Systemy CRM

SuiteCRM - najlepszy darmowy CRM

Pod koniec 2013 roku na rynku systemów CRM (do zarządzania relacjami z klientami) pojawił się nowy gracz - SuiteCRM, który zamierza napsuć sporo krwi producentom najpopularniejszych obecnie rozwiązań tej klasy - zarówno o otwartym, jak i zamkniętym kodzie źródłowym. I pomimo niewielkiego, jak na razie, udziału w rynku już wkrótce może mu się to udać - SuiteCRM jest bowiem oprogramowaniem w 100% darmowym, a do tego oferującym bardzo duże możliwości oraz - co istotne - perspektywę dalszego rozwoju.

vTiger - nieprzydatne funkcje

vTiger w wersji 6.0 to CRM o bodaj największej funkcjonalności spośród wszystkich dostępnych na rynku darmowych systemów do zarządzania relacjami z klientami, o otwartym kodzie źródłowym (typu open source). Niestety, niektóre z jego najciekawszych funkcji, po bliższym zapoznaniu, okazują się zupełnie bezużyteczne - bez dokonania odpowiednich zmian programistycznych nie przydadzą się w żadnej firmie.

Najlepsze darmowe systemy CRM

Komputerowe systemy CRM (do czego służą wyjaśniliśmy tutaj) to narzędzia, których stosowanie jest absolutnie obowiązkowe w każdej firmie nastawionej na wysoką jakość obsługi klienta, dążącej do podnoszenia jakości swoich produktów i usług, a w efekcie maksymalizującej osiągane zyski. Oprogramowanie klasy CRM warto wdrożyć w każdym przedsiębiorstwie, niezależnie od jego wielkości i profilu działalności. Zwłaszcza, że nie trzeba za nie wcale płacić. Wiele dobrych systemów CRM dostępnych jest zupełnie za darmo na bazie otwartej licencji open source, umożliwiającej ich dowolną modyfikację - dostosowanie do indywidualnych potrzeb firmy. Systemy te oferują bardzo duże możliwości funkcjonalne i konfiguracyjne, niekiedy przewyższając komercyjne rozwiązania. Poniżej prezentujemy 10 najlepszych darmowych systemów CRM o otwartym kodzie, wraz z ich krótką charakterystyką.

Czym są systemy CRM?

Czym są systemy CRM i dlaczego ich stosowanie zawsze pozytywnie wpływa na działania handlowe firmy? Otóż CRM (skrót od angielskiego pojęcia Consumer Relationship Management) to systemy wspomagające zarządzanie relacjami z klientami w obszarach operacyjnych i analitycznym w celu podniesienia poziomu zadowolenia klientów i w konsekwencji zwiększenia przychodów przedsiębiorstwa. Systemy te umożliwiają lepsze zrozumienie potrzeb klientów poprzez zapewnienie szybszego dostępu do pełnej informacji o kliencie, jak i usprawnienie procesu obsługi klienta.




Piotr Rawski
Analityk Biznesowy, Project Manager. Entuzjasta rozwiązań IT dla biznesu.

Doradzam, optymalizuję procesy biznesowe i dobieram oprogramowanie do indywidualnych potrzeb. Wszystko po to, aby zwiększyć efektywność Twojej firmy.
-> kontakt i współpraca

Również na stronie:

  • Firmowa strona internetowa sobota, 08, sierpień 2015

    Coraz więcej firm decyduje się na uruchomienie własnego bloga. I słusznie, statystyki wyraźnie wskazują bowiem, że przedsiębiorstwa blogujące przyciągają znacznie więcej potencjalnych...

  • Firmowa strona internetowa czwartek, 17, listopad 2016

    Strona WWW (rozumiana również jako serwis internetowy) może, a wręcz powinna być dla firmy źródłem ogromnych korzyści - zarówno bezpośrednich (np. zakupy online), jak i pośrednich (np....

  • Firmowa strona internetowa sobota, 12, lipiec 2014

    Głównym zadaniem firmowej strony WWW jest zazwyczaj pełnienie funkcji wizytówki przedsiębiorstwa w internecie. Reklamy, która przyciągnęłoby odwiedzających ją klientów - portfolio, które...