Systemy informatyczne dla firm

Budowanie kampanii marketingowych w Mauticu

Zautomatyzowane kampanie marketingowe to podstawa każdego systemu klasy marketing automation. Dzięki nim, praca działu handlowego jest znacznie prostsza, bo pozbawiona konieczności żmudnego wykonywania tych samych, powtarzających się czynności.

Aby jednak zastąpienie rąk ludzkich programem komputerowym było w stu procentach możliwe, kreator automatycznej kampanii marketingowej powinna cechować zarówno złożoność (możliwość elastycznego definiowania wieloetapowych, warunkowych scenariuszy kampanii, zgodnych z własnymi potrzebami biznesowymi), jak i intuicyjność obsługi (z którą poradzi sobie każdy, nawet "nietechniczny" handlowiec). Kreator kampanii Mautica, jedynego darmowego systemu marketing automation, zdaje się spełniać oba wymagania. Przyjrzyjmy mu się z bliska.

Czym jest grywalizacja (gamification)?

Dobrą zabawę lubi każdy z nas, dlatego tak chętnie sięgamy po gry komputerowe, planszowe czy towarzyskie. Gry dostarczają nam rozrywki, stąd nic dziwnego, że spędzanie przy nich naszego czasu jest przyjemnością - w przeciwieństwie do wielu innych czynności, za którymi nie przepadamy bądź które wymagają od nas wysiłku.

A gdyby wykorzystać elementy i mechanizmy znane z gier w innych dziedzinach życia, np. w biznesie - tak abyśmy związane z nimi aktywności wykonywali chętniej, szybciej, skuteczniej? To jak najbardziej możliwe dzięki grywalizacji (z j. angielskiego gamification). W dzisiejszym artykule wyjaśnię na czym ona polega i jak ją stosować.

Efektywna współpraca CRM i Marketing Automation

Systemy CRM oraz Marketing Automation są podstawowymi narzędziami pracy działów handlowych wielu firm. W niektórych obszarach ich funkcje zdają się pokrywać, stąd bardzo istotne jest aby oba rozwiązania właściwie wykorzystywać w procesie pozyskania klienta i sprzedaży. To znaczy powiązać je ze sobą tak, aby nie wchodziły sobie w drogę, a współpracowały jak najefektywniej, wspierając handlowców i marketingowców w ich codziennych działaniach.

Darmowe oprogramowanie dla startupów

Startupy, czyli młode firmy poszukujące swojego miejsca na rynku, najczęściej muszą liczyć się z każdą wydawaną złotówką. Dlatego dobrze jest, gdy ich właściciele nie inwestują nadmiernych środków w te dobra, które mogliby mieć zupełnie za darmo - na przykład oprogramowanie. Prezentuję dziś 10 świetnych, a do tego bezpłatnych aplikacji i systemów informatycznych idealnie skrojonych pod potrzeby startupów. Grzech z nich nie skorzystać.


Co to jest system CRM? Rodzaje i przykłady rozwiązań do zarządzania relacjami z klientami
O systemach CRM wiele się mówi i pisze, jednak nie zawsze tylko i wyłącznie prawdę. Zastosowanie oprogramowania tej klasy w biznesie jest bowiem... Czytaj więcej...
Jakim systemem wspierać Zarządzanie przez Cele (MBO)?
Proces Zarządzania przez Cele (MbO – Management by Objectives) mimo, że de facto kończy się oceną realizacji celów, różni się od Oceny... Czytaj więcej...
fsDesk - recepta na skuteczną obsługę serwisową
Serwis należy do tej grupy usług, które bardzo cenią konsumenci, a za którymi - delikatnie mówiąc - nie przepadają producenci i... Czytaj więcej...
Wanda - inteligentny tłumacz dla zespołów międzynarodowych
Wanda to opracowany przez Unit4 cyfrowy asystent dla przedsiębiorstw, wprowadzony na rynek na początku zeszłego roku. To pierwsze tego typu... Czytaj więcej...
Monitorowanie firmowej strony WWW - dlaczego jest konieczne?
Monitoring strony internetowej to usługa, która kosztuje bardzo niewiele (bądź wcale), a może uchronić naszą firmę przed ogromnymi stratami.... Czytaj więcej...


Piotr Rawski
Analityk Biznesowy, Project Manager. Entuzjasta rozwiązań IT dla biznesu.

Doradzam, optymalizuję procesy biznesowe i dobieram oprogramowanie do indywidualnych potrzeb. Wszystko po to, aby zwiększyć efektywność Twojej firmy.
-> kontakt i współpraca

Firmowe zasoby na Google Drive - czy są bezpieczne?
Spotykam się czasem z pomysłem przechowywania firmowych plików (takich jak dokumenty, materiały projektowe czy raporty) na dysku internetowym,... Czytaj więcej...
Najlepsze darmowe programy antywirusowe dla firm
Z pewnością każdy z nas niejednokrotnie doświadczył na własnej skórze działania złośliwego oprogramowania. Utrata cennych danych,... Czytaj więcej...
Jak zmusić Google do szybkiej indeksacji strony?
Często zależy nam, aby nowo napisany artykuł na naszej stronie internetowej stał się szybko dostępny w wynikach wyszukiwania Google. Aby było... Czytaj więcej...
Jak sprawdzić czy Twój e-mail został przeczytany? Wszystko o e-mail trackingu
Konia z rzędem temu, kto po wysłaniu ważnego e-maila nie zastanawia się czy jego wiadomość na pewno dotarła do adresata i czy zainteresowany... Czytaj więcej...
Jak budować kampanie marketingowe w darmowym systemie marketing automation?
Zautomatyzowane kampanie marketingowe to podstawa każdego systemu klasy marketing automation. Dzięki nim, praca działu handlowego jest znacznie... Czytaj więcej...