Na rynku istnieje wiele narzędzi do zarządzania zadaniami i projektami. Większość z nich to rozbudowane, wyrafinowane platformy umożliwiające delegowanie zadań innym użytkownikom, monitorowanie postępów, raportowanie. Często jednak nie potrzebujemy tak skomplikowanych rozwiązań, a czegoś prostego - czegoś w rodzaju przyklejanych karteczek z zadaniami, które moglibyśmy dowolnie przeklejać, a po wykonaniu - wyrzucać. Do powyższego opisu idealnie pasuje Trello.com - w 100% darmowa platforma do zarządzania zadaniami, również grupowymi.

{flike}

Trello: niezwykłe karteczki z zadaniami

Trello.com to darmowy serwis internetowy ułatwiający planowanie i ewidencjonowanie zadań - zarówno indywidualnych, jak i grupowych. W jaki sposób? Pisząc najprościej: w Trello użytkownik ma możliwość tworzenia tematycznych tablic (np. praca, prywatne, dom, itp.), dzielenia każdej z nich na kolumny (np. do zrobienia, w toku, zrobione, itp.) i przypinania do nich karteczek z dowolnymi zadaniami. Stan wykonania zadania odpowiada kolumnie, w której dana karteczka się znajduje. Dzięki funkcji drag and drop, mamy możliwość łatwego przepinania karteczek pomiędzy kolumnami, dzięki czemu status zadania aktualizujemy bardzo sprawnie.

Mimo że zarządzanie karteczkami z zadaniami w Trello jest dziecinnie proste i przebiega w mgnieniu oka, platforma ta jest czymś więcej niż tylko elektroniczną wersją tradycyjnej tablicy, do której można coś przykleić. Karteczki Trello, oprócz zwykłego tekstu, mogą zawierać m.in. checklisty i załączniki. Możemy oznaczyć je ponadto kolorowymi etykietami, a także zdefiniować datę wykonania danego zadania.

Zadania w zespole

Jednym z większych atutów platformy jest możliwość współdzielenia zadań z innymi użytkownikami - co czyni Trello świetnym narzędziem do pracy w grupie (np. w firmie albo w szkole). W Trello mamy możliwość definiowania organizacji, w ramach których definiujemy przynależących do nich użytkowników, w ich obrębie wydzielamy również tablice. Tablice mogą być prywatne, dostępne dla członków danej organizacji bądź publiczne. Osoby przypisane do konkretnego zadania mogą je wspólnie edytować, komentować, zmieniać priorytety, przesuwać w obrębie tablicy - mówiąc krótko: razem pracować.

Budowa i możliwości Trello powinny zainteresować sympatyków Scruma (zwinnej metodyki realizacji projektów) - system bowiem świetnie sprawdzi się w roli scrumowej tablicy zadaniowej.

Przeczytaj również:


  • Jacek

    Ja postawiłem na intuicyjny program do zarządzania projektami pmcompass.pl. Oszczędzam czas, a praca jest wydajniejsza. Dodatkowo mam pod kontrolą czas pracy zespołu, budżet oraz wykres Gantta.

  • Damian

    U mnie w organizacji używa się taagly.com - z ciekawości sprawdzę czy Trello usprawni pracę.

Dodaj komentarz


Piotr Rawski
Informatyk i ekonomista z kilkunastoletnim doświadczeniem w rozwoju i wdrażaniu systemów IT dla biznesu.

Doradzam, optymalizuję procesy biznesowe i dobieram oprogramowanie do indywidualnych potrzeb. Wszystko po to, aby zwiększyć efektywność Twojej firmy. ⮕ kontakt i współpraca

Zapraszam również na mój nowy blog poświęcony zarządzaniu w IT:
⮕ piotrrawski.pl

Również na stronie:

  • Narzędzia pracy grupowej czwartek, 21, listopad 2013

    Jeszcze dekadę temu praca zespołowa w typowym biurze była w zasadzie niemożliwa. Ze względu na brak odpowiednich narzędzi, desygnowany do wykonania danego zadania zespół nie mógł pracować...

  • Systemy informatyczne dla firm poniedziałek, 27, październik 2014

    O tym, że biznes znacznie łatwiej prowadzić z telefonem komórkowym w garści, chyba nikogo nie trzeba przekonywać. Warto jednak wiedzieć, że może on służyć jako coś więcej niż tylko...

  • Systemy informatyczne dla firm niedziela, 23, luty 2014

    Zarówno w małych, średnich, jak i dużych przedsiębiorstwach zazwyczaj działa nie jeden, a kilka różnych systemów informatycznych - np. do obsługi klientów, działu HR, zarządzania...