Dziś niemal każda firma ma w internecie swoją wizytówkę - stronę WWW. I słusznie - jest to bowiem jeden z najłatwiejszych sposobów na dotarcie do potencjalnego klienta. Aby jednak firmowa strona była skuteczna - tj. spełniała swoje zadanie, musi zawierać kilka istotnych elementów. Oto osiem, moim zdaniem, najważniejszych.

8 najważniejszych elementów firmowej strony WWW

Logo firmy

Strona internetowa przedsiębiorstwa daje możliwość budowania świadomości i rozpoznawalności marki wśród odwiedzających. Proces ten znacznie ułatwia posiadanie na niej charakterystycznego logo (stosowanego oczywiście również na innych płaszczyznach działalności firmy - np. na wizytówkach, bilbordach, produktach itp.).

Oferta

Odwiedzający stronę internetową danej firmy powinien mieć możliwość zapoznania się na niej ze wszystkimi produktami i usługami oferowanymi przez przedsiębiorstwo.

Dane kontaktowe

Im więcej, tym lepiej. Adres siedziby, telefon oraz e-mail to absolutna podstawa. Bez wątpienia przydadzą się również namiary komunikatorów Skype i Gadu-Gadu, a także formularz kontaktowy (dzięki niemu, zainteresowani nie muszą korzystać z własnej poczty aby przesłać wiadomość - pozwala on również nadać jej odpowiadającą nam formę).

Referencje

Zamieszczenie na stronie firmy pozytywnych opinii dotychczasowych klientów może być kartą przetargową przy pozyskiwaniu nowych.

Mapa Google

Adres firmy jest znacznie bardziej czytelny, gdy prezentujemy go bezpośrednio na mapie Google, zaimplementowanej na naszej stronie. Szczególnie istotne w przypadku przedsiębiorstw, których sprzedaż produktów bądź usług odbywa się bezpośrednio w jej siedzibie.

Odnośniki do serwisów społecznościowych

Jeśli Twoja firma posiada swoje konto na Facebooku, kanał na YouTube bądź na innym portalu społecznościowym, na jej stronie internetowej koniecznie powinny znaleźć się odnośniki do tych kont bądź widgety.

Mechanizm do śledzenia statystyk odwiedzin

Prowadząc stronę internetową przedsiębiorstwa, warto gromadzić i analizować informacje o jej odwiedzających. Można to zrobić instalując na niej skrypt Google Analytics bądź Stat4You.

Informacja o wykorzystywaniu plików cookies

Od niedawna na właścicielach stron internetowych, które wykorzystują pliki cookies (pliki zbierające informacje o odwiedzających), ciąży obowiązek umieszczenia w obrębie witryny powiadomienia o tym fakcie (np. w stopce, sidebarze bądź za pomocą wyskakującego okienka). Jeśli posiadasz na firmowej stronie mechanizm do śledzenia statystyk odwiedzin bądź reklamy (np. Google lub AdTaily) - jak najbardziej wykorzystujesz pliki cookies.

Przedstawione powyżej punkty, to oczywiście nie jedyne istotne elementy firmowej witryny. W zależności od branży, w jakiej działa dane przedsiębiorstwo, na jego stronie internetowej warto umieścić również np. formularz zamówienia, informacje o firmie, bazę wiedzy, dział FAQ (odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania przez użytkowników), porady dla kupujących bądź dział pomocy.

Przeczytaj również:


  • Brak komentarzy
Dodaj komentarz

Jak najłatwiej zarządzać zadaniami w firmie?
Większość polskich firm korzysta z pakietu Microsoft Office - w tym coraz częściej z jego najnowszej odsłony Office 365. Mało kto jednak zdaje... Czytaj więcej...
Co to jest system CRM? Rodzaje i przykłady rozwiązań do zarządzania relacjami z klientami
O systemach CRM wiele się mówi i pisze, jednak nie zawsze tylko i wyłącznie prawdę. Zastosowanie oprogramowania tej klasy w biznesie jest bowiem... Czytaj więcej...
Jakim systemem wspierać Zarządzanie przez Cele (MBO)?
Proces Zarządzania przez Cele (MbO – Management by Objectives) mimo, że de facto kończy się oceną realizacji celów, różni się od Oceny... Czytaj więcej...
fsDesk - recepta na skuteczną obsługę serwisową
Serwis należy do tej grupy usług, które bardzo cenią konsumenci, a za którymi - delikatnie mówiąc - nie przepadają producenci i... Czytaj więcej...
Wanda - inteligentny tłumacz dla zespołów międzynarodowych
Wanda to opracowany przez Unit4 cyfrowy asystent dla przedsiębiorstw, wprowadzony na rynek na początku zeszłego roku. To pierwsze tego typu... Czytaj więcej...


Piotr Rawski
Analityk Biznesowy, Project Manager. Entuzjasta rozwiązań IT dla biznesu.

Doradzam, optymalizuję procesy biznesowe i dobieram oprogramowanie do indywidualnych potrzeb. Wszystko po to, aby zwiększyć efektywność Twojej firmy.
-> kontakt i współpraca

Jak efektywnie zbierać informacje o leadach za pomocą formularzy WWW?
Marketing automation to nie tylko monitorowanie aktywności leadów i kampanie mailingowe, ale również możliwość automatycznego pozyskiwania... Czytaj więcej...
Gdzie najlepiej wykupić domenę internetową?
Uruchamiając w internecie stronę internetową, platformę usługową, portal czy bloga, stajemy przed koniecznością rejestracji domeny... Czytaj więcej...
Jak samodzielnie stworzyć firmową stronę WWW?
Ofert na wykonanie strony internetowej można znaleźć w sieci całe mnóstwo. Większość z nich wydaje się być całkiem przystępna - własną... Czytaj więcej...
Monitorowanie firmowej strony WWW - dlaczego jest konieczne?
Monitoring strony internetowej to usługa, która kosztuje bardzo niewiele (bądź wcale), a może uchronić naszą firmę przed ogromnymi stratami.... Czytaj więcej...
Cała prawda o SEO - czy warto w nie inwestować?
Każdemu posiadaczowi strony internetowej zależy na tym, aby była ona prezentowana w wynikach wyszukiwania Google jak najwyżej - najlepiej na... Czytaj więcej...