Wanda to opracowany przez Unit4 cyfrowy asystent dla przedsiębiorstw, wprowadzony na rynek na początku zeszłego roku. To pierwsze tego typu rozwiązanie na świecie, które pozwala użytkownikom na komunikowanie się z systemami biznesowymi przy pomocy języka naturalnego. Od początku zeszłego roku produkt został mocno rozwinięty. Teraz spółka Unit4 ogłosiła wprowadzenie wersji beta nowego rozwiązania - Wanda EasySpeak. które ma zapobiegać nieporozumieniom kulturowym w międzynarodowych zespołach projektowych.

Recepta na trudności komunikacyjne w środowisku międzynarodowym

Unit4 chce stawić czoła utrudnieniom pojawiającym się, gdy pracownicy pochodzący z różnych krajów próbują porozumieć się między sobą. Rozwiązaniem problemu nieporozumień kulturowych ma być nowy projekt o przyjaznej nazwie – EasySpeak, który przeszedł już fazę testów w wewnętrznych w Unit4. Koncept wykorzystuje możliwości z zakresu technologii AI poprzez usługę cyfrowego asystenta znanego pod imieniem Wanda. Asystent osadzony jest w istniejących aplikacjach komunikacyjnych takich jak Skype czy Facebook Messenger, wysyła odbiorcy powiadomienia i sugestie w czasie rzeczywistym i pomaga realizować zadania w trakcie pracy.

Efektywna komunikacja stanowi klucz do sukcesu każdego przedsięwzięcia biznesowego, lecz jest szczególnie niezbędna wtedy, gdy istnieje realne ryzyko, że twoja wiadomość zostanie źle zinterpretowana” - mówi Stephan Sieber, prezes zarządu Unit4. „To, co jest powszechne i akceptowane wśród pracowników z jednego kraju, może być odmiennie postrzegane przez ich zagranicznych kolegów. Opracowaliśmy rozwiązanie, które rozpoznaje tego rodzaju językowe przeszkody oraz różnice kulturowe i gwarantuje, że komunikaty interpretowane są we właściwy sposób, co pozwala na uniknięcie nieporozumień i szybsze wyciąganie wniosków. Inteligentne rozwiązania, które możemy uzyskać dzięki dzisiejszej technologii są niesamowite, a to, które dziś ogłaszamy, wyznacza nową erę produktywności przedsiębiorstw. - wyjaśnia Sieber.

Wanda korzysta z AI oraz z technologii rozpoznawania języka Microsoft Azure. Asystent EasySpeak został zaprogramowany z uwzględnieniem tysięcy założeń dotyczących odmiennych kultur, które stanowią bazę informacji wykorzystywaną do analizy uczuć, jakie towarzyszą danej konwersacji, uprzedzając odbiorcę o potencjalnych nieporozumieniach. Wyposażony jest także w silnik empatii pozwalający mu uczyć się empatycznego reagowania na daną sytuację tak, by podpowiadać rozmawiającemu odpowiedzi, które nie urażą osób biorących udział w konwersacji. 

Naprawdę wspaniałe jest to, że dzięki wbudowanej technologii Uczenia Maszynowego, Wanda może uczyć się sama, dzięki czemu jest pierwszym na świecie empatycznym chatbotem”- mówi Sieber. Choć projekt wciąż pozostaje w początkowej fazie, już teraz obserwujemy wzrost produktywności przedsiębiorstw stosujących EasySpeak. Faza pilotażowa w firmie Unit4 przebiegła bez zarzutów, a informacje zwrotne można interpretować jako bardzo pozytywne.

EasySpeak jest zaprogramowany w oparciu o powszechne w danym kraju interpretacje określonych komunikatów w zestawieniu z zamierzonym sensem wypowiedzi. Na przykład w Wielkiej Brytanii komentarz „To brzmi ciekawie” często używany jest jako odrzucenie danej propozycji. Dlatego odpowiedź „To ciekawa propozycja” może oznaczać „Chyba zwariowałeś”.

