O pozyskaniu klienta często decyduje kilka pierwszych sekund jego obecności na firmowej stronie internetowej. Szybkie dostarczenie mu wszelkich informacji, jakich potrzebuje (np. poprzez odpowiedź na jego pytania), znacznie zwiększa nasze szanse sprzedażowe. Bardzo skutecznym narzędziem w komunikacji z klientami jest Live Chat, który bardzo łatwo zaimplementować na własnej witrynie i który można mieć zupełnie za darmo. W dzisiejszym wpisie prezentuję kilka najlepszych bezpłatnych systemów Live Chat do osadzenia na stronie WWW.
{flike}
Czym jest Live Chat i jak go wykorzystać?
Live Chat to niewielki system do wymiany krótkich wiadomości tekstowych (np. pomiędzy klientem, a konsultantem). Osadzony na stronie internetowej pozwala na komunikację typu chat pomiędzy odwiedzającymi, a pracownikami obsługi. Elementy Live Chat zazwyczaj umieszcza się na witrynach WWW w widocznym miejscu - tak, aby w razie potrzeby, odwiedzający mógł bez problemów skorzystać z pomocy konsultanta. Ponadto, odpowiednio skonfigurowane Live Chaty często samodzielnie inicjują rozmowę, gdy "stwierdzą", że dany użytkownik może potrzebować wsparcia pracownika (np. na podstawie czasu przebywania na stronie).
Poza tym, że Live Chat stanowi wygodne narzędzie komunikacji dla klienta, posiada on mnóstwo zalet z punktu widzenia wykorzystującej go firmy (zależnie od wybranego rozwiązania):
- jest niezobowiązujący dla klientów, dzięki czemu korzystają z niego częściej niż np. z telefonu czy maila - dając się tym samym pozyskać obsługującym ich konsultantom,
- archiwizuje całość prowadzonej korespondencji,
- przydziela zainicjowaną przez klienta rozmowę wolnemu konsultantowi,
- powiadamia konsultanta o zainicjowanej rozmowie,
- łatwo go osadzić na stronie internetowej, gdzie jest dostępny w formie estetycznego widgetu.
Rozwiązania typu Live Chat można wykorzystać na wiele sposobów. Dodatek do strony internetowej, pozwalający na chatowanie w czasie rzeczywistym, przyda się zarówno do celów sprzedażowych ("Dowiedz się więcej o produkcie - na wszelkie pytania chętnie odpowie nasz konsultant"), jak i posprzedażnych czy serwisowych ("Masz kłopoty z obsługą naszego produktu? Zapytaj naszego konsultanta!"). O ile tylko nasza firma jest w stanie pozwolić sobie na zapewnienie obsługi chatowi, warto korzystać z jego możliwości - zwłaszcza, że na rynku istnieją bardzo dobre, darmowe rozwiązania tego typu.
Najlepsze darmowe systemy Live Chat
Live Chat |
Strona WWW |
Demo |
Wersja polska | Pobieranie | Funkcjonalność |
Live Helper Chat | livehelperchat.com | Demo | Tak | Pobierz |
Udostępnia darmowe integratory z innymi popularnymi systemami (m.in. SugarCRM, Amazon S3, OsTicket), a także skórki. Wsparcie producenta w formie dokumentacji, forum oraz solidnej strony internetowej. Szeroka funkcjonalność, typowa dla oprogramowania typu Live Chat. |
Chat4Support | chat4support.com | brak danych | Tak | Pobierz |
Prosty system Live Chat, dość ubogi w funkcje w wersji darmowej. Możliwość zalogowania się tylko jednego konsultanta w danym momencie (odpowiedni dla niewielkich firm, z ograniczonymi potrzebami). Plusem jest dostępny wyczerpujący podręcznik użytkownika. |
HelpCenter Live! | helpcenterlive.com | Demo | brak danych | Pobierz | Kolejny prosty system pozwalający na chatowanie w trybie rzeczywistym. Na stronie produktu można znaleźć informacje dot. instalacji i stosowania systemu. |
Live Admin | liveadmin.net | Demo | Tak | Pobierz | Live Admin łatwo integruje się z popularnymi systemami do zarządzania treścią (CMS) - Joomla oraz WordPress (dostępne darmowe konektory). Spore możliwości konfiguracyjne. |
Chatwoo | chatwoo.com | brak danych | brak danych | Pobierz | Rozbudowane rozwiązanie, dostępność narzędzi raportowych. Dostępne integratory z popularnymi CMS'ami. |
Livezilla | livezilla.net | Demo - Trial | Tak | Pobierz | Spora liczba funkcji. Niestety, w wersji darmowej tylko jeden zalogowany konsultant w jednym momencie. Solidna strona internetowa z wieloma przydatnymi materiałami. |
>
Wybierając docelowe rozwiązanie Live Chat dla naszej firmy, kierujmy się nie tylko jego możliwościami administracyjnymi, ale również sposobem prezentacji widgetu chata na stronie internetowej, na której zostanie osadzony oraz wygodą jego obsługi. W końcu głównym beneficjentem chata będą nasi klienci - i to o ich wrażenia powinniśmy zadbać w pierwszej kolejności.
Komentarze (12)