O pozyskaniu klienta często decyduje kilka pierwszych sekund jego obecności na firmowej stronie internetowej. Szybkie dostarczenie mu wszelkich informacji, jakich potrzebuje (np. poprzez odpowiedź na jego pytania), znacznie zwiększa nasze szanse sprzedażowe. Bardzo skutecznym narzędziem w komunikacji z klientami jest Live Chat, który bardzo łatwo zaimplementować na własnej witrynie i który można mieć zupełnie za darmo. W dzisiejszym wpisie prezentuję kilka najlepszych bezpłatnych systemów Live Chat do osadzenia na stronie WWW.

Czym jest Live Chat i jak go wykorzystać?

Live Chat to niewielki system do wymiany krótkich wiadomości tekstowych (np. pomiędzy klientem, a konsultantem). Osadzony na stronie internetowej pozwala na komunikację typu chat pomiędzy odwiedzającymi, a pracownikami obsługi. Elementy Live Chat zazwyczaj umieszcza się na witrynach WWW w widocznym miejscu - tak, aby w razie potrzeby, odwiedzający mógł bez problemów skorzystać z pomocy konsultanta. Ponadto, odpowiednio skonfigurowane Live Chaty często samodzielnie inicjują rozmowę, gdy "stwierdzą", że dany użytkownik może potrzebować wsparcia pracownika (np. na podstawie czasu przebywania na stronie).

Poza tym, że Live Chat stanowi wygodne narzędzie komunikacji dla klienta, posiada on mnóstwo zalet z punktu widzenia wykorzystującej go firmy (zależnie od wybranego rozwiązania):

  • jest niezobowiązujący dla klientów, dzięki czemu korzystają z niego częściej niż np. z telefonu czy maila - dając się tym samym pozyskać obsługującym ich konsultantom,
  • archiwizuje całość prowadzonej korespondencji,
  • przydziela zainicjowaną przez klienta rozmowę wolnemu konsultantowi,
  • powiadamia konsultanta o zainicjowanej rozmowie,
  • łatwo go osadzić na stronie internetowej, gdzie jest dostępny w formie estetycznego widgetu.

Rozwiązania typu Live Chat można wykorzystać na wiele sposobów. Dodatek do strony internetowej, pozwalający na chatowanie w czasie rzeczywistym, przyda się zarówno do celów sprzedażowych ("Dowiedz się więcej o produkcie - na wszelkie pytania chętnie odpowie nasz konsultant"), jak i posprzedażnych czy serwisowych ("Masz kłopoty z obsługą naszego produktu? Zapytaj naszego konsultanta!"). O ile tylko nasza firma jest w stanie pozwolić sobie na zapewnienie obsługi chatowi, warto korzystać z jego możliwości - zwłaszcza, że na rynku istnieją bardzo dobre, darmowe rozwiązania tego typu.

Najlepsze darmowe systemy Live Chat

Live Chat
Strona WWW
Demo
Wersja polska Pobieranie Funkcjonalność
Live Helper Chat livehelperchat.com  Demo Tak  Pobierz

Udostępnia darmowe integratory z innymi popularnymi systemami (m.in. SugarCRM, Amazon S3, OsTicket), a także skórki. Wsparcie producenta w formie dokumentacji, forum oraz solidnej strony internetowej. Szeroka funkcjonalność, typowa dla oprogramowania typu Live Chat.

Chat4Support chat4support.com  brak danych  Tak Pobierz

Prosty system Live Chat, dość ubogi w funkcje w wersji darmowej. Możliwość zalogowania się tylko jednego konsultanta w danym momencie (odpowiedni dla niewielkich firm, z ograniczonymi potrzebami). Plusem jest dostępny wyczerpujący podręcznik użytkownika.

