Marketing

Kiedy płacić za Google Maps?

Na Mapach Google warto nie tylko się promować (umieszczając na nich lokalizację oraz informacje o swoim biznesie), warto je również czynnie wykorzystywać - np. do prezentacji adresu firmy na jej stronie internetowej. Wbudowanie Google Maps w swoją witrynę bądź tworzoną aplikację jest jak najbardziej możliwe dzięki specjalnemu zestawowi narzędzi dla developerów - Google Maps API. Dla wielu zastosowań narzędzia te są w pełni darmowe. Należy jednak pamiętać, że za Mapy Google czasami trzeba jednak zapłacić. Sprawdźmy kiedy.

Najważniejsze elementy firmowej strony WWW

Dziś niemal każda firma ma w internecie swoją wizytówkę - stronę WWW. I słusznie - jest to bowiem jeden z najłatwiejszych sposobów na dotarcie do potencjalnego klienta. Aby jednak firmowa strona była skuteczna - tj. spełniała swoje zadanie, musi zawierać kilka istotnych elementów. Oto osiem, moim zdaniem, najważniejszych.

Reklama na Wikipedii

Dzisiejszy internet przepełniony jest reklamami. Czyhają one na internautę praktycznie wszędzie, przybierając przeróżne formy: dźwięku, obrazu, tekstu czy też interaktywnych gier. Nieustannie bombardowani promocyjnymi treściami, mimowolnie uodparniamy się na nie, sprawiając, że firmy chcące dotrzeć do potencjalnych klientów, muszą przeznaczać na reklamę coraz więcej pieniędzy bądź szukać nowych, skuteczniejszych nośników marketingowych. Czyli takich miejsc, które każdego dnia odwiedzają miliony osób. Miejsc, które wolne są od reklam konkurencji. Miejsc takich jak... Wikipedia.

Zwiększ widoczność firmy w Google Maps

Jeśli prowadzisz firmę, koniecznie umieść ją w usłudze Google Maps - to nic nie kosztuje, a może przynieść Ci mnóstwo korzyści (o tym dlaczego każda firma powinna znaleźć się na Mapach Google pisaliśmy tutaj). Niestety, ilość tych korzyści często zależy od widzimisię koncernu z Mountain View, który wpisy różnych firm traktuje w odmienny sposób (np. niektóre przedsiębiorstwa widoczne są na mapie już na niewielkich poziomach zbliżenia, podczas gdy inne można zauważyć tylko na większych). Na szczęście, na widoczność firmy w Google Maps można jednak w pewien sposób wpłynąć - sprawdź jak!


  • Firmowa strona internetowa wtorek, 19, wrzesień 2017

    Chociaż zawodowo nigdy nie zajmowałem się tworzeniem stron WWW, mam na swoim koncie co najmniej kilka (moim zdaniem całkiem udanych) ich realizacji. Budując serwisy internetowe stosowałem...

  • Firmowa strona internetowa niedziela, 29, styczeń 2017

    Za domenę internetową nie warto przepłacać. To jedynie adres naszej witryny, który będzie działał tak samo dobrze zarówno w abonamencie za 1 zł, jak i za 200 zł. Mimo to, rozbieżności w...

  • Reklama w internecie niedziela, 09, marzec 2014

    Na Mapach Google warto nie tylko się promować (umieszczając na nich lokalizację oraz informacje o swoim biznesie), warto je również czynnie wykorzystywać - np. do prezentacji adresu firmy na...

  • Firmowa strona internetowa piątek, 05, sierpień 2016

    Ponad 20% (a według niektórych danych niemal 50%) polskich przedsiębiorców nie posiada własnej strony internetowej. 30% nie korzysta natomiast z poczty elektronicznej. Tymczasem, według...



Piotr Rawski
Analityk Biznesowy, Project Manager. Entuzjasta rozwiązań IT dla biznesu.

Doradzam, optymalizuję procesy biznesowe i dobieram oprogramowanie do indywidualnych potrzeb. Wszystko po to, aby zwiększyć efektywność Twojej firmy.
-> kontakt i współpraca

Również na stronie: