Marketing

Monitorowanie firmowej strony WWW

Monitoring strony internetowej to usługa, która kosztuje bardzo niewiele (bądź wcale), a może uchronić naszą firmę przed ogromnymi stratami. Stratami finansowymi i wizerunkowymi - wynikającymi z niedostępności strony np. z powodu awarii, ataku hakerskiego bądź innej przyczyny. Na czym polega i jak zabezpieczyć swoją witrynę?

Kreator stron WWW Webwave CMS

Ofert na wykonanie strony internetowej można znaleźć w sieci całe mnóstwo. Większość z nich wydaje się być całkiem przystępna - własną wizytówkę w internecie można mieć już nawet za kilkaset złotych. Tu pojawia się jednak sporo pytań: Czy witryna będzie na bieżąco aktualizowana pod kątem zagrożeń pojawiających się w internecie? Kto i na jakich zasadach będzie w razie potrzeby modyfikował jej treść? Co jeśli będziemy chcieli zmienić nasze logo bądź dane kontaktowe?

Podobnych wątpliwości unikniemy tworząc i utrzymując firmową stronę WWW własnymi siłami. Dzięki nowoczesnym kreatorom witryn internetowych zbudujemy profesjonalną sieciową wizytówkę w pełni samodzielnie - bez konieczności kodowania, a jej późniejsza edycja będzie przyjemnością.

Kreator stron WWW Webwave CMS

Chociaż zawodowo nigdy nie zajmowałem się tworzeniem stron WWW, mam na swoim koncie co najmniej kilka (moim zdaniem całkiem udanych) ich realizacji. Budując serwisy internetowe stosowałem różne metody - zarówno pracując u podstaw (czysty HTML/CSS/PHP), jak i wspomagając się gotowym oprogramowaniem (np. systemem blogowym Blogger czy opensource'owymi CMSami Joomla!, Drupal bądź Wordpress).

Każde z tych rozwiązań ma niewątpliwie mnóstwo zalet, jednak najszybszy efekt - w postaci atrakcyjnej, profesjonalnej firmowej strony internetowej (utworzonej wcześniej w oparciu o system Wordpress) - osiągnąłem zupełnie inaczej: za pomocą nowej odsłony cenionego internetowego kreatora stron WWW WebWave CMS. I to wszystko za pomocą graficznego edytora - bez najmniejszej ingerencji w kod HTML czy CSS. Poniżej przedstawiam szczegóły mojego testu.

Jak przenieść domenę WWW?

Za domenę internetową nie warto przepłacać. To jedynie adres naszej witryny, który będzie działał tak samo dobrze zarówno w abonamencie za 1 zł, jak i za 200 zł. Mimo to, rozbieżności w opłatach pobieranych przez rejestratorów domen są ogromne, czasem dochodząc nawet do kilkuset procent. Na szczęście, z usług drogiego dostawcy można zrezygnować, przenosząc domenę do innego operatora - co dziś pokażę na swoim przykładzie.


Piotr Rawski
Informatyk i ekonomista z kilkunastoletnim doświadczeniem w rozwoju i wdrażaniu systemów IT dla biznesu.

Doradzam, optymalizuję procesy biznesowe i dobieram oprogramowanie do indywidualnych potrzeb. Wszystko po to, aby zwiększyć efektywność Twojej firmy. ⮕ kontakt i współpraca

Zapraszam również na mój nowy blog poświęcony zarządzaniu w IT:
⮕ piotrrawski.pl

Również na stronie:

  • Narzędzia pracy grupowej czwartek, 21, listopad 2013

    Jeszcze dekadę temu praca zespołowa w typowym biurze była w zasadzie niemożliwa. Ze względu na brak odpowiednich narzędzi, desygnowany do wykonania danego zadania zespół nie mógł pracować...

  • Firmowa strona internetowa piątek, 05, sierpień 2016

    Ponad 20% (a według niektórych danych niemal 50%) polskich przedsiębiorców nie posiada własnej strony internetowej. 30% nie korzysta natomiast z poczty elektronicznej. Tymczasem, według...

  • Firmowa strona internetowa niedziela, 02, marzec 2014

    Dziś niemal każda firma ma w internecie swoją wizytówkę - stronę WWW. I słusznie - jest to bowiem jeden z najłatwiejszych sposobów na dotarcie do potencjalnego klienta. Aby jednak firmowa...