HelpCenter Live! helpcenterlive.com  Demo brak danych Pobierz  Kolejny prosty system pozwalający na chatowanie w trybie rzeczywistym. Na stronie produktu można znaleźć informacje dot. instalacji i stosowania systemu.
Live Admin liveadmin.net Demo  Tak Pobierz Live Admin łatwo integruje się z popularnymi systemami do zarządzania treścią (CMS) - Joomla oraz WordPress (dostępne darmowe konektory). Spore możliwości konfiguracyjne.
Chatwoo chatwoo.com  brak danych  brak danych  Pobierz Rozbudowane rozwiązanie, dostępność narzędzi raportowych. Dostępne integratory z popularnymi CMS'ami.
Livezilla livezilla.net Demo - Trial  Tak Pobierz Spora liczba funkcji. Niestety, w wersji darmowej tylko jeden zalogowany konsultant w jednym momencie. Solidna strona internetowa z wieloma przydatnymi materiałami.

Wybierając docelowe rozwiązanie Live Chat dla naszej firmy, kierujmy się nie tylko jego możliwościami administracyjnymi, ale również sposobem prezentacji widgetu chata na stronie internetowej, na której zostanie osadzony oraz wygodą jego obsługi. W końcu głównym beneficjentem chata będą nasi klienci - i to o ich wrażenia powinniśmy zadbać w pierwszej kolejności.

Przeczytaj również:


Wyświetl poprzednie komentarze
Dodaj komentarz

Jak najłatwiej zarządzać zadaniami w firmie?
Większość polskich firm korzysta z pakietu Microsoft Office - w tym coraz częściej z jego najnowszej odsłony Office 365. Mało kto jednak zdaje... Czytaj więcej...
Co to jest system CRM? Rodzaje i przykłady rozwiązań do zarządzania relacjami z klientami
O systemach CRM wiele się mówi i pisze, jednak nie zawsze tylko i wyłącznie prawdę. Zastosowanie oprogramowania tej klasy w biznesie jest bowiem... Czytaj więcej...
Jakim systemem wspierać Zarządzanie przez Cele (MBO)?
Proces Zarządzania przez Cele (MbO – Management by Objectives) mimo, że de facto kończy się oceną realizacji celów, różni się od Oceny... Czytaj więcej...
fsDesk - recepta na skuteczną obsługę serwisową
Serwis należy do tej grupy usług, które bardzo cenią konsumenci, a za którymi - delikatnie mówiąc - nie przepadają producenci i... Czytaj więcej...
Wanda - inteligentny tłumacz dla zespołów międzynarodowych
Wanda to opracowany przez Unit4 cyfrowy asystent dla przedsiębiorstw, wprowadzony na rynek na początku zeszłego roku. To pierwsze tego typu... Czytaj więcej...


Piotr Rawski
Analityk Biznesowy, Project Manager. Entuzjasta rozwiązań IT dla biznesu.

Doradzam, optymalizuję procesy biznesowe i dobieram oprogramowanie do indywidualnych potrzeb. Wszystko po to, aby zwiększyć efektywność Twojej firmy.
-> kontakt i współpraca

Futuramo - przyszłość pracy zespołowej?
Mimo, że na rynku dostępna jest cała masa wyspecjalizowanego oprogramowania wspierającego prowadzenie biznesu, wielu przedsiębiorców w dalszym... Czytaj więcej...
6 najlepszych darmowych komunikatorów dla firm
Odkąd w Polsce pojawiło się Gadu-Gadu (wyparte później przez Skype'a, Messengera, SnapChata i masę innych komunikatorów mniej lub bardziej... Czytaj więcej...
Umowa serwisowa - jaka zapewni spokojną eksploatację oprogramowania?
Bez zagwarantowanej opieki serwisowej wdrożenie jakiegokolwiek oprogramowania nie ma prawa się udać. Pomimo przeprowadzonych testów, błędy... Czytaj więcej...
fsDesk - recepta na skuteczną obsługę serwisową
Serwis należy do tej grupy usług, które bardzo cenią konsumenci, a za którymi - delikatnie mówiąc - nie przepadają producenci i... Czytaj więcej...
Zarządzanie zespołem rozproszonym - wyzwania i dobre praktyki
Zarządzanie zespołem już z definicji nie jest łatwe. Każdy z nas ma bowiem inny charakter, potrzeby, styl pracy, przyzwyczajenia. Rolą managera... Czytaj więcej...