Marketing

Kiedy płacić za Google Maps?

Na Mapach Google warto nie tylko się promować (umieszczając na nich lokalizację oraz informacje o swoim biznesie), warto je również czynnie wykorzystywać - np. do prezentacji adresu firmy na jej stronie internetowej. Wbudowanie Google Maps w swoją witrynę bądź tworzoną aplikację jest jak najbardziej możliwe dzięki specjalnemu zestawowi narzędzi dla developerów - Google Maps API. Dla wielu zastosowań narzędzia te są w pełni darmowe. Należy jednak pamiętać, że za Mapy Google czasami trzeba jednak zapłacić. Sprawdźmy kiedy.

Najważniejsze elementy firmowej strony WWW

Dziś niemal każda firma ma w internecie swoją wizytówkę - stronę WWW. I słusznie - jest to bowiem jeden z najłatwiejszych sposobów na dotarcie do potencjalnego klienta. Aby jednak firmowa strona była skuteczna - tj. spełniała swoje zadanie, musi zawierać kilka istotnych elementów. Oto osiem, moim zdaniem, najważniejszych.

Reklama na Wikipedii

Dzisiejszy internet przepełniony jest reklamami. Czyhają one na internautę praktycznie wszędzie, przybierając przeróżne formy: dźwięku, obrazu, tekstu czy też interaktywnych gier. Nieustannie bombardowani promocyjnymi treściami, mimowolnie uodparniamy się na nie, sprawiając, że firmy chcące dotrzeć do potencjalnych klientów, muszą przeznaczać na reklamę coraz więcej pieniędzy bądź szukać nowych, skuteczniejszych nośników marketingowych. Czyli takich miejsc, które każdego dnia odwiedzają miliony osób. Miejsc, które wolne są od reklam konkurencji. Miejsc takich jak... Wikipedia.

Zwiększ widoczność firmy w Google Maps

Jeśli prowadzisz firmę, koniecznie umieść ją w usłudze Google Maps - to nic nie kosztuje, a może przynieść Ci mnóstwo korzyści (o tym dlaczego każda firma powinna znaleźć się na Mapach Google pisaliśmy tutaj). Niestety, ilość tych korzyści często zależy od widzimisię koncernu z Mountain View, który wpisy różnych firm traktuje w odmienny sposób (np. niektóre przedsiębiorstwa widoczne są na mapie już na niewielkich poziomach zbliżenia, podczas gdy inne można zauważyć tylko na większych). Na szczęście, na widoczność firmy w Google Maps można jednak w pewien sposób wpłynąć - sprawdź jak!


Jak najłatwiej zarządzać zadaniami w firmie?
Większość polskich firm korzysta z pakietu Microsoft Office - w tym coraz częściej z jego najnowszej odsłony Office 365. Mało kto jednak zdaje... Czytaj więcej...
Co to jest system CRM? Rodzaje i przykłady rozwiązań do zarządzania relacjami z klientami
O systemach CRM wiele się mówi i pisze, jednak nie zawsze tylko i wyłącznie prawdę. Zastosowanie oprogramowania tej klasy w biznesie jest bowiem... Czytaj więcej...
Jakim systemem wspierać Zarządzanie przez Cele (MBO)?
Proces Zarządzania przez Cele (MbO – Management by Objectives) mimo, że de facto kończy się oceną realizacji celów, różni się od Oceny... Czytaj więcej...
fsDesk - recepta na skuteczną obsługę serwisową
Serwis należy do tej grupy usług, które bardzo cenią konsumenci, a za którymi - delikatnie mówiąc - nie przepadają producenci i... Czytaj więcej...
Wanda - inteligentny tłumacz dla zespołów międzynarodowych
Wanda to opracowany przez Unit4 cyfrowy asystent dla przedsiębiorstw, wprowadzony na rynek na początku zeszłego roku. To pierwsze tego typu... Czytaj więcej...


Piotr Rawski
Analityk Biznesowy, Project Manager. Entuzjasta rozwiązań IT dla biznesu.

Doradzam, optymalizuję procesy biznesowe i dobieram oprogramowanie do indywidualnych potrzeb. Wszystko po to, aby zwiększyć efektywność Twojej firmy.
-> kontakt i współpraca

Futuramo - przyszłość pracy zespołowej?
Mimo, że na rynku dostępna jest cała masa wyspecjalizowanego oprogramowania wspierającego prowadzenie biznesu, wielu przedsiębiorców w dalszym... Czytaj więcej...
Jak skutecznie monitorować czas pracy?
Każdy z nas z pewnością nie raz miał wrażenie, jakby czas w pracy biegł szybciej - bo choć staramy się sumiennie wykonywać swoje obowiązki,... Czytaj więcej...
Chmura czy własny serwer - co opłaca się bardziej?
Producenci oprogramowania coraz częściej oferują własne usługi hostingowe. Niektórzy idą o krok dalej, udostępniając swój system... Czytaj więcej...
Efektywna współpraca systemów CRM i Marketing Automation
Systemy CRM oraz Marketing Automation są podstawowymi narzędziami pracy działów handlowych wielu firm. W niektórych obszarach ich funkcje zdają... Czytaj więcej...
Dobry system CRM, czyli jaki? (poradnik - część I: Poczta e-mail)
W internecie (również na łamach mojego bloga) można znaleźć masę rankingów i zestawień najlepszych systemów CRM. Mimo że często są to... Czytaj więcej...