Systemy informatyczne dla firm

Planner to bardzo prosty, a przy tym szalenie funkcjonalny program do zarządzania zadaniami, dzięki któremu szybko i bezboleśnie zorganizujemy pracę własną i innych

Większość polskich firm korzysta z pakietu Microsoft Office - w tym coraz częściej z jego najnowszej odsłony Office 365. Mało kto jednak zdaje sobie sprawę, że poza sztandarowym Wordem, Excelem, Outlookiem czy PowerPointem znajdziemy w nim świetne narzędzia do pracy grupowej. Jednym z nich jest Planner - bardzo prosty, a przy tym szalenie funkcjonalny program do zarządzania zadaniami, dzięki któremu szybko i bezboleśnie zorganizujemy pracę własną i innych. Sam zresztą bardzo chętnie korzystam z niego na co dzień.

System CRM to narzędzie wspierające filozofię Customer Relationship Management - zarządzanie relacjami z klientami

O systemach CRM wiele się mówi i pisze, jednak nie zawsze tylko i wyłącznie prawdę. Zastosowanie oprogramowania tej klasy w biznesie jest bowiem bardzo szerokie - często wspiera ono firmowe procesy rekrutacyjne, obieg dokumentów oraz wiele innych obszarów - niekoniecznie bezpośrednio związanych z ideą CRM. W takim razie: co to jest system CRM i jakie są jego rodzaje? Odpowiedź poniżej - oczywiście na przykładach.

W przypadku MbO, podobnie jak w innych procesach związanych z zarządzaniem personelem, brak standardów jest podstawowym standardem - co utrudnia wybór systemu informatycznego

Proces Zarządzania przez Cele (MbO – Management by Objectives) mimo, że de facto kończy się oceną realizacji celów, różni się od Oceny Kompetencji, czy też Oceny Efektywności Pracowników. Ze względu na dużą złożoność MbO oraz popularność Zarządzania przez Cele w firmach, skupię się na systemach umożliwiających realizację tego właśnie procesu. Niestety, w przypadku MbO, podobnie jak w innych procesach związanych z zarządzaniem personelem, brak standardów jest podstawowym standardem, co znacznie utrudnia wybór systemu informatycznego.

fsDesk - system do kompleksowego zarządzania serwisem

Serwis należy do tej grupy usług, które bardzo cenią konsumenci, a za którymi - delikatnie mówiąc - nie przepadają producenci i dystrybutorzy. Wszystko za sprawą SLA (Service Level Agreement) - poziomu wsparcia gwarantowanego umową serwisową. Im ten poziom wyższy, tym wyższy komfort klienta, ale tym samym większy problem dla dostawcy. Jak bowiem zorganizować obsługę serwisową tak, aby zapewnić wymagany poziom SLA, nie narażając się przy tym na zbyt wysokie koszty? Pomoże oprogramowanie wyspecjalizowane w zarządzaniu serwisem, takie jak fsDesk katowickiej firmy Frigg Systems.


  • Systemy informatyczne dla firm poniedziałek, 08, czerwiec 2015

    Aby oprogramowanie mogło skutecznie wspierać działalność firmy, musi być dopasowane do potrzeb prowadzonego biznesu i jego specyfiki. Z tego względu wiele przedsiębiorstw decyduje się na...

  • Systemy informatyczne dla firm sobota, 08, lipiec 2017

    Szczecin - moje rodzinne miasto - słynie przede wszystkim z paprykarza, pasztecików, przemysłu stoczniowego (który miejmy nadzieję najgorszy okres ma już za sobą), portu morskiego, a także...

  • Systemy informatyczne dla firm niedziela, 25, wrzesień 2016

    Producenci oprogramowania coraz częściej oferują własne usługi hostingowe. Niektórzy idą o krok dalej, udostępniając swój system wyłącznie w formie usługi (Software as a Service). Dla...

  • Systemy informatyczne dla firm sobota, 11, październik 2014

    Komputer każdego pracownika biurowego wyposażony jest w pewien zasób podstawowego oprogramowania, umożliwiającego wykonywanie jego codziennych zadań. Firmy za oprogramowanie to zazwyczaj sporo...



Piotr Rawski
Analityk Biznesowy, Project Manager. Entuzjasta rozwiązań IT dla biznesu.

Doradzam, optymalizuję procesy biznesowe i dobieram oprogramowanie do indywidualnych potrzeb. Wszystko po to, aby zwiększyć efektywność Twojej firmy.
-> kontakt i współpraca

Również na stronie: