Formularze w Mauticu

Marketing automation to nie tylko monitorowanie aktywności leadów i kampanie mailingowe, ale również możliwość automatycznego pozyskiwania danych potencjalnych klientów. Najlepszy darmowy system tego typu - Mautic, któremu poświęciłem kilka ostatnich artykułów, zbiera je za pomocą elastycznych, w pełni konfigurowalnych formularzy, które z jego pomocą w łatwy sposób przygotujemy i osadzimy na własnej stronie WWW. Dziś pokażę jak je efektywnie zdefiniować i wykorzystać w praktyce.

Mautic - śledzenie odwiedzających stronę WWW

Mautic, czyli najlepszy darmowy system typu marketing automation, któremu poświęciłem ostatni artykuł, pozwala między innymi monitorować wybrane strony WWW pod kątem aktywności odwiedzających je osób. Nie chodzi tu jednak o zwykłe zbieranie statystyk odwiedzin, jak liczba czytelników czy popularność określonej witryny (te z powodzeniem udostępnia Google Analytics), a śledzenie poczynań konkretnych odwiedzających i odnotowywanie ich w systemie. Gromadzona w ten sposób wiedza może być bardzo cenna w kontekście działań sprzedażowych firmy, a biorąc pod uwagę, że integracja Mautica ze stroną WWW jest banalnie prosta, warto ją chociażby przetestować.

Mautic - najlepszy darmowy system marketing automation

Dobry produkt to w dzisiejszym biznesie stanowczo za mało. O sukcesie danej firmy najczęściej nie decyduje już jej oferta, a skuteczność działań marketingowych - również w internecie. Trudno dziwić się więc, że w ostatnich latach na znaczeniu zyskują rozwiązania typu marketing automation, czyli systemy informatyczne automatyzujące proces pozyskania klienta. I choć na rynku dominują narzędzia komercyjne, jak Marketo czy polski SALESmanago, istnieją również platformy darmowe. Najlepszą z nich jest Mautic - bezpłatny, opensource'owy system marketing automation. Sprawdźmy co potrafi.

Najlepsze darmowe systemy Live Chat

O pozyskaniu klienta często decyduje kilka pierwszych sekund jego obecności na firmowej stronie internetowej. Szybkie dostarczenie mu wszelkich informacji, jakich potrzebuje (np. poprzez odpowiedź na jego pytania), znacznie zwiększa nasze szanse sprzedażowe. Bardzo skutecznym narzędziem w komunikacji z klientami jest Live Chat, który bardzo łatwo zaimplementować na własnej witrynie i który można mieć zupełnie za darmo. W dzisiejszym wpisie prezentuję kilka najlepszych bezpłatnych systemów Live Chat do osadzenia na stronie WWW.

Najlepsze darmowe sklepy internetowe

Własny sklep internetowy to jedna z najpopularniejszych, a zarazem najprostszych do rozpoczęcia form działalności biznesowej w internecie. Sprzedaż w sieci łatwo rozpocząć między innymi ze względu na szeroką dostępność różnego rodzaju oprogramowania do prowadzenia sklepu internetowego.

Wśród nich sporą popularnością cieszą się rozwiązania darmowe (opensource'owe). Sprawdźmy po które sięgnąć aby szybko i bezboleśnie uruchomić własną działalność ecommerce.


Co to jest system CRM? Rodzaje i przykłady rozwiązań do zarządzania relacjami z klientami
O systemach CRM wiele się mówi i pisze, jednak nie zawsze tylko i wyłącznie prawdę. Zastosowanie oprogramowania tej klasy w biznesie jest bowiem... Czytaj więcej...
Jakim systemem wspierać Zarządzanie przez Cele (MBO)?
Proces Zarządzania przez Cele (MbO – Management by Objectives) mimo, że de facto kończy się oceną realizacji celów, różni się od Oceny... Czytaj więcej...
fsDesk - recepta na skuteczną obsługę serwisową
Serwis należy do tej grupy usług, które bardzo cenią konsumenci, a za którymi - delikatnie mówiąc - nie przepadają producenci i... Czytaj więcej...
Wanda - inteligentny tłumacz dla zespołów międzynarodowych
Wanda to opracowany przez Unit4 cyfrowy asystent dla przedsiębiorstw, wprowadzony na rynek na początku zeszłego roku. To pierwsze tego typu... Czytaj więcej...
Monitorowanie firmowej strony WWW - dlaczego jest konieczne?
Monitoring strony internetowej to usługa, która kosztuje bardzo niewiele (bądź wcale), a może uchronić naszą firmę przed ogromnymi stratami.... Czytaj więcej...


Piotr Rawski
Analityk Biznesowy, Project Manager. Entuzjasta rozwiązań IT dla biznesu.

Doradzam, optymalizuję procesy biznesowe i dobieram oprogramowanie do indywidualnych potrzeb. Wszystko po to, aby zwiększyć efektywność Twojej firmy.
-> kontakt i współpraca

Umowa serwisowa - jaka zapewni spokojną eksploatację oprogramowania?
Bez zagwarantowanej opieki serwisowej wdrożenie jakiegokolwiek oprogramowania nie ma prawa się udać. Pomimo przeprowadzonych testów, błędy... Czytaj więcej...
CRM dla leniwych: Kanban w dziale sprzedaży
Wielu handlowców nie mających doświadczenia z systemami CRM (ja też nie wiem jak to możliwe) żyje w przeświadczeniu, że wdrożenie narzędzia... Czytaj więcej...
10 najlepszych darmowych systemów CRM (cz. 1)
Komputerowe systemy CRM (do czego służą wyjaśniliśmy tutaj) to narzędzia, których stosowanie jest absolutnie obowiązkowe w każdej firmie... Czytaj więcej...
Jak sprawdzić popularność strony internetowej konkurencji?
Łatwo jest śledzić statystyki własnej strony internetowej. Znacznie trudniej zdobyć dane dotyczące cudzej witryny - np. konkurencji. Nie jest... Czytaj więcej...
Mautic's mPower Focus - czyli jak przykuć uwagę czytelników na stronie WWW?
Prowadząc firmową stronę internetową często zależy nam na wyeksponowaniu jej określonego fragmentu (np. formularza kontaktowego, oferty czy... Czytaj więcej...