Unit4 wyposażył swoje innowacyjne rozwiązanie w kilka różnych trybów działania oraz dodatkowych funkcji:

  • EasySpeak Reader – służący interpretacji wiadomości e-maili.
  • EasySpeak Listener – wysyła słuchaczowi komunikaty tekstowe w czasie rzeczywistym podczas konwersacji.
  • EasySpeak Moderator - dokonuje interwencji głosowych w czasie rzeczywistym podczas telekonferencji, aby uniknąć nieporozumień (przeprasza także za szczekanie psów i inne odgłosy dobiegające z zewnątrz).
  • Tryb Dyskretny - widoczne na ekranie powiadomienia i alerty wygenerowane w oparciu o przebieg konwersacji.
  • Tryb Interwencyjny – podobny do powyższego, jednak wyposażony dodatkowo w słyszalny komunikat, namawiający osobę mówiącą do odmiennego sformułowania poprzedniego zdania - w jaśniejszy lub grzeczniejszy sposób .

Po sukcesie projektu pilotażowego, wdrożonego wśród swych pracowników na całym świecie, Unit4 chce zaoferować korzyści aplikacji Wanda EasySpeak innym organizacjom. Zainteresowane przedsiębiorstwa mogą zapisać się na testowanie wersji beta 1 kwietnia.

Przeczytaj również:


  • Brak komentarzy
Dodaj komentarz

  • Systemy informatyczne dla firm środa, 27, grudzień 2017

    Bez zagwarantowanej opieki serwisowej wdrożenie jakiegokolwiek oprogramowania nie ma prawa się udać. Pomimo przeprowadzonych testów, błędy nowego systemu pojawiać się będą na pewno - i to...

  • Systemy informatyczne dla firm niedziela, 23, luty 2014

    Zarówno w małych, średnich, jak i dużych przedsiębiorstwach zazwyczaj działa nie jeden, a kilka różnych systemów informatycznych - np. do obsługi klientów, działu HR, zarządzania...

  • Systemy informatyczne dla firm poniedziałek, 08, czerwiec 2015

    Aby oprogramowanie mogło skutecznie wspierać działalność firmy, musi być dopasowane do potrzeb prowadzonego biznesu i jego specyfiki. Z tego względu wiele przedsiębiorstw decyduje się na...

  • Systemy informatyczne dla firm wtorek, 17, listopad 2015

    Miesiącami projektują, programują i testują rozwiązania informatyczne, ponoszą koszty reklamy i marketingu, poprawiają ewentualne błędy, aby w końcu... udostępnić swoje produkty za darmo...



Piotr Rawski
Analityk Biznesowy, Project Manager. Entuzjasta rozwiązań IT dla biznesu.

Doradzam, optymalizuję procesy biznesowe i dobieram oprogramowanie do indywidualnych potrzeb. Wszystko po to, aby zwiększyć efektywność Twojej firmy.
-> kontakt i współpraca

Zapraszam również na mój nowy blog: piotrrawski.pl

Również na stronie:

  • Systemy informatyczne dla firm wtorek, 15, lipiec 2014

    Z pewnością każdy z nas niejednokrotnie doświadczył na własnej skórze działania złośliwego oprogramowania. Utrata cennych danych, niestabilność działania systemu, kradzież haseł bądź...

  • Sprzedaż i marketing niedziela, 23, marzec 2014

    Systemy POS (Point of Sale) to oprogramowanie sprzedażowe, nieodzowne w każdym sklepie, punkcie usługowym czy restauracji. Co prawda, możliwości finansowe tego typu biznesów bywają bardzo...

  • Marketing piątek, 13, marzec 2015

    Mówi się, że obraz niesie w sobie kilkakrotnie więcej treści niż tekst. Dodatkowo, jest znacznie lepiej zauważalny. Nic więc dziwnego, że dzisiejszy marketing tak chętnie wykorzystuje...