Narzędzia pracy grupowej

Komunikatory dla firm

Odkąd w Polsce pojawiło się Gadu-Gadu (wyparte później przez Skype'a, Messengera, SnapChata i masę innych komunikatorów mniej lub bardziej związanych z Social Media) ludzie błyskawicznie przerzucili się na ten - internetowy - sposób komunikacji. Wspólne odrabianie prac domowych, plotkowanie czy "poważne" rozmowy o życiu - wszystko to moje pokolenie (do którego parę lat temu dołączyli również nasi rodzice i dziadkowie) najchętniej odbywa właśnie za pomocą komunikatorów internetowych.

Nie inaczej jest w pracy, gdzie bez komunikatorów trudno o efektywny przepływ informacji. Dzięki nim, aby skonsultować z kimś służbowy temat nie muszę się już z nim szukać po biurze, wyrywać się nawzajem od bieżących obowiązków (co typowe dla telefonów i niezapowiedzianych wizyt przy biurku) czy też zapamiętywać wspólnych ustaleń. Jednak jak wszystkie narzędzia, tak i komunikatory bardzo się od siebie różnią i - w zależności od konkretnego modelu - ich biznesowa przydatność może być zupełnie inna. Dziś pokażę z których darmowych komunikatorów internetowych warto skorzystać w firmie.

Futuramo - przyszłość pracy grupowej

Mimo, że na rynku dostępna jest cała masa wyspecjalizowanego oprogramowania wspierającego prowadzenie biznesu, wielu przedsiębiorców w dalszym ciągu chętniej sięga po rozwiązania uniwersalne, jak poczta e-mail czy arkusz kalkulacyjny. Wynika to po części z przywiązania do sprawdzonych narzędzi, a po części z braku świadomości zalet nowych systemów. Szkoda, bo choć firmowymi zadaniami rzeczywiście można zarządzać z poziomu klienta poczty, a czas pracy rozliczać za pomocą Excela, są na to zdecydowanie lepsze sposoby - na przykład Futuramo, webowa platforma do pracy zespołowej.

Darmowy program do telekonferencji

Telekonferencje to nieodłączny element współczesnego biznesu. Dzięki nim działania takie jak negocjacje handlowe czy spotkania projektowe można skutecznie prowadzić w trybie zdalnym - bez konieczności podróżowania, oszczędzając tym samym mnóstwo czasu i pieniędzy. Aby telekonferencja dobrze spełniała swoją rolę, musi odbywać się w komfortowych warunkach - tj. bez zakłóceń, z dobrą jakością audio i wideo. Oczywiście ogromne znaczenie ma tu przepustowość łącza internetowego, ale i wykorzystywane narzędzie. Najlepszy według mnie darmowy program do telekonferencji to GoToMeeting

Na rynku istnieje wiele narzędzi do zarządzania zadaniami i projektami. Większość z nich to rozbudowane, wyrafinowane platformy umożliwiające delegowanie zadań innym użytkownikom, monitorowanie postępów, raportowanie. Często jednak nie potrzebujemy tak skomplikowanych rozwiązań, a czegoś prostego - czegoś w rodzaju przyklejanych karteczek z zadaniami, które moglibyśmy dowolnie przeklejać, a po wykonaniu - wyrzucać. Do powyższego opisu idealnie pasuje Trello.com - w 100% darmowa platforma do zarządzania zadaniami, również grupowymi.

Evernote - więcej niż notatnik

Żadnego pracownika biurowego chyba nie trzeba przekonywać o tym, jak wiele znaczą dobre notatki. Wiedzą to także studenci oraz osoby, które wdrażają się w obowiązki w nowym miejscu pracy, codziennie ucząc się czegoś nowego. Notes prowadzić jednak bardzo trudno: pozyskiwane informacje zapisujemy zazwyczaj w dużym pośpiechu, w sposób nieuporządkowany. Z pewnością nie ułatwia to późniejszego korzystania z notatek. Z tego powodu warto wspomóc się komputerowym oprogramowaniem do robienia notatek, takim jak Evernote. Dzięki niemu stworzymy świetną, wygodną bazę wiedzy (umożliwiającą m.in. katalogowanie i przeszukiwanie) - zarówno dla siebie jak i (dzięki wbudowanej opcji pracy grupowej) dla współpracowników bądź kolegów ze szkolnej ławy.

Więcej artykułów…


System CRM dla dużej i średniej firmy - jaki wybrać?
Wdrożenie oprogramowania do zarządzania relacjami z klientami bardzo często rozpoczynamy od poszukiwania najlepszego dostępnego systemu CRM.... Czytaj więcej...
6 najlepszych darmowych komunikatorów dla firm
Odkąd w Polsce pojawiło się Gadu-Gadu (wyparte później przez Skype'a, Messengera, SnapChata i masę innych komunikatorów mniej lub bardziej... Czytaj więcej...
Fakturownia.pl - czyli jak najłatwiej wystawić fakturę?
Wielu z nas wzbrania się przed założeniem własnej działalności gospodarczej - pomimo ciekawego pomysłu i dobrego biznesplanu. Częstymi... Czytaj więcej...


Piotr Rawski
Analityk Biznesowy, Project Manager. Entuzjasta rozwiązań IT dla biznesu.

Doradzam, optymalizuję procesy biznesowe i dobieram oprogramowanie do indywidualnych potrzeb. Wszystko po to, aby zwiększyć efektywność Twojej firmy.
-> kontakt i współpraca

Programy do podglądania pracowników (PL)
Nie od dziś wiadomo, że człowiek to istota z natury leniwa - niechętna do jakiegokolwiek wysiłku. Oczywiście nie oznacza to, że każdy w... Czytaj więcej...
Cała prawda o SEO - czy warto w nie inwestować?
Każdemu posiadaczowi strony internetowej zależy na tym, aby była ona prezentowana w wynikach wyszukiwania Google jak najwyżej - najlepiej na... Czytaj więcej...
Jak skutecznie zarządzać budżetem projektu?
Zarządzanie budżetem to jedno z najważniejszych, a zarazem najtrudniejszych zadań project managera. Najmniejsza luka w finansach projektu... Czytaj więcej...
Jak skutecznie zarządzać dokumentami w firmie?
Jak powszechnie wiadomo, firma bez dokumentów istnieć nie może. Dokumentów pod przeróżnymi postaciami: umów, wzorów umów, oświadczeń,... Czytaj więcej...
Gdzie znaleźć darmowe grafiki do użytku komercyjnego?
Mówi się, że obraz niesie w sobie kilkakrotnie więcej treści niż tekst. Dodatkowo, jest znacznie lepiej zauważalny. Nic więc dziwnego, że... Czytaj więcej...