Jest wiele powodów, dla których warto wysyłać korespondencję masową i newslettery do swoich klientów. Możliwość poinformowania o nowej ofercie firmy, promocjach, zmianach regulaminów, złożenia świątecznych życzeń - to tylko niektóre z nich.

W internecie istnieje sporo narzędzi do zarządzania kampaniami e-mail - zarówno komercyjnych, jak i bezpłatnych. Dziś skupimy się na tych drugich, prezentując dobre i darmowe sposoby na wysyłkę korespondencji masowej (w tym newslettera) do klientów.

Co potrafią narzędzia do masowej wysyłki e-mail?

Dobre systemy do zarządzania masową korespondencją e-mail  (tzw. mass mailingu) umożliwiają nie tylko wysyłkę wiadomości do wielu adresatów, ale również projektowanie samych maili, tworzenie szablonów korespondencji czy kształtowanie listy jej odbiorców.

Oprogramowanie tego typu powinno ponadto pozwalać na monitorowanie statusu wysyłki (m.in. śledzenie czy przesyłka została dostarczona i przeczytana, czy wybrany odbiorca kliknął w załączone hiperłącza, czy może zrezygnował z otrzymywania podobnych wiadomości w przyszłości).

Najlepsze darmowe narzędzia do masowej wysyłki e-mail

1. MailList Controller Free

Darmowa wersja programu firmy Arclab oferuje naprawdę spore możliwości. Pozwala m.in. na efektywne zarządzanie listami odbiorców korespondencji (wersja darmowa ogranicza nas do maksymalnie 100 odbiorców na jednej liście), w tym ich import z zewnętrznej bazy danych, pliku tekstowego bądź arkusza Excel. MailList Controller umożliwia tworzenie wiadomości w formacie HTML - za pomocą intuicyjnego edytora pracującego w kilku trybach. Niezwykle cenną funkcjonalnością jest możliwość personalizacji korespondencji, poprzez zaszywanie w niej atrybutów odbiorców z listy jej adresatów (np. imienia i nazwiska). Program pozwala na natychmiastową wysyłkę e-maili bądź jej zaplanowanie w czasie. Każdy mail może ponadto zostać zapisany jako szablon do wykorzystania w przyszłości. System jest również wyposażony w mechanizm śledzący status wysyłki (mail odebrany/nieodebrany/przeczytany itp.). MailList Controller posiada obszerną instrukcję obsługi, w której opisane są wszystkie jego funkcjonalności. Aplikację można pobrać bezpłatnie ze strony producenta.

2. GroupMail Free Edition

Kolejne darmowe narzędzie do mass mailingu. Podobnie jak MailList Controller Free potrafi wysyłać wiadomości do adresatów z wewnętrznej bazy danych, jak i korzystać ze źródeł zewnętrznych. W przypadku opcji pierwszej, pozwala na modyfikację i dodawanie atrybutów kontaktów, dzięki czemu możliwa jest zaawansowana personalizacja przesyłanej korespondencji. W wersji płatnej program umożliwia również harmonogramowanie wysyłek. Niestety, darmowa wersja GroupMail Free nie pozwala na jednorazowe przesłanie korespondencji do więcej niż 500 adresatów. Wiadomości zawierają ponadto linki programu. Aplikację można pobrać na GroupMail Free Edition.

3. Sendblaster Free Edition

Wśród bezpłatnego oprogramowania do mass mailingu wyróżnić należy również Sendblaster - przede wszystkim ze względu na oferujący spore możliwości mechanizm raportowania i śledzenia efektywności wysyłek, a także integrację z Google Analytics. Więcej informacji oraz możliwość pobrania na Sendblaster Free Edition.

4. Big Mass Mailer

Prosta aplikacja do masowej wysyłki wiadomości e-mail. Jej niewątpliwą zaletą jest łatwość i prostota obsługi - poszczególne opcje są bardzo przejrzyste i intuicyjne. Niestety, jest to w dużej mierze związane z niewielkimi możliwościami programu, który pozwala jedynie na zredagowanie zwykłej, tekstowej wiadomości i jej wysyłkę do zdefiniowanej listy odbiorców (w pliku tekstowym).

Kampanie e-mail w systemach CRM

Warto wspomnieć, że moduły do mass mailingu (czyli prowadzenia kampanii mailingowych czy wysyłki newsletterów) posiadają również niektóre darmowe systemy CRM, jak np. SugarCRM Community Edition czy jego spadkobierca SuiteCRM. Posiadają one nie mniejsze możliwości niż dedykowane oprogramowanie (m.in. monitorowanie efektu wysyłki, personalizację wiadomości, pełną elastyczność tworzenia szablonu e-maila, wysyłkę załączników), a do tego są zintegrowane z pozostałymi elementami CRM - pozwalając np. na przesyłanie korespondencji wybranym adresatom przechowywanym w bazie systemu i włączanie jej do historii kontaktów z nimi.

Przeczytaj również:


Dodaj komentarz
  • Firmowa strona internetowa piątek, 01, listopad 2013

    Czym powinna charakteryzować się dobra firmowa strona internetowa? Przede wszystkim witryna tego typu powinna być czytelna i prosta w obsłudze - tak, aby nie odwracała uwagi odwiedzającego od...

  • Firmowa strona internetowa sobota, 28, marzec 2015

    Jeśli nie ma Cię w internecie - nie istniejesz. Tak głosi prawo współczesnego marketingu. Aby świat mógł dostrzec Ciebie bądź Twoje produkty, musisz uaktywnić się w sieci. Jest to...

  • Firmowa strona internetowa sobota, 12, lipiec 2014

    Głównym zadaniem firmowej strony WWW jest zazwyczaj pełnienie funkcji wizytówki przedsiębiorstwa w internecie. Reklamy, która przyciągnęłoby odwiedzających ją klientów - portfolio, które...

  • Firmowa strona internetowa sobota, 27, czerwiec 2015

    Jeszcze 10 lat temu zbudowanie funkcjonalnej strony internetowej wymagało znajomości języka HTML, PHP czy JavaScript. Dziś jest to banalnie proste m.in. dzięki kreatorom stron WWW, które...




Piotr Rawski
Analityk Biznesowy, Project Manager. Entuzjasta rozwiązań IT dla biznesu.

Doradzam, optymalizuję procesy biznesowe i dobieram oprogramowanie do indywidualnych potrzeb. Wszystko po to, aby zwiększyć efektywność Twojej firmy.
-> kontakt i współpraca

Zapraszam również na mój nowy blog: piotrrawski.pl

Również na stronie:

  • Systemy CRM środa, 26, kwiecień 2017

    Wielu handlowców nie mających doświadczenia z systemami CRM (ja też nie wiem jak to możliwe) żyje w przeświadczeniu, że wdrożenie narzędzia tego typu rozwiąże wszelkie problemy...

  • Reklama w internecie czwartek, 26, grudzień 2013

    Bez wątpienia, jednym z pierwszych kroków związanych z promocją firmy w internecie powinno być umieszczenie jej na Mapach Google (Google Maps). Google Maps to bezpłatna usługa koncernu z...

  • Systemy MRP/ERP wtorek, 30, kwiecień 2019

    Inwestycja w dedykowane rozwiązanie do prowadzenia biznesu to spore ryzyko. Nie dość, że oprogramowanie "szyte na miarę" jest bardzo kosztowne, to jeszcze nigdy nie ma pewności, że...