Ankiety to podstawowe i jedne z najchętniej wykorzystywanych rodzajów badań marketingowych. Stosują je zarówno firmy (np. w celu pozyskania opinii klientów o swoim produkcie), jak i osoby prywatne (np. studenci i naukowcy - na potrzeby swoich badań czy ekspertyz). Ze względu na łatwość tworzenia ankiet i zbierania odpowiedzi, ogromną popularnością cieszą się obecnie ankiety internetowe. W sieci można znaleźć wiele polskojęzycznych narzędzi do ich tworzenia - w tym zupełnie darmowych. Sprawdźmy, z których warto skorzystać.

Co potrafią kreatory ankiet internetowych?

Zalet ankiet internetowych jest wiele. Najważniejszą jest z pewnością możliwość szybkiego zbierania odpowiedzi i przechowywanie ich w formie elektronicznej (z możliwością eksportu w formie np. arkusza kalkulacyjnego - umożliwiającego dalszą obróbkę wyników). Kolejną istotną kwestią przemawiającą za ankietami internetowymi jest łatwość ich przygotowania - najpopularniejsze kreatory ankiet obsługują obecnie wiele różnych rodzajów pytań (otwarte, zamknięte, jedno / wielokrotnego wyboru itp.), a także pytania zależne (dostępne, gdy odpowiedź na inne pytanie przyjęła określoną wartość).

Większość dostępnych w internecie narzędzi do tworzenia ankiet udostępnia część swoich funkcjonalności za darmo. Niestety, możliwości bezpłatnych wersji komercyjnych usług są zazwyczaj mocno ograniczone - np. ankieta może zostać wypełniona przez maksymalnie 50 respondentów, nie mamy możliwości graficznego dostosowania szablonu ankiety bądź wykorzystania funkcji pytań zależnych. Ze względu na powyższe, nie warto sięgać po darmowe wersje płatnych rozwiązań - ze względu na istotne ograniczenia, korzystania z nich zawsze kończy się bowiem wykupieniem wyższego pakietu. Zamiast tego, lepiej wybrać te narzędzia do tworzenia ankiet, które są w pełni darmowe. Wbrew pozorom można ich znaleźć w internecie sporo - również polskojęzycznych, spośród których najlepsze prezentujemy poniżej.

Najlepsze darmowe narzędzia do tworzenia ankiet

Ankiety.interaktywnie.com

Ankiety.interaktywnie.com to w 100% darmowa i wolna od jakichkolwiek limitów i ograniczeń platforma służąca do budowania i przeprowadzania ankiet internetowych. Pozwala na definiowanie ankiet z dowolną ilością pytań różnego typu - włączając pytania zależne. Wszystkie rodzaje pytań ankietowych charakteryzują się szerokimi możliwościami konfiguracyjnymiAnkiety.interaktywnie.com umożliwia ponadto dostosowanie struktury graficznej ankiety (poprzez umieszczenie własnego logo, grafik, zmiany kolorystyki czy szablonu), a także eksport wyników ankiety w formie pliku XML oraz tabel edytowalnych np. w Excelu.

Dodatkowym udogodnieniem jest możliwość kopiowania pytań ankietowych w obrębie systemu, a także duplikowania całych ankiet - co znacznie ułatwia pracę w przypadku konieczności zbudowania kilku podobnych badań. Ankiety mogą przybierać strukturę jedno bądź wielostronicową.

Warto wspomnieć, że ankiety stworzone w Ankiety.interaktywnie.com, mimo że darmowe, są wolne od jakichkolwiek reklam.

Google Forms

Bardzo dobre i darmowe narzędzie do tworzenia ankiet internetowych udostępnia również Google. Platforma Google Forms pozwala na budowę złożonych ankiet internetowych o skastomizowanej strukturze graficznej (własne szablony, zdjęcia, czcionki, logo itp.) i funkcjonalnej (możliwość zagnieżdżenia w ankiecie np. filmu YouTube). Podobnie jak w przypadku innych rozwiązań, Google Forms umożliwia skonstruowanie ankiety o wielu różnych rodzajach pytań, w tym również pytań zależnych (nazywanych przez Google pytaniami filtrującymi).

Ogromną zaletą Google Forms jest ich integracja z innymi aplikacjami Google Docs. Dzięki temu, wyniki ankiety możemy eksportować i poddawać dalszej obróbce w np. Arkuszach Google. Ponadto, podobnie jak wszystkie inne dokumenty Google, ankiety w ramach Google Forms można tworzyć wraz z innymi użytkownikami (nadając im wcześniej prawo dostępu do widoku edycji ankiety) - istotne z punktu widzenia pracy zespołowej.

Przeczytaj również:


Dodaj komentarz

  • Firmowa strona internetowa sobota, 12, lipiec 2014

    Głównym zadaniem firmowej strony WWW jest zazwyczaj pełnienie funkcji wizytówki przedsiębiorstwa w internecie. Reklamy, która przyciągnęłoby odwiedzających ją klientów - portfolio, które...

  • Firmowa strona internetowa sobota, 10, styczeń 2015

    Każdemu posiadaczowi strony internetowej zależy na tym, aby była ona prezentowana w wynikach wyszukiwania Google jak najwyżej - najlepiej na pierwszym miejscu lub przynajmniej w TOP10. Wielu...

  • Firmowa strona internetowa wtorek, 26, listopad 2013

    W dzisiejszych czasach, każda strona internetowa może stać się celem ataków cyberprzestępców. I to niezależnie czy mowa o dużej stronie firmowej czy też niewielkim, prywatnym blogu. Jedną...

  • Firmowa strona internetowa niedziela, 02, marzec 2014

    Dziś niemal każda firma ma w internecie swoją wizytówkę - stronę WWW. I słusznie - jest to bowiem jeden z najłatwiejszych sposobów na dotarcie do potencjalnego klienta. Aby jednak firmowa...



Piotr Rawski
Analityk Biznesowy, Project Manager. Entuzjasta rozwiązań IT dla biznesu.

Doradzam, optymalizuję procesy biznesowe i dobieram oprogramowanie do indywidualnych potrzeb. Wszystko po to, aby zwiększyć efektywność Twojej firmy.
-> kontakt i współpraca

Również na stronie:

  • Systemy CRM wtorek, 08, listopad 2016

    System CRM to oprogramowanie, które przyda się w każdej firmie. Sięgają po nie zarówno wielkie korporacje, przedsiębiorstwa z sektora MŚP, jak i kilkuosobowe startupy. Ich potrzeby oraz...

  • Narzędzia pracy grupowej czwartek, 21, listopad 2013

    Jeszcze dekadę temu praca zespołowa w typowym biurze była w zasadzie niemożliwa. Ze względu na brak odpowiednich narzędzi, desygnowany do wykonania danego zadania zespół nie mógł pracować...

  • Systemy informatyczne dla firm czwartek, 27, październik 2016

    Systemy działające w tzw. chmurze (SaaS) pod względem wygody użytkowania i administracji znacznie przewyższają oprogramowanie instalowane na własnych serwerach. Mimo to, nie zawsze uważa się...