Ponad 20% (a według niektórych danych niemal 50%) polskich przedsiębiorców nie posiada własnej strony internetowej. 30% nie korzysta natomiast z poczty elektronicznej. Tymczasem, według najnowszych badań aż 80% z nas poszukuje firm, produktów i usług właśnie w internecie. Dla firmy nieobecność w sieci stanowi więc ogromny problem - oznacza bowiem utratę wielu szans sprzedaży, które wykorzysta ktoś inny, działający w internecie.

Problem ten można na szczęście szybko i łatwo rozwiązać - m.in. za pomocą usług takich jak mamfirme.pl, której poświęcę dzisiejszy wpis.

Czym jest mamfirme.pl?

Mamfirme.pl jest portalem przeznaczonym dla firm zainteresowanych zaistnieniem w sieci. Znajdziemy tam m.in. poradniki dot. tego jak założyć i prowadzić firmową stronę WWW, a także promować swoją działalność w internecie. Sercem serwisu są jednak usługi pozwalające wdrożyć przedstawione w nim porady w życie.

Mamfirme.pl udostępnia następujące narzędzia:

  • Kreator stron internetowych - pozwala na błyskawiczne stworzenie własnej wizytówki WWW bez znajomości jakiegokolwiek języka programowania.
  • Sklep internetowy - wzbogaca funkcjonalność wizytówki WWW o sklep internetowy, dzięki któremu Twoja firma może oferować swoje produkty online.
  • Menedżer domen internetowych - dzięki niemu firmowa strona internetowa będzie dostępna w sieci pod takim adresem, jaki sobie wybierzesz.
  • Poczta e-mail - udostępnia skrzynki mailowe dla Ciebie i Twoich pracowników.
  • Monitorowanie pozycji Google - informuje jakie miejsca zajmuje Twoja witryna w wynikach wyszukiwania Google.
  • Pozycjonowanie strony WWW - menedżer kampanii reklamowych Google, poprawiających widoczność firmowej strony w wynikach wyszukiwania.

Kreator firmowej strony WWW

Najciekawszy element portalu mamfirme.pl to bez wątpienia kreator stron internetowych. Umożliwia on szybkie (mi wystarczyło 15 minut!) zbudowanie przyjemnej dla oka witryny. Twórcy kreatora zdecydowanie postawili na prostotę obsługi (o której więcej za chwilę), dzięki czemu nie powinien on przysporzyć kłopotów nawet początkującym internautom. Jest on przeznaczony do tworzenia prostych, ale dostosowanych do potrzeb przedsiębiorstwa i jego branży, stron WWW - internetowych wizytówek zawierających np. z opis działalności firmy, jej dane kontaktowe, ofertę czy referencje. Przykładowe witryny wykonane za jego pomocą można znaleźć tutaj.

Jak zbudować firmową stronę z mamfirme.pl?

Jak już wspomniałem, tworzenie strony internetowej przy użyciu kreatora mamfirme.pl jest banalnie proste. Pierwszy krok polega na wyborze szablonu, na bazie którego będziemy konstruować naszą witrynę. W usłudze znajdziemy aż 1000 pogrupowanych tematycznie (tj. według branży) gotowych kompozycji, które możemy następnie dostosować do własnych potrzeb.

Krok drugi to już uzupełnianie treścią predefiniowanych elementów strony (np. nagłówka, osadzonej mapki dojazdowej, belki z danymi kontaktowymi itp.) bądź ich wymiana na inne. Witrynę budujemy z kawałków udostępnionych przez mamfirme.pl, np. animowanego banera, widgetu facebook, formularza kontaktowego, mapy google, galerii zdjęć i wielu innych. Co ważne (bowiem wpływa na łatwość obsługi kreatora), wszelkich zmian dokonujemy na jednym ekranie - na żywym organizmie (kreator wyświetla naszą stronę wraz ze wszystkimi jej elementami, które możemy zmodyfikować m.in. za pomocą kliknięć i przeciągnięć).

Największym atutem kreatora mamfirme.pl jest szybkość z jaką jesteśmy w stanie osiągnąć nasz efekt, czyli funkcjonalną firmową stronę internetową. Jeśli do pracy przystępujemy z w miarę wyklarowaną wizją naszej witryny i mamy przygotowane teksty, grafiki i inne elementy, które zamierzamy na niej osadzić, stworzenie strony zajmie nam dosłownie chwilę. Zbudowanie testowej wizytówki ze screena poniżej zabrało mi nie więcej niż 15 minut.

