Bez wątpienia, jednym z pierwszych kroków związanych z promocją firmy w internecie powinno być umieszczenie jej na Mapach Google (Google Maps). Google Maps to bezpłatna usługa koncernu z Mountain View, dostarczająca użytkownikom interaktywnych map świata, opartych na rzeczywistych zdjęciach satelitarnych i tradycyjnych. Dzięki nim obejrzymy zarówno kontynenty "oczami kosmonauty", jak i drzwi własnego domu, widziane z perspektywy przypadkowego przechodnia. Jako, że na Mapach Google, rzeczywiste widoki miast dodatkowo oznakowano, nakładając na nie m.in. siatkę dróg oraz punkty użyteczności publicznej - w tym również prywatne przedsiębiorstwa, usługa ta umożliwia ich łatwe wyszukiwanie. Dając znaleźć się w Google Maps, Twoja firma znacznie zwiększa swoje szanse na sukces!

Korzyści płynące z oznaczenia firmy na Mapach Google

Ze względu na dużą i ciągle rosnącą popularność Google Maps, umieszczenie własnej firmy w usłudze może przynieść jej szereg korzyści:

  • Możliwość wyszukania firmy w wyszukiwarce Google Maps i wyświetlenia jej lokalizacji na mapie (np. po wpisaniu w wyszukiwarce hasła "Systemy informatyczne Szczecin", na mapie Google zostaną wyświetlone wszystkie firmy szczecińskie, które zajmują się systemami informatycznymi, natomiast po wpisaniu nazwy konkretnej firmy, na mapie pojawi się jej dokładna lokalizacja).
  • Możliwość znalezienia firmy przy okazji przeglądania mapy (przykładowo, turysta ustalający trasę zwiedzania danego miasta za pomocą Google Maps, może zauważyć, że po drodze do interesującego go punktu znajduje się prowadzona przez Ciebie restauracja).
  • Uzyskanie bogatszego wpisu w wynikach wyszukiwania Google (wizytówka firmy ze zdjęciami, opisem, opiniami, danymi teleadresowymi, mapką dojazdu itp. - patrz screen poniżej).

Jak dodać swoją firmę do usługi Google Maps?

W internecie można znaleźć wiele szczegółowych poradników, w jaki sposób dodać firmę do usługi Google Maps. Jako, że cała procedura jest jednak bardzo intuicyjna, my nakreślimy jedynie podstawowy schemat postępowania:

  1. Zaloguj się na swoim koncie Google (jeśli takowego nie masz, możesz założyć je tutaj).
  2. Wejdź na stronę dodawania wpisu o firmie w Google Maps.
  3. Wypełnij formularz zgodnie z załączonymi w nim instrukcjami. Na tym etapie możesz dodać zdjęcia firmy, jej opis, dane teleadresowe i inne. Pamiętaj, że im więcej informacji o firmie podasz, tym więcej będą mogli dowiedzieć się o niej jej potencjalni klienci. Pamiętaj o słowach kluczowych, opisujących działalność Twojego przedsiębiorstwa.
  4. Po zapisaniu danych podanych w formularzu, na fizyczny adres Twojej firmy przesłany zostanie list z kodem aktywacyjnym (dzięki któremu Twoja wizytówka stanie się aktywna na Mapach Google). O tym, gdzie wpisać kod, dowiesz się z instrukcji zawartych w liście od Google.

Przeczytaj również:


Dodaj komentarz


Piotr Rawski
Informatyk i ekonomista z kilkunastoletnim doświadczeniem w rozwoju i wdrażaniu systemów IT dla biznesu.

Doradzam, optymalizuję procesy biznesowe i dobieram oprogramowanie do indywidualnych potrzeb. Wszystko po to, aby zwiększyć efektywność Twojej firmy. ⮕ kontakt i współpraca

Zapraszam również na mój nowy blog poświęcony zarządzaniu w IT:
⮕ piotrrawski.pl

Również na stronie:

  • Firmowa strona internetowa sobota, 17, luty 2018

    Monitoring strony internetowej to usługa, która kosztuje bardzo niewiele (bądź wcale), a może uchronić naszą firmę przed ogromnymi stratami. Stratami finansowymi i wizerunkowymi -...

  • Systemy MRP/ERP sobota, 22, listopad 2014

    Systemy ERP to rozwiązania służące do kompleksowego zarządzania przedsiębiorstwem, obejmujące wszystkie aspekty jego działalności: m.in. planowanie produkcji, księgowość, zarządzanie...

  • Firmowa strona internetowa czwartek, 17, listopad 2016

    Strona WWW (rozumiana również jako serwis internetowy) może, a wręcz powinna być dla firmy źródłem ogromnych korzyści - zarówno bezpośrednich (np. zakupy online), jak i pośrednich (np....