Dziś niemal każda firma ma w internecie swoją wizytówkę - stronę WWW. I słusznie - jest to bowiem jeden z najłatwiejszych sposobów na dotarcie do potencjalnego klienta. Aby jednak firmowa strona była skuteczna - tj. spełniała swoje zadanie, musi zawierać kilka istotnych elementów. Oto osiem, moim zdaniem, najważniejszych.

8 najważniejszych elementów firmowej strony WWW

Logo firmy

Strona internetowa przedsiębiorstwa daje możliwość budowania świadomości i rozpoznawalności marki wśród odwiedzających. Proces ten znacznie ułatwia posiadanie na niej charakterystycznego logo (stosowanego oczywiście również na innych płaszczyznach działalności firmy - np. na wizytówkach, bilbordach, produktach itp.).

Oferta

Odwiedzający stronę internetową danej firmy powinien mieć możliwość zapoznania się na niej ze wszystkimi produktami i usługami oferowanymi przez przedsiębiorstwo.

Dane kontaktowe

Im więcej, tym lepiej. Adres siedziby, telefon oraz e-mail to absolutna podstawa. Bez wątpienia przydadzą się również namiary komunikatorów Skype i Gadu-Gadu, a także formularz kontaktowy (dzięki niemu, zainteresowani nie muszą korzystać z własnej poczty aby przesłać wiadomość - pozwala on również nadać jej odpowiadającą nam formę).

Referencje

Zamieszczenie na stronie firmy pozytywnych opinii dotychczasowych klientów może być kartą przetargową przy pozyskiwaniu nowych.

Mapa Google

Adres firmy jest znacznie bardziej czytelny, gdy prezentujemy go bezpośrednio na mapie Google, zaimplementowanej na naszej stronie. Szczególnie istotne w przypadku przedsiębiorstw, których sprzedaż produktów bądź usług odbywa się bezpośrednio w jej siedzibie.

Odnośniki do serwisów społecznościowych

Jeśli Twoja firma posiada swoje konto na Facebooku, kanał na YouTube bądź na innym portalu społecznościowym, na jej stronie internetowej koniecznie powinny znaleźć się odnośniki do tych kont bądź widgety.

Mechanizm do śledzenia statystyk odwiedzin

Prowadząc stronę internetową przedsiębiorstwa, warto gromadzić i analizować informacje o jej odwiedzających. Można to zrobić instalując na niej skrypt Google Analytics bądź Stat4You.

Informacja o wykorzystywaniu plików cookies

Od niedawna na właścicielach stron internetowych, które wykorzystują pliki cookies (pliki zbierające informacje o odwiedzających), ciąży obowiązek umieszczenia w obrębie witryny powiadomienia o tym fakcie (np. w stopce, sidebarze bądź za pomocą wyskakującego okienka). Jeśli posiadasz na firmowej stronie mechanizm do śledzenia statystyk odwiedzin bądź reklamy (np. Google lub AdTaily) - jak najbardziej wykorzystujesz pliki cookies.

Przedstawione powyżej punkty, to oczywiście nie jedyne istotne elementy firmowej witryny. W zależności od branży, w jakiej działa dane przedsiębiorstwo, na jego stronie internetowej warto umieścić również np. formularz zamówienia, informacje o firmie, bazę wiedzy, dział FAQ (odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania przez użytkowników), porady dla kupujących bądź dział pomocy.

Przeczytaj również:


  • Brak komentarzy
Dodaj komentarz



Piotr Rawski
Analityk Biznesowy, Project Manager. Entuzjasta rozwiązań IT dla biznesu.

Doradzam, optymalizuję procesy biznesowe i dobieram oprogramowanie do indywidualnych potrzeb. Wszystko po to, aby zwiększyć efektywność Twojej firmy.
-> kontakt i współpraca

Również na stronie:

  • Systemy CRM środa, 14, październik 2015

    Jeśli zastanawiasz się jak efektywnie zarządzać procesami sprzedażowymi w swojej firmie, 27 października 2015 roku koniecznie odwiedź Centrum Szkoleniowe Adgar Ochota (al. Jerozolimskie 181,...

  • Systemy CRM piątek, 27, listopad 2015

    Systemy CRM oraz Marketing Automation są podstawowymi narzędziami pracy działów handlowych wielu firm. W niektórych obszarach ich funkcje zdają się pokrywać, stąd bardzo istotne jest aby oba...

  • Sprzedaż i marketing sobota, 07, maj 2016

    Newsletter to świetny sposób na budowanie świadomości marki i podtrzymywanie relacji z klientami. Jego prowadzenie nie jest kosztowne, a może przynieść jego autorom mnóstwo korzyści - np. w...