Na rynku istnieje wiele narzędzi do zarządzania zadaniami i projektami. Większość z nich to rozbudowane, wyrafinowane platformy umożliwiające delegowanie zadań innym użytkownikom, monitorowanie postępów, raportowanie. Często jednak nie potrzebujemy tak skomplikowanych rozwiązań, a czegoś prostego - czegoś w rodzaju przyklejanych karteczek z zadaniami, które moglibyśmy dowolnie przeklejać, a po wykonaniu - wyrzucać. Do powyższego opisu idealnie pasuje Trello.com - w 100% darmowa platforma do zarządzania zadaniami, również grupowymi.

Trello: niezwykłe karteczki z zadaniami

Trello.com to darmowy serwis internetowy ułatwiający planowanie i ewidencjonowanie zadań - zarówno indywidualnych, jak i grupowych. W jaki sposób? Pisząc najprościej: w Trello użytkownik ma możliwość tworzenia tematycznych tablic (np. praca, prywatne, dom, itp.), dzielenia każdej z nich na kolumny (np. do zrobienia, w toku, zrobione, itp.) i przypinania do nich karteczek z dowolnymi zadaniami. Stan wykonania zadania odpowiada kolumnie, w której dana karteczka się znajduje. Dzięki funkcji drag and drop, mamy możliwość łatwego przepinania karteczek pomiędzy kolumnami, dzięki czemu status zadania aktualizujemy bardzo sprawnie.

Mimo że zarządzanie karteczkami z zadaniami w Trello jest dziecinnie proste i przebiega w mgnieniu oka, platforma ta jest czymś więcej niż tylko elektroniczną wersją tradycyjnej tablicy, do której można coś przykleić. Karteczki Trello, oprócz zwykłego tekstu, mogą zawierać m.in. checklisty i załączniki. Możemy oznaczyć je ponadto kolorowymi etykietami, a także zdefiniować datę wykonania danego zadania.

Zadania w zespole

Jednym z większych atutów platformy jest możliwość współdzielenia zadań z innymi użytkownikami - co czyni Trello świetnym narzędziem do pracy w grupie (np. w firmie albo w szkole). W Trello mamy możliwość definiowania organizacji, w ramach których definiujemy przynależących do nich użytkowników, w ich obrębie wydzielamy również tablice. Tablice mogą być prywatne, dostępne dla członków danej organizacji bądź publiczne. Osoby przypisane do konkretnego zadania mogą je wspólnie edytować, komentować, zmieniać priorytety, przesuwać w obrębie tablicy - mówiąc krótko: razem pracować.

Budowa i możliwości Trello powinny zainteresować sympatyków Scruma (zwinnej metodyki realizacji projektów) - system bowiem świetnie sprawdzi się w roli scrumowej tablicy zadaniowej.

Przeczytaj również:


  • Jacek

    Ja postawiłem na intuicyjny program do zarządzania projektami pmcompass.pl. Oszczędzam czas, a praca jest wydajniejsza. Dodatkowo mam pod kontrolą czas pracy zespołu, budżet oraz wykres Gantta.

Dodaj komentarz

Monitorowanie firmowej strony WWW - dlaczego jest konieczne?
Monitoring strony internetowej to usługa, która kosztuje bardzo niewiele (bądź wcale), a może uchronić naszą firmę przed ogromnymi stratami.... Czytaj więcej...
Jak samodzielnie stworzyć firmową stronę WWW?
Ofert na wykonanie strony internetowej można znaleźć w sieci całe mnóstwo. Większość z nich wydaje się być całkiem przystępna - własną... Czytaj więcej...
Zarządzanie zespołem rozproszonym - wyzwania i dobre praktyki
Zarządzanie zespołem już z definicji nie jest łatwe. Każdy z nas ma bowiem inny charakter, potrzeby, styl pracy, przyzwyczajenia. Rolą managera... Czytaj więcej...
Umowa serwisowa - jaka zapewni spokojną eksploatację oprogramowania?
Bez zagwarantowanej opieki serwisowej wdrożenie jakiegokolwiek oprogramowania nie ma prawa się udać. Pomimo przeprowadzonych testów, błędy... Czytaj więcej...
Dobry system do oceny kompetencji pracowników, czyli jaki?
Ocena kompetencji? Nic prostszego, klikamy w arkusz, wyświetla się wynik i koniec. Niestety, w zarządzaniu zasobami ludzkimi podstawowym... Czytaj więcej...


Piotr Rawski
Analityk Biznesowy, Project Manager. Entuzjasta rozwiązań IT dla biznesu.

Doradzam, optymalizuję procesy biznesowe i dobieram oprogramowanie do indywidualnych potrzeb. Wszystko po to, aby zwiększyć efektywność Twojej firmy.
-> kontakt i współpraca

5 najlepszych darmowych systemów do zarządzania zadaniami (w chmurze)
Natłok zadań może przyprawić o ból głowy każdego. Aby sobie z nimi poradzić, planujemy swoją pracę, zapisując najważniejsze sprawy do... Czytaj więcej...
5 najlepszych darmowych systemów do zarządzania zadaniami (w chmurze)
Natłok zadań może przyprawić o ból głowy każdego. Aby sobie z nimi poradzić, planujemy swoją pracę, zapisując najważniejsze sprawy do... Czytaj więcej...
6 najlepszych darmowych komunikatorów dla firm
Odkąd w Polsce pojawiło się Gadu-Gadu (wyparte później przez Skype'a, Messengera, SnapChata i masę innych komunikatorów mniej lub bardziej... Czytaj więcej...
5 najlepszych darmowych systemów do zarządzania zadaniami (w chmurze)
Natłok zadań może przyprawić o ból głowy każdego. Aby sobie z nimi poradzić, planujemy swoją pracę, zapisując najważniejsze sprawy do... Czytaj więcej...
Open Project - najlepszy darmowy system do zarządzania projektami?
Project manager to bardzo odpowiedzialne stanowisko. Wymaga szerokiej, interdyscyplinarnej wiedzy oraz świetnej organizacji pracy własnej i innych.... Czytaj więcej...