Dziś niemal każda firma ma w internecie swoją wizytówkę - stronę WWW. I słusznie - jest to bowiem jeden z najłatwiejszych sposobów na dotarcie do potencjalnego klienta. Aby jednak firmowa strona była skuteczna - tj. spełniała swoje zadanie, musi zawierać kilka istotnych elementów. Oto osiem, moim zdaniem, najważniejszych.
8 najważniejszych elementów firmowej strony WWW
Logo firmy
Strona internetowa przedsiębiorstwa daje możliwość budowania świadomości i rozpoznawalności marki wśród odwiedzających. Proces ten znacznie ułatwia posiadanie na niej charakterystycznego logo (stosowanego oczywiście również na innych płaszczyznach działalności firmy - np. na wizytówkach, bilbordach, produktach itp.).
Oferta
Odwiedzający stronę internetową danej firmy powinien mieć możliwość zapoznania się na niej ze wszystkimi produktami i usługami oferowanymi przez przedsiębiorstwo.
Dane kontaktowe
Im więcej, tym lepiej. Adres siedziby, telefon oraz e-mail to absolutna podstawa. Bez wątpienia przydadzą się również namiary komunikatorów Skype i Gadu-Gadu, a także formularz kontaktowy (dzięki niemu, zainteresowani nie muszą korzystać z własnej poczty aby przesłać wiadomość - pozwala on również nadać jej odpowiadającą nam formę).
Referencje
Zamieszczenie na stronie firmy pozytywnych opinii dotychczasowych klientów może być kartą przetargową przy pozyskiwaniu nowych.
Mapa Google
Adres firmy jest znacznie bardziej czytelny, gdy prezentujemy go bezpośrednio na mapie Google, zaimplementowanej na naszej stronie. Szczególnie istotne w przypadku przedsiębiorstw, których sprzedaż produktów bądź usług odbywa się bezpośrednio w jej siedzibie.
Odnośniki do serwisów społecznościowych
Jeśli Twoja firma posiada swoje konto na Facebooku, kanał na YouTube bądź na innym portalu społecznościowym, na jej stronie internetowej koniecznie powinny znaleźć się odnośniki do tych kont bądź widgety.
Mechanizm do śledzenia statystyk odwiedzin
Prowadząc stronę internetową przedsiębiorstwa, warto gromadzić i analizować informacje o jej odwiedzających. Można to zrobić instalując na niej skrypt Google Analytics bądź Stat4You.
Informacja o wykorzystywaniu plików cookies
Od niedawna na właścicielach stron internetowych, które wykorzystują pliki cookies (pliki zbierające informacje o odwiedzających), ciąży obowiązek umieszczenia w obrębie witryny powiadomienia o tym fakcie (np. w stopce, sidebarze bądź za pomocą wyskakującego okienka). Jeśli posiadasz na firmowej stronie mechanizm do śledzenia statystyk odwiedzin bądź reklamy (np. Google lub AdTaily) - jak najbardziej wykorzystujesz pliki cookies.
Przedstawione powyżej punkty, to oczywiście nie jedyne istotne elementy firmowej witryny. W zależności od branży, w jakiej działa dane przedsiębiorstwo, na jego stronie internetowej warto umieścić również np. formularz zamówienia, informacje o firmie, bazę wiedzy, dział FAQ (odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania przez użytkowników), porady dla kupujących bądź dział pomocy.
Komentarze