Czym powinna charakteryzować się dobra firmowa strona internetowa? Przede wszystkim witryna tego typu powinna być czytelna i prosta w obsłudze - tak, aby nie odwracała uwagi odwiedzającego od treści, która jest najważniejsza. Szczególnie tyczy się to nawigacji, która nie powinna być nadto rozbudowana (mówi o tym zasada trzech kliknięć, według której maksymalnie trzy ruchy ze strony internauty powinny pozwolić mu osiągnąć cel). Ponadto, mimo że na stronach internetowych wskazane jest stosowanie różnego rodzaju zdjęć i grafik (obrazy przykuwają uwagę i zapadają w pamięć w znacznie większym stopniu niż tekst), na witrynie firmowej należy unikać przeładowania multimediami (ryzyko wolnego wczytywania się serwisu, spadek jego przejrzystości). Z tego względu, projektując menu na stronie najlepiej jest stosować sformatowane za pomocą stylów CSS odnośniki tekstowe, a nie graficzne.

Pozostawiając kwestie techniczne na boku, należy zaznaczyć, że właściwie wykonany serwis internetowy firmy przede wszystkim musi odznaczać się wysoką użytecznością dla użytkowników, czyli tak zwanym usability. Oznacza ono zakres, w jakim dana witryna umożliwia jego odbiorcom skuteczną realizację określonych zadań. Odwiedzający strony internetowej charakteryzującej się zadowalającą funkcjonalnością powinni:

  • szybko i łatwo wykonywać zadania na witrynie i realizować założone cele (np. znalezienie informacji o ofercie firmy),
  • w prosty sposób naprawiać popełnione błędy (np. powrócić na stronę główną w razie przypadkowego kliknięcia w niechciany odnośnik),
  • rozumieć jak działa witryna,
  • pamiętać w jaki sposób korzystać z danej strony internetowej.

Ponadto, niezwykle istotną kwestią podczas projektowania witryny internetowej jest zbudowanie jej zgodnie z wytycznymi twórców wyszukiwarek internetowych. Pozwala to na osiąganie przez podstrony serwisu wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania oraz, co z tym związane, duży ruch internautów (jest to szalenie ważne szczególnie w przypadku witryn firmowych - w końcu internauta przeglądający stronę przedsiębiorstwa to jego potencjalny klient). Do wytycznych koncernu Google, którego wyszukiwarka wykorzystywana jest przez ponad 96% użytkowników internetu w Polsce, należą między innymi zawieranie w treści strony czy w samych odnośnikach jak największej liczby słów kluczowych czy tagowanie grafik. Optymalizacji serwisu firmowego pod kątem wyszukiwarek internetowych poświęcimy osobny artykuł.

Przeczytaj również:


  • Ze swojej strony mogę polecić instalację wtyczek social media bo są strony gdzie 80% ruchu pochodzi właśnie stamtąd.
    Poza tym pluginy polecają witrynę dużej ilości użytkowników stąd zwiększają prawdopodobieństwo pozyskania klienta.

  • Krótki ale dobry artykuł, najważniejsza właśnie jest dobra nawigacja, dzięki której użytkownik zostaje na stronie dłużnej. Dodałabym jeszcze że sklepy online powinny być wyposażone w wyszukiwarkę, często ludzie wybierają produkt w sklepie, a potem zamawiają go na stronie internetowej bo jest taniej.

Dodaj komentarz

Co to jest system CRM? Rodzaje i przykłady rozwiązań do zarządzania relacjami z klientami
O systemach CRM wiele się mówi i pisze, jednak nie zawsze tylko i wyłącznie prawdę. Zastosowanie oprogramowania tej klasy w biznesie jest bowiem... Czytaj więcej...
Jakim systemem wspierać Zarządzanie przez Cele (MBO)?
Proces Zarządzania przez Cele (MbO – Management by Objectives) mimo, że de facto kończy się oceną realizacji celów, różni się od Oceny... Czytaj więcej...
fsDesk - recepta na skuteczną obsługę serwisową
Serwis należy do tej grupy usług, które bardzo cenią konsumenci, a za którymi - delikatnie mówiąc - nie przepadają producenci i... Czytaj więcej...
Wanda - inteligentny tłumacz dla zespołów międzynarodowych
Wanda to opracowany przez Unit4 cyfrowy asystent dla przedsiębiorstw, wprowadzony na rynek na początku zeszłego roku. To pierwsze tego typu... Czytaj więcej...
Monitorowanie firmowej strony WWW - dlaczego jest konieczne?
Monitoring strony internetowej to usługa, która kosztuje bardzo niewiele (bądź wcale), a może uchronić naszą firmę przed ogromnymi stratami.... Czytaj więcej...


Piotr Rawski
Analityk Biznesowy, Project Manager. Entuzjasta rozwiązań IT dla biznesu.

Doradzam, optymalizuję procesy biznesowe i dobieram oprogramowanie do indywidualnych potrzeb. Wszystko po to, aby zwiększyć efektywność Twojej firmy.
-> kontakt i współpraca

Jak skutecznie śledzić odwiedzających stronę WWW za pomocą Mautica?
Mautic, czyli najlepszy darmowy system typu marketing automation, któremu poświęciłem ostatni artykuł, pozwala między innymi monitorować... Czytaj więcej...
Najlepsze kreatory stron WWW 2017 - porównanie
Wykorzystanie kreatora stron WWW jest zdecydowanie najłatwiejszym sposobem na nowoczesną i funkcjonalną witrynę internetową. Dodatkowo, jeśli... Czytaj więcej...
Jak zmusić Google do szybkiej indeksacji strony?
Często zależy nam, aby nowo napisany artykuł na naszej stronie internetowej stał się szybko dostępny w wynikach wyszukiwania Google. Aby było... Czytaj więcej...
Jak prowadzić firmowego bloga?
Coraz więcej firm decyduje się na uruchomienie własnego bloga. I słusznie, statystyki wyraźnie wskazują bowiem, że przedsiębiorstwa... Czytaj więcej...
Jak efektywnie zbierać informacje o leadach za pomocą formularzy WWW?
Marketing automation to nie tylko monitorowanie aktywności leadów i kampanie mailingowe, ale również możliwość automatycznego pozyskiwania... Czytaj więcej...