Ankiety to podstawowe i jedne z najchętniej wykorzystywanych rodzajów badań marketingowych. Stosują je zarówno firmy (np. w celu pozyskania opinii klientów o swoim produkcie), jak i osoby prywatne (np. studenci i naukowcy - na potrzeby swoich badań czy ekspertyz). Ze względu na łatwość tworzenia ankiet i zbierania odpowiedzi, ogromną popularnością cieszą się obecnie ankiety internetowe. W sieci można znaleźć wiele polskojęzycznych narzędzi do ich tworzenia - w tym zupełnie darmowych. Sprawdźmy, z których warto skorzystać.

Co potrafią kreatory ankiet internetowych?

Zalet ankiet internetowych jest wiele. Najważniejszą jest z pewnością możliwość szybkiego zbierania odpowiedzi i przechowywanie ich w formie elektronicznej (z możliwością eksportu w formie np. arkusza kalkulacyjnego - umożliwiającego dalszą obróbkę wyników). Kolejną istotną kwestią przemawiającą za ankietami internetowymi jest łatwość ich przygotowania - najpopularniejsze kreatory ankiet obsługują obecnie wiele różnych rodzajów pytań (otwarte, zamknięte, jedno / wielokrotnego wyboru itp.), a także pytania zależne (dostępne, gdy odpowiedź na inne pytanie przyjęła określoną wartość).

Większość dostępnych w internecie narzędzi do tworzenia ankiet udostępnia część swoich funkcjonalności za darmo. Niestety, możliwości bezpłatnych wersji komercyjnych usług są zazwyczaj mocno ograniczone - np. ankieta może zostać wypełniona przez maksymalnie 50 respondentów, nie mamy możliwości graficznego dostosowania szablonu ankiety bądź wykorzystania funkcji pytań zależnych. Ze względu na powyższe, nie warto sięgać po darmowe wersje płatnych rozwiązań - ze względu na istotne ograniczenia, korzystania z nich zawsze kończy się bowiem wykupieniem wyższego pakietu. Zamiast tego, lepiej wybrać te narzędzia do tworzenia ankiet, które są w pełni darmowe. Wbrew pozorom można ich znaleźć w internecie sporo - również polskojęzycznych, spośród których najlepsze prezentujemy poniżej.

Najlepsze darmowe narzędzia do tworzenia ankiet

Ankiety.interaktywnie.com

Ankiety.interaktywnie.com to w 100% darmowa i wolna od jakichkolwiek limitów i ograniczeń platforma służąca do budowania i przeprowadzania ankiet internetowych. Pozwala na definiowanie ankiet z dowolną ilością pytań różnego typu - włączając pytania zależne. Wszystkie rodzaje pytań ankietowych charakteryzują się szerokimi możliwościami konfiguracyjnymiAnkiety.interaktywnie.com umożliwia ponadto dostosowanie struktury graficznej ankiety (poprzez umieszczenie własnego logo, grafik, zmiany kolorystyki czy szablonu), a także eksport wyników ankiety w formie pliku XML oraz tabel edytowalnych np. w Excelu.

Dodatkowym udogodnieniem jest możliwość kopiowania pytań ankietowych w obrębie systemu, a także duplikowania całych ankiet - co znacznie ułatwia pracę w przypadku konieczności zbudowania kilku podobnych badań. Ankiety mogą przybierać strukturę jedno bądź wielostronicową.

Warto wspomnieć, że ankiety stworzone w Ankiety.interaktywnie.com, mimo że darmowe, są wolne od jakichkolwiek reklam.

Google Forms

Bardzo dobre i darmowe narzędzie do tworzenia ankiet internetowych udostępnia również Google. Platforma Google Forms pozwala na budowę złożonych ankiet internetowych o skastomizowanej strukturze graficznej (własne szablony, zdjęcia, czcionki, logo itp.) i funkcjonalnej (możliwość zagnieżdżenia w ankiecie np. filmu YouTube). Podobnie jak w przypadku innych rozwiązań, Google Forms umożliwia skonstruowanie ankiety o wielu różnych rodzajach pytań, w tym również pytań zależnych (nazywanych przez Google pytaniami filtrującymi).

Ogromną zaletą Google Forms jest ich integracja z innymi aplikacjami Google Docs. Dzięki temu, wyniki ankiety możemy eksportować i poddawać dalszej obróbce w np. Arkuszach Google. Ponadto, podobnie jak wszystkie inne dokumenty Google, ankiety w ramach Google Forms można tworzyć wraz z innymi użytkownikami (nadając im wcześniej prawo dostępu do widoku edycji ankiety) - istotne z punktu widzenia pracy zespołowej.

Przeczytaj również:


Dodaj komentarz

  • Reklama w internecie niedziela, 04, styczeń 2015

    YouTube to darmowa platforma do publikowania materiałów wideo. Zna ją w zasadzie każdy, każdy może również z niej korzystać i zamieszczać własne filmy. Dlaczego by więc nie wykorzystać...

  • Reklama w internecie wtorek, 14, styczeń 2014

    Dzisiejszy internet przepełniony jest reklamami. Czyhają one na internautę praktycznie wszędzie, przybierając przeróżne formy: dźwięku, obrazu, tekstu czy też interaktywnych gier....

  • Firmowa strona internetowa niedziela, 29, styczeń 2017

    Za domenę internetową nie warto przepłacać. To jedynie adres naszej witryny, który będzie działał tak samo dobrze zarówno w abonamencie za 1 zł, jak i za 200 zł. Mimo to, rozbieżności w...

  • Marketing czwartek, 04, czerwiec 2015

    Screeny, czyli zrzuty ekranowe, to świetne dodatki do wszelkiego rodzaju prezentacji, materiałów szkoleniowych, marketingowych czy dokumentacji. Pomogą również w komunikacji z klientami bądź...



Piotr Rawski
Analityk Biznesowy, Project Manager. Entuzjasta rozwiązań IT dla biznesu.

Doradzam, optymalizuję procesy biznesowe i dobieram oprogramowanie do indywidualnych potrzeb. Wszystko po to, aby zwiększyć efektywność Twojej firmy.
-> kontakt i współpraca

Również na stronie:

  • Narzędzia pracy grupowej poniedziałek, 10, kwiecień 2017

    Mimo, że na rynku dostępna jest cała masa wyspecjalizowanego oprogramowania wspierającego prowadzenie biznesu, wielu przedsiębiorców w dalszym ciągu chętniej sięga po rozwiązania...

  • Systemy informatyczne dla firm sobota, 02, kwiecień 2016

    W Europie aż 70-80% wdrożeń biznesowych systemów informatycznych (ERP oraz CRM) kończy się niepowodzeniem. Niepowodzenie niejedno ma imię, dla większości z nas oznacza ono jednak...

  • Systemy CRM wtorek, 21, listopad 2017

    Wdrożenie oprogramowania do zarządzania relacjami z klientami bardzo często rozpoczynamy od poszukiwania najlepszego dostępnego systemu CRM. Jeszcze kilka lat temu takie podejście wydawało się...