Systemy informatyczne dla firm

Narzędzia pracy grupowej

Jeszcze dekadę temu praca zespołowa w typowym biurze była w zasadzie niemożliwa. Ze względu na brak odpowiednich narzędzi, desygnowany do wykonania danego zadania zespół nie mógł pracować wspólnie (no, chyba że siedząc nad jednym monitorem bądź kartką papieru). Pracę trzeba było najpierw podzielić, tak aby każdy z pracowników mógł zająć się własnym wycinkiem całego projektu. Takie rozwiązanie nie jest jednak dobrym przykładem pracy zespołowej. Co gorsze, jest ono wysoce nieefektywne. Szkoda więc, że w wielu firmach nadal się je stosuje. Tym bardziej, że na rynku istnieje mnóstwo narzędzi ułatwiających pracę w grupie. I to zupełnie darmowych.

Czytaj więcej: Narzędzia pracy grupowej w firmie

Najlepsze darmowe systemy CRM

Komputerowe systemy CRM (do czego służą wyjaśniliśmy tutaj) to narzędzia, których stosowanie jest absolutnie obowiązkowe w każdej firmie nastawionej na wysoką jakość obsługi klienta, dążącej do podnoszenia jakości swoich produktów i usług, a w efekcie maksymalizującej osiągane zyski. Oprogramowanie klasy CRM warto wdrożyć w każdym przedsiębiorstwie, niezależnie od jego wielkości i profilu działalności. Zwłaszcza, że nie trzeba za nie wcale płacić. Wiele dobrych systemów CRM dostępnych jest zupełnie za darmo na bazie otwartej licencji open source, umożliwiającej ich dowolną modyfikację - dostosowanie do indywidualnych potrzeb firmy. Systemy te oferują bardzo duże możliwości funkcjonalne i konfiguracyjne, niekiedy przewyższając komercyjne rozwiązania. Poniżej prezentujemy 10 najlepszych darmowych systemów CRM o otwartym kodzie, wraz z ich krótką charakterystyką.

Czytaj więcej: 10 najlepszych darmowych systemów CRM (cz. 1)

Czym są systemy CRM?

Czym są systemy CRM i dlaczego ich stosowanie zawsze pozytywnie wpływa na działania handlowe firmy? Otóż CRM (skrót od angielskiego pojęcia Consumer Relationship Management) to systemy wspomagające zarządzanie relacjami z klientami w obszarach operacyjnych i analitycznym w celu podniesienia poziomu zadowolenia klientów i w konsekwencji zwiększenia przychodów przedsiębiorstwa. Systemy te umożliwiają lepsze zrozumienie potrzeb klientów poprzez zapewnienie szybszego dostępu do pełnej informacji o kliencie, jak i usprawnienie procesu obsługi klienta.

Czytaj więcej: Do czego służą systemy klasy CRM?
Dekalog użytkownika systemu CRM
Posiadasz system CRM, który jednak nie przynosi Twojej firmie spodziewanych korzyści? Oprogramowanie zamiast porządkować i usprawniać twoją... Czytaj więcej...
Jak skutecznie zarządzać budżetem projektu?
Zarządzanie budżetem to jedno z najważniejszych, a zarazem najtrudniejszych zadań project managera. Najmniejsza luka w finansach projektu... Czytaj więcej...
5 najlepszych systemów do automatyzacji marketingu
A gdyby tak nowych klientów nie trzeba było szukać, bo interesowaliby się naszą ofertą sami? I gdyby firmowy mailing nie kończył się... Czytaj więcej...


Piotr Rawski
Analityk Biznesowy, Project Manager. Entuzjasta rozwiązań IT dla biznesu.

Doradzam, optymalizuję procesy biznesowe i dobieram oprogramowanie do indywidualnych potrzeb. Wszystko po to, aby zwiększyć efektywność Twojej firmy.
-> kontakt i współpraca

6 najlepszych darmowych systemów HRMS
Firmę tworzą nie pieniądze, aktywa, pasywa bądź klienci. Firmę tworzą pracujący w niej ludzie - to ich charakterystyki, samopoczucie i... Czytaj więcej...
7 najlepszych prostych systemów CRM w chmurze
System CRM to oprogramowanie, które przyda się w każdej firmie. Sięgają po nie zarówno wielkie korporacje, przedsiębiorstwa z sektora MŚP,... Czytaj więcej...
10 najlepszych darmowych systemów do obsługi zgłoszeń (ITS)
Jeśli Twoja firma prowadzi jakąkolwiek formę posprzedażowej obsługi klienta (np. serwis czy rejestrację zgłoszeń), może świadczyć swe... Czytaj więcej...
Analiza danych firmy za pomocą kostki OLAP
Współczesny biznes to sfera, w której szczególną rolę odgrywa informacja. I to informacja odpowiednio przygotowana - taka, którą można... Czytaj więcej...
Integracja systemów informatycznych: obsługa błędów
Systemy informatyczne warto ze sobą integrować, należy to jednak robić z głową - pamiętając o wzbogaceniu mechanizmów synchronizacyjnych o... Czytaj więcej...