Bez wątpienia, jednym z pierwszych kroków związanych z promocją firmy w internecie powinno być umieszczenie jej na Mapach Google (Google Maps). Google Maps to bezpłatna usługa koncernu z Mountain View, dostarczająca użytkownikom interaktywnych map świata, opartych na rzeczywistych zdjęciach satelitarnych i tradycyjnych. Dzięki nim obejrzymy zarówno kontynenty "oczami kosmonauty", jak i drzwi własnego domu, widziane z perspektywy przypadkowego przechodnia. Jako, że na Mapach Google, rzeczywiste widoki miast dodatkowo oznakowano, nakładając na nie m.in. siatkę dróg oraz punkty użyteczności publicznej - w tym również prywatne przedsiębiorstwa, usługa ta umożliwia ich łatwe wyszukiwanie. Dając znaleźć się w Google Maps, Twoja firma znacznie zwiększa swoje szanse na sukces!

Korzyści płynące z oznaczenia firmy na Mapach Google

Ze względu na dużą i ciągle rosnącą popularność Google Maps, umieszczenie własnej firmy w usłudze może przynieść jej szereg korzyści:

  • Możliwość wyszukania firmy w wyszukiwarce Google Maps i wyświetlenia jej lokalizacji na mapie (np. po wpisaniu w wyszukiwarce hasła "Systemy informatyczne Szczecin", na mapie Google zostaną wyświetlone wszystkie firmy szczecińskie, które zajmują się systemami informatycznymi, natomiast po wpisaniu nazwy konkretnej firmy, na mapie pojawi się jej dokładna lokalizacja).
  • Możliwość znalezienia firmy przy okazji przeglądania mapy (przykładowo, turysta ustalający trasę zwiedzania danego miasta za pomocą Google Maps, może zauważyć, że po drodze do interesującego go punktu znajduje się prowadzona przez Ciebie restauracja).
  • Uzyskanie bogatszego wpisu w wynikach wyszukiwania Google (wizytówka firmy ze zdjęciami, opisem, opiniami, danymi teleadresowymi, mapką dojazdu itp. - patrz screen poniżej).

Jak dodać swoją firmę do usługi Google Maps?

W internecie można znaleźć wiele szczegółowych poradników, w jaki sposób dodać firmę do usługi Google Maps. Jako, że cała procedura jest jednak bardzo intuicyjna, my nakreślimy jedynie podstawowy schemat postępowania:

  1. Zaloguj się na swoim koncie Google (jeśli takowego nie masz, możesz założyć je tutaj).
  2. Wejdź na stronę dodawania wpisu o firmie w Google Maps.
  3. Wypełnij formularz zgodnie z załączonymi w nim instrukcjami. Na tym etapie możesz dodać zdjęcia firmy, jej opis, dane teleadresowe i inne. Pamiętaj, że im więcej informacji o firmie podasz, tym więcej będą mogli dowiedzieć się o niej jej potencjalni klienci. Pamiętaj o słowach kluczowych, opisujących działalność Twojego przedsiębiorstwa.
  4. Po zapisaniu danych podanych w formularzu, na fizyczny adres Twojej firmy przesłany zostanie list z kodem aktywacyjnym (dzięki któremu Twoja wizytówka stanie się aktywna na Mapach Google). O tym, gdzie wpisać kod, dowiesz się z instrukcji zawartych w liście od Google.

Przeczytaj również:


Dodaj komentarz



Piotr Rawski
Analityk Biznesowy, Project Manager. Entuzjasta rozwiązań IT dla biznesu.

Doradzam, optymalizuję procesy biznesowe i dobieram oprogramowanie do indywidualnych potrzeb. Wszystko po to, aby zwiększyć efektywność Twojej firmy.
-> kontakt i współpraca

Również na stronie:

  • Zarządzanie projektami i zasobami niedziela, 18, październik 2015

    Na polskim rynku oprogramowania dla biznesu pojawił się niedawno nowy, ciekawy produkt - 21pm.pl, służący do kompleksowego zarządzania projektami - przeznaczony do ich obsługi od definicji...

  • Systemy informatyczne dla firm wtorek, 15, lipiec 2014

    Z pewnością każdy z nas niejednokrotnie doświadczył na własnej skórze działania złośliwego oprogramowania. Utrata cennych danych, niestabilność działania systemu, kradzież haseł bądź...

  • Zarządzanie projektami i zasobami niedziela, 05, kwiecień 2015

    Projekt to pojęcie powszechnie stosowane w wielu firmach. W zależności od profilu ich działalności, może ono mieć wiele znaczeń - wszak projekt w agencji reklamowej jest czymś zupełnie...