Systemy informatyczne dla firm

Futuramo - przyszłość pracy grupowej

Mimo, że na rynku dostępna jest cała masa wyspecjalizowanego oprogramowania wspierającego prowadzenie biznesu, wielu przedsiębiorców w dalszym ciągu chętniej sięga po rozwiązania uniwersalne, jak poczta e-mail czy arkusz kalkulacyjny. Wynika to po części z przywiązania do sprawdzonych narzędzi, a po części z braku świadomości zalet nowych systemów. Szkoda, bo choć firmowymi zadaniami rzeczywiście można zarządzać z poziomu klienta poczty, a czas pracy rozliczać za pomocą Excela, są na to zdecydowanie lepsze sposoby - na przykład Futuramo, webowa platforma do pracy zespołowej.

Dekalog użytkownika systemu CRM

Posiadasz system CRM, który jednak nie przynosi Twojej firmie spodziewanych korzyści? Oprogramowanie zamiast porządkować i usprawniać twoją pracę sprawia, że masz jeszcze więcej obowiązków? A może system wydaje Ci się zbyt skomplikowany i nie masz ochoty go używać?

Zamiast zrzucać całą winę na system CRM, zastanów się czy aby na pewno dajesz mu możliwość realizacji jego zadań - tj. czy korzystasz z niego prawidłowo. Pomoże ci w tym przygotowany przeze mnie dekalog użytkownika systemu CRM - 10 uniwersalnych zasad, o których należy pamiętać stosując oprogramowanie tego typu.

Zarządzanie budżetem projektu

Zarządzanie budżetem to jedno z najważniejszych, a zarazem najtrudniejszych zadań project managera. Najmniejsza luka w finansach projektu zazwyczaj oznacza bowiem albo nieoczekiwany wydatek dla inwestora, albo stratę dla firmy go realizującej (jeśli dodatkowe koszty weźmie ona na siebie), albo też zupełne wstrzymanie prac z powodu braku środków na dalszą realizację, czyli fiasko projektu.

Warto więc wspomóc się narzędziem, które ułatwi zarządzanie budżetem projektu - częściowo zautomatyzuje, ograniczy ryzyko popełnienia błędu, a także zwróci uwagę na ew. odchylenia od nakreślonego planu, umożliwiając szybką reakcję managera.

Najlepsze systemy do automatyzacji marketingu

A gdyby tak nowych klientów nie trzeba było szukać, bo interesowaliby się naszą ofertą sami? I gdyby firmowy mailing nie kończył się niezadowoleniem i wypisem z kampanii większości adresatów? Brzmi dobrze? Dodajmy do tego ograniczenie żmudnej, mechanicznej pracy i automatyczną segregację potencjalnych klientów, tak aby dział sprzedaży inwestował swój wysiłek wyłącznie w wartościowe, dobrze rokujące tematy.

To nie sen, a podstawowe założenia (a zarazem możliwości) systemów klasy marketing automation - podstawowych narzędzi pracy działów marketingu wielu firm. Na rynku oprogramowania rozwiązań do automatyzacji marketingu znajdziemy całkiem sporo, w dzisiejszym artykule podpowiadam więc które z nich warto brać pod uwagę. Każdy ze wskazanych systemów ma swoje walory - wybór konkretnego rozwiązania zależy więc (jak zawsze) od indywidualnych potrzeb.


Piotr Rawski
Informatyk i ekonomista z kilkunastoletnim doświadczeniem w rozwoju i wdrażaniu systemów IT dla biznesu.

Doradzam, optymalizuję procesy biznesowe i dobieram oprogramowanie do indywidualnych potrzeb. Wszystko po to, aby zwiększyć efektywność Twojej firmy. ⮕ kontakt i współpraca

Zapraszam również na mój nowy blog poświęcony zarządzaniu w IT:
⮕ piotrrawski.pl

Również na stronie:

  • Sprzedaż i marketing poniedziałek, 23, styczeń 2017

    A gdyby tak nowych klientów nie trzeba było szukać, bo interesowaliby się naszą ofertą sami? I gdyby firmowy mailing nie kończył się niezadowoleniem i wypisem z kampanii większości...

  • Systemy HR środa, 20, grudzień 2017

    Ocena kompetencji? Nic prostszego, klikamy w arkusz, wyświetla się wynik i koniec. Niestety, w zarządzaniu zasobami ludzkimi podstawowym standardem jest... brak jakichkolwiek standardów. Widać...

  • Systemy informatyczne dla firm niedziela, 25, wrzesień 2016

    Producenci oprogramowania coraz częściej oferują własne usługi hostingowe. Niektórzy idą o krok dalej, udostępniając swój system wyłącznie w formie usługi (Software as a Service). Dla...