 

Utworzenie przykładowej witryny zajęło mniej niż 15 minut

Zupełnie nowy kreator

Kreator stron WWW mamfirme.pl powstał kilka lat temu, przez co tworzone w nim witryny nieco odbiegają od współczesnych trendów. Brakuje im m.in. responsywności, czyli automatycznego dostosowywania kształtu do wymiarów ekranu, na którym strona jest wyświetlana (istotne przede wszystkim w kontekście rosnącej popularności smartfonów i tabletów). Nowocześniejsze mogłyby być także dostępne w usłudze szablony.

Na szczęście producent mamfirme.pl jest tego świadom i przygotowuje zupełnie nową wersję swojego kreatora - z przebudowanym interfejsem oraz zupełnie nowymi możliwościami: tak kreatora (m.in. możliwość zmiany kolorystyki poszczególnych elementów szablonu), jak i stron tworzonych za jego pomocą (m.in. pełna responsywność).

Podsumowanie

Z uwagi na prostotę obsługi, szybko osiągalne efekty, a także kompleksowość usług portalu mamfirme.pl, udostępniony w nim kreator polecam tym przedsiębiorcom, którzy chcieliby zaistnieć w internecie, ale brakuje im na to czasu i/lub umiejętności. Dzięki niemu (w zależności od wybranego pakietu usług) Twoja firma błyskawicznie zyska miłą dla oka wizytówkę w sieci, rozpoznawalny adres WWW, zestaw kont poczty elektronicznej, a także reklamę online i szereg narzędzi ułatwiających prowadzenie biznesu w internecie. Ceny usługi zawierają się w przedziale 25 - 75 zł netto miesięcznie. Szczegóły dostępne na portalu mamfirme.pl.

Przeczytaj również:


  • Brak komentarzy
Dodaj komentarz

  • Firmowa strona internetowa piątek, 05, sierpień 2016

    Ponad 20% (a według niektórych danych niemal 50%) polskich przedsiębiorców nie posiada własnej strony internetowej. 30% nie korzysta natomiast z poczty elektronicznej. Tymczasem, według...

  • Firmowa strona internetowa sobota, 15, listopad 2014

    Uruchamiając w internecie stronę internetową, platformę usługową, portal czy bloga, stajemy przed koniecznością rejestracji domeny internetowej, pod którą nasz produkt będzie dostępny w...

  • Firmowa strona internetowa piątek, 01, listopad 2013

    Czym powinna charakteryzować się dobra firmowa strona internetowa? Przede wszystkim witryna tego typu powinna być czytelna i prosta w obsłudze - tak, aby nie odwracała uwagi odwiedzającego od...

  • Firmowa strona internetowa niedziela, 02, marzec 2014

    Dziś niemal każda firma ma w internecie swoją wizytówkę - stronę WWW. I słusznie - jest to bowiem jeden z najłatwiejszych sposobów na dotarcie do potencjalnego klienta. Aby jednak firmowa...



Piotr Rawski
Analityk Biznesowy, Project Manager. Entuzjasta rozwiązań IT dla biznesu.

Doradzam, optymalizuję procesy biznesowe i dobieram oprogramowanie do indywidualnych potrzeb. Wszystko po to, aby zwiększyć efektywność Twojej firmy.
-> kontakt i współpraca

Również na stronie:

  • Sprzedaż i marketing poniedziałek, 28, grudzień 2015

    Zautomatyzowane kampanie marketingowe to podstawa każdego systemu klasy marketing automation. Dzięki nim, praca działu handlowego jest znacznie prostsza, bo pozbawiona konieczności żmudnego...

  • Zarządzanie projektami i zasobami sobota, 19, wrzesień 2015

    Spotykam się czasem z pomysłem przechowywania firmowych plików (takich jak dokumenty, materiały projektowe czy raporty) na dysku internetowym, takim jak Google Drive. Pomysł wydaje się być...

  • Systemy informatyczne dla firm sobota, 11, październik 2014

    Komputer każdego pracownika biurowego wyposażony jest w pewien zasób podstawowego oprogramowania, umożliwiającego wykonywanie jego codziennych zadań. Firmy za oprogramowanie to zazwyczaj sporo...