Systemy CRM

Dobry CRM - funkcje sprzedażowe

Dobry system CRM to coś więcej niż prosta baza klientów czy rejestr prowadzonych z nimi rozmów telefonicznych. Jako, że CRM to podstawowe narzędzie pracy pracowników działu handlowego, jednym z najważniejszych zadań oprogramowania tego typu jest efektywne zarządzanie tematami sprzedażowymi przedsiębiorstwa. Jakiej funkcjonalności związanej ze sprzedażą powinniśmy oczekiwać od dobrego systemu CRM? O tym piszę w drugiej części mojego poradnika.

W internecie (również na łamach mojego bloga) można znaleźć masę rankingów i zestawień najlepszych systemów CRM. Mimo że często są to opracowania bardzo wartościowe, opisują oprogramowanie w sposób subiektywny, prezentując je z wybranej perspektywy. Zamiast więc zdawać się na ślepy los i kompetencje (bądź ich brak) recenzentów, warto przeanalizować funkcjonalność danego systemu samodzielnie.

W ocenie jakości systemu CRM pomoże przygotowany przeze mnie poradnik. Podpowie jakich funkcji i cech powinniśmy oczekiwać od dobrego systemu CRM. W części pierwszej opowiem o współpracy systemów CRM z pocztą e-mail - jednym z podstawowych narzędzi komunikacji z klientami w każdej firmie.

SugarCRM, SuiteCRM czy vTiger?

SugarCRM, SuiteCRM i vTiger to obecnie najpopularniejsze, a zarazem najlepsze dostępne na rynku darmowe, opensource'owe systemy CRM. Co ciekawe wszystkie mają wspólne korzenie, dzięki czemu łączy je wiele podobieństw. Sporo je również dzieli - przez co przed wyborem konkretnego rozwiązania CRM warto rozważyć jego zalety i wady na tle konkurencji. Pomoże w tym opracowane przeze mnie porównanie najnowszych wersji SugarCRM Community Edition, vTigera oraz SuiteCRM. Który system okazał się najlepszy?

Efektywna współpraca CRM i Marketing Automation

Systemy CRM oraz Marketing Automation są podstawowymi narzędziami pracy działów handlowych wielu firm. W niektórych obszarach ich funkcje zdają się pokrywać, stąd bardzo istotne jest aby oba rozwiązania właściwie wykorzystywać w procesie pozyskania klienta i sprzedaży. To znaczy powiązać je ze sobą tak, aby nie wchodziły sobie w drogę, a współpracowały jak najefektywniej, wspierając handlowców i marketingowców w ich codziennych działaniach.


  • Systemy CRM wtorek, 05, lipiec 2016

    SugarCRM, SuiteCRM i vTiger to obecnie najpopularniejsze, a zarazem najlepsze dostępne na rynku darmowe, opensource'owe systemy CRM. Co ciekawe wszystkie mają wspólne korzenie, dzięki czemu...

  • Systemy CRM sobota, 18, październik 2014

    Na rynku oprogramowania typu CRM jest na pęczki. Opensource'owych systemów CRM, czyli takich, które możemy swobodnie rozwijać i które dostępne są za darmo, tak wiele już nie ma. Mimo to,...

  • Systemy CRM sobota, 02, listopad 2013

    Czym są systemy CRM i dlaczego ich stosowanie zawsze pozytywnie wpływa na działania handlowe firmy? Otóż CRM (skrót od angielskiego pojęcia Consumer Relationship Management) to systemy...

  • Systemy CRM sobota, 03, grudzień 2016

    W przeciwieństwie do CRM, termin SFA nie jest w Polsce dobrze znany. Mgliste, aczkolwiek bardzo chwytliwe marketingowo pojęcie Sales Force Automation bywa wykorzystywane przez niektórych...



Piotr Rawski
Analityk Biznesowy, Project Manager. Entuzjasta rozwiązań IT dla biznesu.

Doradzam, optymalizuję procesy biznesowe i dobieram oprogramowanie do indywidualnych potrzeb. Wszystko po to, aby zwiększyć efektywność Twojej firmy.
-> kontakt i współpraca

Również na stronie:

  • Firmowa strona internetowa niedziela, 11, luty 2018

    Ofert na wykonanie strony internetowej można znaleźć w sieci całe mnóstwo. Większość z nich wydaje się być całkiem przystępna - własną wizytówkę w internecie można mieć już nawet...

  • Marketing niedziela, 18, styczeń 2015

    Do wysyłki SMS służą nam przede wszystkim telefony komórkowe. Dzięki słownikom i pełnym ekranowym klawiaturom qwerty w smartfonach, pisanie wiadomości za pomocą komórki nie nastręcza już...

  • Narzędzia pracy grupowej sobota, 27, styczeń 2018

    Zarządzanie zespołem już z definicji nie jest łatwe. Każdy z nas ma bowiem inny charakter, potrzeby, styl pracy, przyzwyczajenia. Rolą managera jest skomponowanie z tych wszystkich cech i...