Systemy CRM

Dekalog użytkownika systemu CRM

Posiadasz system CRM, który jednak nie przynosi Twojej firmie spodziewanych korzyści? Oprogramowanie zamiast porządkować i usprawniać twoją pracę sprawia, że masz jeszcze więcej obowiązków? A może system wydaje Ci się zbyt skomplikowany i nie masz ochoty go używać?

Zamiast zrzucać całą winę na system CRM, zastanów się czy aby na pewno dajesz mu możliwość realizacji jego zadań - tj. czy korzystasz z niego prawidłowo. Pomoże ci w tym przygotowany przeze mnie dekalog użytkownika systemu CRM - 10 uniwersalnych zasad, o których należy pamiętać stosując oprogramowanie tego typu.

Sztuczna inteligencja w biznesie

Wbrew pozorom, na przestrzeni ostatnich kilkunastu lat systemy informatyczne dla biznesu nie zmieniły się tak bardzo. Podobnie jak pod koniec lat '90, tak i teraz pozwalają one na gromadzenie, przeliczanie i prezentację danych biznesowych. Do niedawna rozwój tego typu rozwiązań obejmował w zasadzie wyłącznie warstwę graficzną (wpływającą na wygodę obsługi) oraz komunikację z innymi systemami (integracja, tj. przepływ danych pomiędzy rozwiązaniami).

Ostatnio zaczyna się to jednak zmieniać - producenci oprogramowania starają się wspomagać biznes narzędziami, które nie tylko dokonają obliczeń czy zaprezentują dane wg z góry określonego szablonu, ale również zaproponują własne, kreatywne rozwiązania - za pomocą sztucznej inteligencji. Przyjrzyjmy się jak w 2017 roku prezentują się inteligentne systemy CRM, na przykładzie Salesforce.com.

Co to jest SFA?

W przeciwieństwie do CRM, termin SFA nie jest w Polsce dobrze znany. Mgliste, aczkolwiek bardzo chwytliwe marketingowo pojęcie Sales Force Automation bywa wykorzystywane przez niektórych producentów rozwiązań informatycznych dla sprzedaży - jako alternatywa dla systemów klasy CRM. Czym różnią się oba narzędzia i po które sięgnąć, chcąc poprawić wyniki sprzedażowe firmy?

Najlepsze proste systemy CRM w chmurze

System CRM to oprogramowanie, które przyda się w każdej firmie. Sięgają po nie zarówno wielkie korporacje, przedsiębiorstwa z sektora MŚP, jak i kilkuosobowe startupy. Ich potrzeby oraz możliwości (m.in. finansowe czy organizacyjne) diametralnie się różnią - niewielkie firmy nie są w stanie ani wdrożyć, ani też wykorzystać pełni możliwości najlepszych systemów CRM.

Na szczęście dostawcy aplikacji zdają sobie z tego sprawę: na rynku oprogramowania biznesowego poza rozwiązaniami enterprise znajdziemy również wiele bardzo tanich (bądź darmowych), prostych rozwiązań CRM, niewymagających skomplikowanego wdrożenia i własnej infrastruktury IT, bo dostępnych w chmurze producenta. W dzisiejszym artykule prezentuję najlepsze spośród online'owych systemów CRM skrojonych pod niewielkie potrzeby.


  • Systemy CRM sobota, 02, listopad 2013

    Czym są systemy CRM i dlaczego ich stosowanie zawsze pozytywnie wpływa na działania handlowe firmy? Otóż CRM (skrót od angielskiego pojęcia Consumer Relationship Management) to systemy...

  • Systemy CRM wtorek, 21, listopad 2017

    Wdrożenie oprogramowania do zarządzania relacjami z klientami bardzo często rozpoczynamy od poszukiwania najlepszego dostępnego systemu CRM. Jeszcze kilka lat temu takie podejście wydawało się...

  • Systemy CRM niedziela, 19, marzec 2017

    Posiadasz system CRM, który jednak nie przynosi Twojej firmie spodziewanych korzyści? Oprogramowanie zamiast porządkować i usprawniać twoją pracę sprawia, że masz jeszcze więcej...

  • Systemy CRM poniedziałek, 22, sierpień 2016

    Dobry system CRM to coś więcej niż prosta baza klientów czy rejestr prowadzonych z nimi rozmów telefonicznych. Jako, że CRM to podstawowe narzędzie pracy pracowników działu handlowego,...



Piotr Rawski
Analityk Biznesowy, Project Manager. Entuzjasta rozwiązań IT dla biznesu.

Doradzam, optymalizuję procesy biznesowe i dobieram oprogramowanie do indywidualnych potrzeb. Wszystko po to, aby zwiększyć efektywność Twojej firmy.
-> kontakt i współpraca

Również na stronie:

  • Sprzedaż i marketing sobota, 07, maj 2016

    Newsletter to świetny sposób na budowanie świadomości marki i podtrzymywanie relacji z klientami. Jego prowadzenie nie jest kosztowne, a może przynieść jego autorom mnóstwo korzyści - np. w...

  • Systemy informatyczne dla firm piątek, 30, styczeń 2015

    W jaki sposób dokonać właściwego wyboru spośród ogromnej ilości systemów informatycznych dostępnych na rynku? Jak zdecydować które z rozwiązań spełni oczekiwania użytkowników i...

  • Systemy informatyczne dla firm piątek, 17, lipiec 2015

    Systemy informatyczne warto ze sobą integrować, należy to jednak robić z głową - pamiętając o wzbogaceniu mechanizmów synchronizacyjnych o obsługę błędów. Jej brak może skutkować...