Systemy informatyczne dla firm

Gamifikacja CRM

Nieco ponad półtora roku temu po raz pierwszy pisałem o gamifikacji w rozwiązaniach informatycznych dla biznesu, podejściu w tamtym czasie stosunkowo świeżym i nieodkrytym, przynajmniej w Polsce. Od roku 2015 sporo się jednak zmieniło - wielu producentów oprogramowania dla firm, zwłaszcza klasy CRM, wzbogaciło swoje rozwiązania o elementy grywalizacji, reklamując je jako narzędzia szczególnie przyjazne użytkownikowi.

Czy wybierając system CRM rzeczywiście warto kierować swoją uwagę ku tym rozwiązaniom, które wspierają filozofię gamifikacji? Czy nasi pracownicy takie rozwiązania docenią? Które elementy gamifikacji można uznać za wartościowe, a które to jedynie "chwyt marketingowy"? Na te pytania postaram odpowiedzieć się poniżej.

Monitorowanie marki w internecie

Jeśli nie ma cię w internecie, nie istniejesz - tę zasadę współczesnego marketingu zna chyba każdy. Pytanie czy rzeczywiście wykorzystujemy ją na co dzień - czy jesteśmy świadomi tego jak (jeśli w ogóle) nasza firma bądź marka jest widoczna w internecie? W jaki sposób jest postrzegana? Kto i gdzie mówi o niej najczęściej? Niestety zazwyczaj tej wiedzy nie mamy.

Z pomocą przychodzą tu systemy do monitorowania marki w internecie i social media, które w pełni automatycznie prześledzą sieć i poinformują o pojawiających się nowych informacjach o naszej firmie w internecie. Warto wypróbować ich możliwości.

Emigo

Szczecin - moje rodzinne miasto - słynie przede wszystkim z paprykarza, pasztecików, przemysłu stoczniowego (który miejmy nadzieję najgorszy okres ma już za sobą), portu morskiego, a także licznych epizodów w polskich serialach (do Szczecina często wysyła się filmowe postaci, które scenarzysta pragnie "uśmiercić" - polecam Monolog o Szczecinie znanego komika, Grzegorza Dolniaka). Mało kto kojarzy je jednak z IT - całkiem niesłusznie. Swoje główne siedziby ma tu bowiem wiele znanych firm, jak choćby Home.pl, Unizeto Technologies (od niedawna część Asseco Data Systems), Sagra Technology, Squiz Polska czy Red Sky. Znajdziemy tu również jeden z największych oddziałów Intive, Global Logic, Avid czy Tieto.

W Szczecinie powstaje również wiele świetnych rozwiązań dla biznesu, m.in. oprogramowanie klasy ERP, CRM, HRMS, sklepy internetowe czy kreatory stron WWW. 7 moim zdaniem najciekawszych opisałem poniżej.

Dzięki Hololens rzeczywistość rozszerza się o nowe możliwości, jak dodatkowe przedmioty czy pulpity robocze

Jakiś czas temu na spotkaniu szczecińskiego oddziału PMI (Project Management Institute) miałem okazję zobaczyć i dotknąć Microsoft Hololens - pierwszych (światowa premiera miała miejsce w 2016 roku) ogólnodostępnych okularów do tzw. rzeczywistości rozszerzonej. Augmented Reality robi ogromne wrażenie - zwłaszcza, gdy weźmiemy pod uwagę jego szereg zastosowań z biznesie. I choć w wypadku tak nowatorskiej technologii trudno określić jakiekolwiek ograniczenia (sky is the limit), spróbuję dziś przywołać kilka obszarów, w których rzeczywistość rozszerzona sprawdzi się szczególnie dobrze.


System CRM dla dużej i średniej firmy - jaki wybrać?
Wdrożenie oprogramowania do zarządzania relacjami z klientami bardzo często rozpoczynamy od poszukiwania najlepszego dostępnego systemu CRM.... Czytaj więcej...
6 najlepszych darmowych komunikatorów dla firm
Odkąd w Polsce pojawiło się Gadu-Gadu (wyparte później przez Skype'a, Messengera, SnapChata i masę innych komunikatorów mniej lub bardziej... Czytaj więcej...
Fakturownia.pl - czyli jak najłatwiej wystawić fakturę?
Wielu z nas wzbrania się przed założeniem własnej działalności gospodarczej - pomimo ciekawego pomysłu i dobrego biznesplanu. Częstymi... Czytaj więcej...


Piotr Rawski
Analityk Biznesowy, Project Manager. Entuzjasta rozwiązań IT dla biznesu.

Doradzam, optymalizuję procesy biznesowe i dobieram oprogramowanie do indywidualnych potrzeb. Wszystko po to, aby zwiększyć efektywność Twojej firmy.
-> kontakt i współpraca

CRM dla leniwych: Kanban w dziale sprzedaży
Wielu handlowców nie mających doświadczenia z systemami CRM (ja też nie wiem jak to możliwe) żyje w przeświadczeniu, że wdrożenie narzędzia... Czytaj więcej...
Cała prawda o SEO - czy warto w nie inwestować?
Każdemu posiadaczowi strony internetowej zależy na tym, aby była ona prezentowana w wynikach wyszukiwania Google jak najwyżej - najlepiej na... Czytaj więcej...
Na czym polega integracja systemów informatycznych?
Zarówno w małych, średnich, jak i dużych przedsiębiorstwach zazwyczaj działa nie jeden, a kilka różnych systemów informatycznych - np. do... Czytaj więcej...
Jak mobilnie zarządzać pracownikami?
Zasoby ludzkie to najważniejsze aktywa w firmie - wie o tym każdy przedsiębiorca. Ze względu na swoją wyjątkową wartość i specyfikę, kadry... Czytaj więcej...
Jak stworzyć newsletter za darmo? - poradnik od A do Z
Newsletter to świetny sposób na budowanie świadomości marki i podtrzymywanie relacji z klientami. Jego prowadzenie nie jest kosztowne, a może... Czytaj więcej...