Bez wątpienia, jednym z pierwszych kroków związanych z promocją firmy w internecie powinno być umieszczenie jej na Mapach Google (Google Maps). Google Maps to bezpłatna usługa koncernu z Mountain View, dostarczająca użytkownikom interaktywnych map świata, opartych na rzeczywistych zdjęciach satelitarnych i tradycyjnych. Dzięki nim obejrzymy zarówno kontynenty "oczami kosmonauty", jak i drzwi własnego domu, widziane z perspektywy przypadkowego przechodnia. Jako, że na Mapach Google, rzeczywiste widoki miast dodatkowo oznakowano, nakładając na nie m.in. siatkę dróg oraz punkty użyteczności publicznej - w tym również prywatne przedsiębiorstwa, usługa ta umożliwia ich łatwe wyszukiwanie. Dając znaleźć się w Google Maps, Twoja firma znacznie zwiększa swoje szanse na sukces!

Korzyści płynące z oznaczenia firmy na Mapach Google

Ze względu na dużą i ciągle rosnącą popularność Google Maps, umieszczenie własnej firmy w usłudze może przynieść jej szereg korzyści:

  • Możliwość wyszukania firmy w wyszukiwarce Google Maps i wyświetlenia jej lokalizacji na mapie (np. po wpisaniu w wyszukiwarce hasła "Systemy informatyczne Szczecin", na mapie Google zostaną wyświetlone wszystkie firmy szczecińskie, które zajmują się systemami informatycznymi, natomiast po wpisaniu nazwy konkretnej firmy, na mapie pojawi się jej dokładna lokalizacja).
  • Możliwość znalezienia firmy przy okazji przeglądania mapy (przykładowo, turysta ustalający trasę zwiedzania danego miasta za pomocą Google Maps, może zauważyć, że po drodze do interesującego go punktu znajduje się prowadzona przez Ciebie restauracja).
  • Uzyskanie bogatszego wpisu w wynikach wyszukiwania Google (wizytówka firmy ze zdjęciami, opisem, opiniami, danymi teleadresowymi, mapką dojazdu itp. - patrz screen poniżej).

Jak dodać swoją firmę do usługi Google Maps?

W internecie można znaleźć wiele szczegółowych poradników, w jaki sposób dodać firmę do usługi Google Maps. Jako, że cała procedura jest jednak bardzo intuicyjna, my nakreślimy jedynie podstawowy schemat postępowania:

  1. Zaloguj się na swoim koncie Google (jeśli takowego nie masz, możesz założyć je tutaj).
  2. Wejdź na stronę dodawania wpisu o firmie w Google Maps.
  3. Wypełnij formularz zgodnie z załączonymi w nim instrukcjami. Na tym etapie możesz dodać zdjęcia firmy, jej opis, dane teleadresowe i inne. Pamiętaj, że im więcej informacji o firmie podasz, tym więcej będą mogli dowiedzieć się o niej jej potencjalni klienci. Pamiętaj o słowach kluczowych, opisujących działalność Twojego przedsiębiorstwa.
  4. Po zapisaniu danych podanych w formularzu, na fizyczny adres Twojej firmy przesłany zostanie list z kodem aktywacyjnym (dzięki któremu Twoja wizytówka stanie się aktywna na Mapach Google). O tym, gdzie wpisać kod, dowiesz się z instrukcji zawartych w liście od Google.

Przeczytaj również:


Dodaj komentarz

Jak najłatwiej zarządzać zadaniami w firmie?
Większość polskich firm korzysta z pakietu Microsoft Office - w tym coraz częściej z jego najnowszej odsłony Office 365. Mało kto jednak zdaje... Czytaj więcej...
Co to jest system CRM? Rodzaje i przykłady rozwiązań do zarządzania relacjami z klientami
O systemach CRM wiele się mówi i pisze, jednak nie zawsze tylko i wyłącznie prawdę. Zastosowanie oprogramowania tej klasy w biznesie jest bowiem... Czytaj więcej...
Jakim systemem wspierać Zarządzanie przez Cele (MBO)?
Proces Zarządzania przez Cele (MbO – Management by Objectives) mimo, że de facto kończy się oceną realizacji celów, różni się od Oceny... Czytaj więcej...
fsDesk - recepta na skuteczną obsługę serwisową
Serwis należy do tej grupy usług, które bardzo cenią konsumenci, a za którymi - delikatnie mówiąc - nie przepadają producenci i... Czytaj więcej...
Wanda - inteligentny tłumacz dla zespołów międzynarodowych
Wanda to opracowany przez Unit4 cyfrowy asystent dla przedsiębiorstw, wprowadzony na rynek na początku zeszłego roku. To pierwsze tego typu... Czytaj więcej...


Piotr Rawski
Analityk Biznesowy, Project Manager. Entuzjasta rozwiązań IT dla biznesu.

Doradzam, optymalizuję procesy biznesowe i dobieram oprogramowanie do indywidualnych potrzeb. Wszystko po to, aby zwiększyć efektywność Twojej firmy.
-> kontakt i współpraca

Zareklamuj się na... Wikipedii!
Dzisiejszy internet przepełniony jest reklamami. Czyhają one na internautę praktycznie wszędzie, przybierając przeróżne formy: dźwięku,... Czytaj więcej...
10 pomysłów na wykorzystanie YouTube'a w firmie
YouTube to darmowa platforma do publikowania materiałów wideo. Zna ją w zasadzie każdy, każdy może również z niej korzystać i zamieszczać... Czytaj więcej...
Jak poprawić widoczność firmy w Google Maps?
Jeśli prowadzisz firmę, koniecznie umieść ją w usłudze Google Maps - to nic nie kosztuje, a może przynieść Ci mnóstwo korzyści (o tym... Czytaj więcej...
Jak poprawić widoczność firmy w Google Maps?
Jeśli prowadzisz firmę, koniecznie umieść ją w usłudze Google Maps - to nic nie kosztuje, a może przynieść Ci mnóstwo korzyści (o tym... Czytaj więcej...
Jak zmusić Google do szybkiej indeksacji strony?
Często zależy nam, aby nowo napisany artykuł na naszej stronie internetowej stał się szybko dostępny w wynikach wyszukiwania Google. Aby było... Czytaj więcej...