.

Odnośniki do serwisów społecznościowych

Jeśli Twoja firma posiada swoje konto na Facebooku, kanał na YouTube bądź na innym portalu społecznościowym, na jej stronie internetowej koniecznie powinny znaleźć się odnośniki do tych kont bądź widgety.

Mechanizm do śledzenia statystyk odwiedzin

Prowadząc stronę internetową przedsiębiorstwa, warto gromadzić i analizować informacje o jej odwiedzających. Można to zrobić instalując na niej skrypt Google Analytics bądź Stat4You.

Informacja o wykorzystywaniu plików cookies

Od niedawna na właścicielach stron internetowych, które wykorzystują pliki cookies (pliki zbierające informacje o odwiedzających), ciąży obowiązek umieszczenia w obrębie witryny powiadomienia o tym fakcie (np. w stopce, sidebarze bądź za pomocą wyskakującego okienka). Jeśli posiadasz na firmowej stronie mechanizm do śledzenia statystyk odwiedzin bądź reklamy (np. Google lub AdTaily) - jak najbardziej wykorzystujesz pliki cookies.

Przedstawione powyżej punkty, to oczywiście nie jedyne istotne elementy firmowej witryny. W zależności od branży, w jakiej działa dane przedsiębiorstwo, na jego stronie internetowej warto umieścić również np. formularz zamówienia, informacje o firmie, bazę wiedzy, dział FAQ (odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania przez użytkowników), porady dla kupujących bądź dział pomocy.

Przeczytaj również:


  • Brak komentarzy
Dodaj komentarz

  • Firmowa strona internetowa niedziela, 02, marzec 2014

    Dziś niemal każda firma ma w internecie swoją wizytówkę - stronę WWW. I słusznie - jest to bowiem jeden z najłatwiejszych sposobów na dotarcie do potencjalnego klienta. Aby jednak firmowa...

  • Firmowa strona internetowa sobota, 12, lipiec 2014

    Głównym zadaniem firmowej strony WWW jest zazwyczaj pełnienie funkcji wizytówki przedsiębiorstwa w internecie. Reklamy, która przyciągnęłoby odwiedzających ją klientów - portfolio, które...

  • Firmowa strona internetowa sobota, 27, czerwiec 2015

    Jeszcze 10 lat temu zbudowanie funkcjonalnej strony internetowej wymagało znajomości języka HTML, PHP czy JavaScript. Dziś jest to banalnie proste m.in. dzięki kreatorom stron WWW, które...

  • Firmowa strona internetowa wtorek, 19, wrzesień 2017

    Chociaż zawodowo nigdy nie zajmowałem się tworzeniem stron WWW, mam na swoim koncie co najmniej kilka (moim zdaniem całkiem udanych) ich realizacji. Budując serwisy internetowe stosowałem...



Piotr Rawski
Analityk Biznesowy, Project Manager. Entuzjasta rozwiązań IT dla biznesu.

Doradzam, optymalizuję procesy biznesowe i dobieram oprogramowanie do indywidualnych potrzeb. Wszystko po to, aby zwiększyć efektywność Twojej firmy.
-> kontakt i współpraca

Również na stronie: