Czym powinna charakteryzować się dobra firmowa strona internetowa? Przede wszystkim witryna tego typu powinna być czytelna i prosta w obsłudze - tak, aby nie odwracała uwagi odwiedzającego od treści, która jest najważniejsza. Szczególnie tyczy się to nawigacji, która nie powinna być nadto rozbudowana (mówi o tym zasada trzech kliknięć, według której maksymalnie trzy ruchy ze strony internauty powinny pozwolić mu osiągnąć cel). Ponadto, mimo że na stronach internetowych wskazane jest stosowanie różnego rodzaju zdjęć i grafik (obrazy przykuwają uwagę i zapadają w pamięć w znacznie większym stopniu niż tekst), na witrynie firmowej należy unikać przeładowania multimediami (ryzyko wolnego wczytywania się serwisu, spadek jego przejrzystości). Z tego względu, projektując menu na stronie najlepiej jest stosować sformatowane za pomocą stylów CSS odnośniki tekstowe, a nie graficzne.

Pozostawiając kwestie techniczne na boku, należy zaznaczyć, że właściwie wykonany serwis internetowy firmy przede wszystkim musi odznaczać się wysoką użytecznością dla użytkowników, czyli tak zwanym usability. Oznacza ono zakres, w jakim dana witryna umożliwia jego odbiorcom skuteczną realizację określonych zadań. Odwiedzający strony internetowej charakteryzującej się zadowalającą funkcjonalnością powinni:

  • szybko i łatwo wykonywać zadania na witrynie i realizować założone cele (np. znalezienie informacji o ofercie firmy),
  • w prosty sposób naprawiać popełnione błędy (np. powrócić na stronę główną w razie przypadkowego kliknięcia w niechciany odnośnik),
  • rozumieć jak działa witryna,
  • pamiętać w jaki sposób korzystać z danej strony internetowej.

Ponadto, niezwykle istotną kwestią podczas projektowania witryny internetowej jest zbudowanie jej zgodnie z wytycznymi twórców wyszukiwarek internetowych. Pozwala to na osiąganie przez podstrony serwisu wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania oraz, co z tym związane, duży ruch internautów (jest to szalenie ważne szczególnie w przypadku witryn firmowych - w końcu internauta przeglądający stronę przedsiębiorstwa to jego potencjalny klient). Do wytycznych koncernu Google, którego wyszukiwarka wykorzystywana jest przez ponad 96% użytkowników internetu w Polsce, należą między innymi zawieranie w treści strony czy w samych odnośnikach jak największej liczby słów kluczowych czy tagowanie grafik. Optymalizacji serwisu firmowego pod kątem wyszukiwarek internetowych poświęcimy osobny artykuł.

Przeczytaj również:


  • Ze swojej strony mogę polecić instalację wtyczek social media bo są strony gdzie 80% ruchu pochodzi właśnie stamtąd.
    Poza tym pluginy polecają witrynę dużej ilości użytkowników stąd zwiększają prawdopodobieństwo pozyskania klienta.

  • Krótki ale dobry artykuł, najważniejsza właśnie jest dobra nawigacja, dzięki której użytkownik zostaje na stronie dłużnej. Dodałabym jeszcze że sklepy online powinny być wyposażone w wyszukiwarkę, często ludzie wybierają produkt w sklepie, a potem zamawiają go na stronie internetowej bo jest taniej.

Dodaj komentarz
Jak przenieść domenę internetową do innego (tańszego) operatora?
Za domenę internetową nie warto przepłacać. To jedynie adres naszej witryny, który będzie działał tak samo dobrze zarówno w abonamencie za 1... Czytaj więcej...
Jak skutecznie analizować zachowanie użytkowników na stronie WWW?
Strona WWW (rozumiana również jako serwis internetowy) może, a wręcz powinna być dla firmy źródłem ogromnych korzyści - zarówno... Czytaj więcej...
Najlepsze kreatory stron WWW 2017 - porównanie
Wykorzystanie kreatora stron WWW jest zdecydowanie najłatwiejszym sposobem na nowoczesną i funkcjonalną witrynę internetową. Dodatkowo, jeśli... Czytaj więcej...


Piotr Rawski
Analityk Biznesowy, Project Manager. Entuzjasta rozwiązań IT dla biznesu.

Doradzam, optymalizuję procesy biznesowe i dobieram oprogramowanie do indywidualnych potrzeb. Wszystko po to, aby zwiększyć efektywność Twojej firmy.
-> kontakt i współpraca

Cała prawda o SEO - czy warto w nie inwestować?
Każdemu posiadaczowi strony internetowej zależy na tym, aby była ona prezentowana w wynikach wyszukiwania Google jak najwyżej - najlepiej na... Czytaj więcej...
Atak hakerski na firmową stronę WWW - jak go odeprzeć?
Czasem po wpisaniu w przeglądarce adresu własnej strony internetowej można się wielce zdziwić i np. jej nie zastać. Bądź, co gorsze, zastać... Czytaj więcej...
Jak zmusić Google do szybkiej indeksacji strony?
Często zależy nam, aby nowo napisany artykuł na naszej stronie internetowej stał się szybko dostępny w wynikach wyszukiwania Google. Aby było... Czytaj więcej...
Jak założyć firmową stronę internetową (najtaniej)?
Jeśli nie ma Cię w internecie - nie istniejesz. Tak głosi prawo współczesnego marketingu. Aby świat mógł dostrzec Ciebie bądź Twoje... Czytaj więcej...
5 najlepszych darmowych generatorów stron WWW
Brak umiejętności i pieniędzy nie może być już dłużej wytłumaczeniem dla firm, które nie posiadają własnej wizytówki w internecie.... Czytaj więcej...