Telekonferencje to nieodłączny element współczesnego biznesu. Dzięki nim działania takie jak negocjacje handlowe czy spotkania projektowe można skutecznie prowadzić w trybie zdalnym - bez konieczności podróżowania, oszczędzając tym samym mnóstwo czasu i pieniędzy. Aby telekonferencja dobrze spełniała swoją rolę, musi odbywać się w komfortowych warunkach - tj. bez zakłóceń, z dobrą jakością audio i wideo. Oczywiście ogromne znaczenie ma tu przepustowość łącza internetowego, ale i wykorzystywane narzędzie. Najlepszy według mnie darmowy program do telekonferencji to GoToMeeting

Dlaczego nie Skype bądź TeamViewer?

Moje oczekiwania wobec funkcjonalności dobrego narzędzia do prowadzenia telekonferencji nie są specjalnie wyszukane. Zależy mi na podstawowych możliwościach, takich jak:

  • możliwość prowadzenia rozmów głosowych,
  • możliwość prowadzenia rozmów wideo,
  • możliwość udostępnienia ekranu rozmówcom,
  • możliwość udziału w konferencji wielu uczestników.

Powyższe funkcje oferuje wiele rozwiązań dostępnych na rynku - również tych najpopularniejszych, jak Skype czy TeamViewer. Oba programy są chętnie wykorzystywane w polskich firmach. Warto jednak pamiętać, że stosowanie bezpłatnej wersji Skype do celów komercyjnych jest niezgodne jego licencją (jest więc nielegalne). Osobiście, nie jestem ponadto fanem jakości rozmów prowadzonych za pośrednictwem Skype'a - szczególnie dotyczy to rozmów wideo oraz udostępniania pulpitu. Sytuacja wygląda podobnie w przypadku programu TeamViewer, który również nie jest darmowy w przypadku zastosowań komercyjnych, a jakość prowadzonych za jego pośrednictwem konferencji pozostawia wiele do życzenia (przede wszystkim dotyczy to dźwięku). Niekwestionowaną zaletą tego narzędzia jest możliwość udostępnienia pulpitu rozmówcy w trybie roboczym (pulpit zdalny). W przypadku standardowych telekonferencji nie znajduje on jednak zastosowania.

Zalety GoToMeeting

Podstawową zaletą GoToMeeting jest możliwość legalnego bezpłatnego korzystania z niego - również w firmie. Darmowe telekonferencje za pośrednictwem programu można prowadzić dla maksymalnie trzech uczestników (tj. trzech połączonych urządzeń - wszak osób biorących udział w spotkaniu może być znacznie więcej). Program dostępny jest poprzez przeglądarkę internetową - aby uruchomić bądź wziąć udział w telekonferencji nie jest konieczne instalowanie żadnych narzędzi na komputerze (instalacja klienta GoToMeeting jest jednak możliwe i zalecane w przypadku częstego prowadzenia rozmów za pośrednictwem systemu).

Co najważniejsze, spotkania prowadzone poprzez GoToMeeting są stabilne i bardzo dobrej jakości. Dźwięk jest głośny i wolny od zakłóceń, a obraz wyraźny i transmitowany bez większych opóźnień. Dodatkowo, platforma jest wygodna w obsłudze i udostępnia wszystkie popularne funkcje nowoczesnych rozwiązań tego typu, a więc: możliwość prowadzenia rozmów głosowych i wideo, a także udostępnianie ekranu pozostałym uczestnikom konferencji.

GoToMeeting świetnie sprawdzi się jako narzędzie do obsługi zdalnych spotkań z klientami, a także organizacji wewnętrznych wideokonferencji. Program dostępny jest na stronie free.gotomeeting.com.

Przeczytaj również:


  • Bartek

    drogi Panie to oprogramowanie jest płatne wprowadza Pan w błąd

  • Niestety, polityka licencjonowania poszczególnych produktów dynamicznie się zmienia - podobnie jest z GoToMeeting, które jeszcze rok temu dystrybuowane było w modelu freemium. Dzięki za czujność :)

  • Bartek

    Poniosło mnie trochę z tym wprowadzaniem w błąd, ale po prawdzie jak mawiają Górale, to ten program jest naprawdę ok ale darmo to już niestety nie jest.

  • Mariusz

    Wszystko co jest na czyimś serwerze jest raczej płatne bądź będzie płatne.

Dodaj komentarz

Jak nowocześnie informatyzować przedsiębiorstwo? Digitalizacja firmy z systemem ERP
Technologie informatyczne od początku swojego istnienia wspierają biznes - dzięki czemu same od kilku dziesięcioleci mają okazję dynamicznie... Czytaj więcej...
Systemy ERP - korzyści dla małych i średnich firm
Coroczne badania GUS pokazują, że większość przedsiębiorców w naszym kraju w dalszym ciągu nie spieszy się z cyfrową transformacją swoich... Czytaj więcej...
Jak najłatwiej zarządzać zadaniami w firmie?
Większość polskich firm korzysta z pakietu Microsoft Office - w tym coraz częściej z jego najnowszej odsłony Office 365. Mało kto jednak zdaje... Czytaj więcej...
Co to jest system CRM? Rodzaje i przykłady rozwiązań do zarządzania relacjami z klientami
O systemach CRM wiele się mówi i pisze, jednak nie zawsze tylko i wyłącznie prawdę. Zastosowanie oprogramowania tej klasy w biznesie jest bowiem... Czytaj więcej...
Jakim systemem wspierać Zarządzanie przez Cele (MBO)?
Proces Zarządzania przez Cele (MbO – Management by Objectives) mimo, że de facto kończy się oceną realizacji celów, różni się od Oceny... Czytaj więcej...


Piotr Rawski
Analityk Biznesowy, Project Manager. Entuzjasta rozwiązań IT dla biznesu.

Doradzam, optymalizuję procesy biznesowe i dobieram oprogramowanie do indywidualnych potrzeb. Wszystko po to, aby zwiększyć efektywność Twojej firmy.
-> kontakt i współpraca

6 najlepszych darmowych komunikatorów dla firm
Odkąd w Polsce pojawiło się Gadu-Gadu (wyparte później przez Skype'a, Messengera, SnapChata i masę innych komunikatorów mniej lub bardziej... Czytaj więcej...
Futuramo - przyszłość pracy zespołowej?
Mimo, że na rynku dostępna jest cała masa wyspecjalizowanego oprogramowania wspierającego prowadzenie biznesu, wielu przedsiębiorców w dalszym... Czytaj więcej...
5 najlepszych darmowych programów do zarządzania projektami
Projekt to pojęcie powszechnie stosowane w wielu firmach. W zależności od profilu ich działalności, może ono mieć wiele znaczeń - wszak... Czytaj więcej...
Darmowe oprogramowanie dla startupów - 10 najlepszych rozwiązań
Startupy, czyli młode firmy poszukujące swojego miejsca na rynku, najczęściej muszą liczyć się z każdą wydawaną złotówką. Dlatego dobrze... Czytaj więcej...
Zarządzanie zespołem rozproszonym - wyzwania i dobre praktyki
Zarządzanie zespołem już z definicji nie jest łatwe. Każdy z nas ma bowiem inny charakter, potrzeby, styl pracy, przyzwyczajenia. Rolą managera... Czytaj więcej...