Marketing

Zwiększ widoczność firmy w Google Maps

Bez wątpienia, jednym z pierwszych kroków związanych z promocją firmy w internecie powinno być umieszczenie jej na Mapach Google (Google Maps). Google Maps to bezpłatna usługa koncernu z Mountain View, dostarczająca użytkownikom interaktywnych map świata, opartych na rzeczywistych zdjęciach satelitarnych i tradycyjnych. Dzięki nim obejrzymy zarówno kontynenty "oczami kosmonauty", jak i drzwi własnego domu, widziane z perspektywy przypadkowego przechodnia. Jako, że na Mapach Google, rzeczywiste widoki miast dodatkowo oznakowano, nakładając na nie m.in. siatkę dróg oraz punkty użyteczności publicznej - w tym również prywatne przedsiębiorstwa, usługa ta umożliwia ich łatwe wyszukiwanie. Dając znaleźć się w Google Maps, Twoja firma znacznie zwiększa swoje szanse na sukces!

Oszustwa domenowe

W dzisiejszych czasach, każda strona internetowa może stać się celem ataków cyberprzestępców. I to niezależnie czy mowa o dużej stronie firmowej czy też niewielkim, prywatnym blogu. Jedną z najbardziej wyszukanych form takich ataków są oszustwa domenowe, które z miesiąca na miesiąc stają się coraz większą plagą internetu. Ostatnio na przykład, skrzynki mailowe wielu właścicieli i administratorów stron www zostały zasypane anglojęzycznymi wiadomościami "Domain Service Notice". Co zawierają i kto jest ich nadawcą?

Cechy dobrej strony internetowej

Czym powinna charakteryzować się dobra firmowa strona internetowa? Przede wszystkim witryna tego typu powinna być czytelna i prosta w obsłudze - tak, aby nie odwracała uwagi odwiedzającego od treści, która jest najważniejsza. Szczególnie tyczy się to nawigacji, która nie powinna być nadto rozbudowana (mówi o tym zasada trzech kliknięć, według której maksymalnie trzy ruchy ze strony internauty powinny pozwolić mu osiągnąć cel). Ponadto, mimo że na stronach internetowych wskazane jest stosowanie różnego rodzaju zdjęć i grafik (obrazy przykuwają uwagę i zapadają w pamięć w znacznie większym stopniu niż tekst), na witrynie firmowej należy unikać przeładowania multimediami (ryzyko wolnego wczytywania się serwisu, spadek jego przejrzystości). Z tego względu, projektując menu na stronie najlepiej jest stosować sformatowane za pomocą stylów CSS odnośniki tekstowe, a nie graficzne.


  • Marketing piątek, 11, wrzesień 2015

    Podstawą współczesnej komunikacji w biznesie, oprócz spotkań bezpośrednich i rozmów telefonicznych, jest korespondencja mailowa. Każdy z nas codziennie odbiera i wysyła przynajmniej kilka...

  • Marketing poniedziałek, 28, grudzień 2015

    W tradycyjnym ujęciu (np. w prasie) za dobry artykuł uważa się taki, który zainteresuje czytelnika, zachęci go do zapoznania się z innymi treściami tego samego autora czy redakcji, a w...

  • Firmowa strona internetowa niedziela, 11, luty 2018

    Ofert na wykonanie strony internetowej można znaleźć w sieci całe mnóstwo. Większość z nich wydaje się być całkiem przystępna - własną wizytówkę w internecie można mieć już nawet...

  • Firmowa strona internetowa niedziela, 27, kwiecień 2014

    Często zależy nam, aby nowo napisany artykuł na naszej stronie internetowej stał się szybko dostępny w wynikach wyszukiwania Google. Aby było to możliwe, naszą stronę internetową z nową...



Piotr Rawski
Analityk Biznesowy, Project Manager. Entuzjasta rozwiązań IT dla biznesu.

Doradzam, optymalizuję procesy biznesowe i dobieram oprogramowanie do indywidualnych potrzeb. Wszystko po to, aby zwiększyć efektywność Twojej firmy.
-> kontakt i współpraca

Również na stronie:

  • Firmowa strona internetowa niedziela, 02, marzec 2014

    Dziś niemal każda firma ma w internecie swoją wizytówkę - stronę WWW. I słusznie - jest to bowiem jeden z najłatwiejszych sposobów na dotarcie do potencjalnego klienta. Aby jednak firmowa...

  • Firmowa strona internetowa piątek, 11, listopad 2016

    Wykorzystanie kreatora stron WWW jest zdecydowanie najłatwiejszym sposobem na nowoczesną i funkcjonalną witrynę internetową. Dodatkowo, jeśli stronę internetową zbudujemy za jego pomocą...

  • Systemy CRM sobota, 18, październik 2014

    Na rynku oprogramowania typu CRM jest na pęczki. Opensource'owych systemów CRM, czyli takich, które możemy swobodnie rozwijać i które dostępne są za darmo, tak wiele już nie ma. Mimo to,...