Systemy CRM

Dobry CRM - funkcje sprzedażowe

Dobry system CRM to coś więcej niż prosta baza klientów czy rejestr prowadzonych z nimi rozmów telefonicznych. Jako, że CRM to podstawowe narzędzie pracy pracowników działu handlowego, jednym z najważniejszych zadań oprogramowania tego typu jest efektywne zarządzanie tematami sprzedażowymi przedsiębiorstwa. Jakiej funkcjonalności związanej ze sprzedażą powinniśmy oczekiwać od dobrego systemu CRM? O tym piszę w drugiej części mojego poradnika.

W internecie (również na łamach mojego bloga) można znaleźć masę rankingów i zestawień najlepszych systemów CRM. Mimo że często są to opracowania bardzo wartościowe, opisują oprogramowanie w sposób subiektywny, prezentując je z wybranej perspektywy. Zamiast więc zdawać się na ślepy los i kompetencje (bądź ich brak) recenzentów, warto przeanalizować funkcjonalność danego systemu samodzielnie.

W ocenie jakości systemu CRM pomoże przygotowany przeze mnie poradnik. Podpowie jakich funkcji i cech powinniśmy oczekiwać od dobrego systemu CRM. W części pierwszej opowiem o współpracy systemów CRM z pocztą e-mail - jednym z podstawowych narzędzi komunikacji z klientami w każdej firmie.

SugarCRM, SuiteCRM czy vTiger?

SugarCRM, SuiteCRM i vTiger to obecnie najpopularniejsze, a zarazem najlepsze dostępne na rynku darmowe, opensource'owe systemy CRM. Co ciekawe wszystkie mają wspólne korzenie, dzięki czemu łączy je wiele podobieństw. Sporo je również dzieli - przez co przed wyborem konkretnego rozwiązania CRM warto rozważyć jego zalety i wady na tle konkurencji. Pomoże w tym opracowane przeze mnie porównanie najnowszych wersji SugarCRM Community Edition, vTigera oraz SuiteCRM. Który system okazał się najlepszy?

Efektywna współpraca CRM i Marketing Automation

Systemy CRM oraz Marketing Automation są podstawowymi narzędziami pracy działów handlowych wielu firm. W niektórych obszarach ich funkcje zdają się pokrywać, stąd bardzo istotne jest aby oba rozwiązania właściwie wykorzystywać w procesie pozyskania klienta i sprzedaży. To znaczy powiązać je ze sobą tak, aby nie wchodziły sobie w drogę, a współpracowały jak najefektywniej, wspierając handlowców i marketingowców w ich codziennych działaniach.


  • Systemy CRM wtorek, 21, listopad 2017

    Wdrożenie oprogramowania do zarządzania relacjami z klientami bardzo często rozpoczynamy od poszukiwania najlepszego dostępnego systemu CRM. Jeszcze kilka lat temu takie podejście wydawało się...

  • Systemy CRM piątek, 05, czerwiec 2015

    Każda firma gromadzi informacje o swoich klientach - nie każda robi to jednak w sposób efektywny i bezpieczny. W dzisiejszym artykule pokażę jak wykorzystać popularny, darmowy system SuiteCRM...

  • Systemy CRM piątek, 27, listopad 2015

    Systemy CRM oraz Marketing Automation są podstawowymi narzędziami pracy działów handlowych wielu firm. W niektórych obszarach ich funkcje zdają się pokrywać, stąd bardzo istotne jest aby oba...

  • Systemy CRM niedziela, 19, marzec 2017

    Posiadasz system CRM, który jednak nie przynosi Twojej firmie spodziewanych korzyści? Oprogramowanie zamiast porządkować i usprawniać twoją pracę sprawia, że masz jeszcze więcej...



Piotr Rawski
Analityk Biznesowy, Project Manager. Entuzjasta rozwiązań IT dla biznesu.

Doradzam, optymalizuję procesy biznesowe i dobieram oprogramowanie do indywidualnych potrzeb. Wszystko po to, aby zwiększyć efektywność Twojej firmy.
-> kontakt i współpraca

Również na stronie:

  • Zarządzanie projektami i zasobami poniedziałek, 14, kwiecień 2014

    Czas pracy można ewidencjonować na bardzo wiele sposobów. O tym, na czym polega time tracking i dlaczego warto stosować go w każdej firmie pisaliśmy w poprzednim artykule. Dzisiejszy tekst w...

  • Systemy HR czwartek, 14, grudzień 2017

    Liczba przedsiębiorstw oceniających swoich pracowników systematycznie rośnie. Część z nich opracowanie metodologii ocen zamawia w firmach konsultingowych, a reszta tworzy własne autorskie...

  • Firmowa strona internetowa piątek, 01, listopad 2013

    Czym powinna charakteryzować się dobra firmowa strona internetowa? Przede wszystkim witryna tego typu powinna być czytelna i prosta w obsłudze - tak, aby nie odwracała uwagi odwiedzającego od...