Ankiety to podstawowe i jedne z najchętniej wykorzystywanych rodzajów badań marketingowych. Stosują je zarówno firmy (np. w celu pozyskania opinii klientów o swoim produkcie), jak i osoby prywatne (np. studenci i naukowcy - na potrzeby swoich badań czy ekspertyz). Ze względu na łatwość tworzenia ankiet i zbierania odpowiedzi, ogromną popularnością cieszą się obecnie ankiety internetowe. W sieci można znaleźć wiele polskojęzycznych narzędzi do ich tworzenia - w tym zupełnie darmowych. Sprawdźmy, z których warto skorzystać.

Co potrafią kreatory ankiet internetowych?

Zalet ankiet internetowych jest wiele. Najważniejszą jest z pewnością możliwość szybkiego zbierania odpowiedzi i przechowywanie ich w formie elektronicznej (z możliwością eksportu w formie np. arkusza kalkulacyjnego - umożliwiającego dalszą obróbkę wyników). Kolejną istotną kwestią przemawiającą za ankietami internetowymi jest łatwość ich przygotowania - najpopularniejsze kreatory ankiet obsługują obecnie wiele różnych rodzajów pytań (otwarte, zamknięte, jedno / wielokrotnego wyboru itp.), a także pytania zależne (dostępne, gdy odpowiedź na inne pytanie przyjęła określoną wartość).

Większość dostępnych w internecie narzędzi do tworzenia ankiet udostępnia część swoich funkcjonalności za darmo. Niestety, możliwości bezpłatnych wersji komercyjnych usług są zazwyczaj mocno ograniczone - np. ankieta może zostać wypełniona przez maksymalnie 50 respondentów, nie mamy możliwości graficznego dostosowania szablonu ankiety bądź wykorzystania funkcji pytań zależnych. Ze względu na powyższe, nie warto sięgać po darmowe wersje płatnych rozwiązań - ze względu na istotne ograniczenia, korzystania z nich zawsze kończy się bowiem wykupieniem wyższego pakietu. Zamiast tego, lepiej wybrać te narzędzia do tworzenia ankiet, które są w pełni darmowe. Wbrew pozorom można ich znaleźć w internecie sporo - również polskojęzycznych, spośród których najlepsze prezentujemy poniżej.

Najlepsze darmowe narzędzia do tworzenia ankiet

Ankiety.interaktywnie.com

Ankiety.interaktywnie.com to w 100% darmowa i wolna od jakichkolwiek limitów i ograniczeń platforma służąca do budowania i przeprowadzania ankiet internetowych. Pozwala na definiowanie ankiet z dowolną ilością pytań różnego typu - włączając pytania zależne. Wszystkie rodzaje pytań ankietowych charakteryzują się szerokimi możliwościami konfiguracyjnymiAnkiety.interaktywnie.com umożliwia ponadto dostosowanie struktury graficznej ankiety (poprzez umieszczenie własnego logo, grafik, zmiany kolorystyki czy szablonu), a także eksport wyników ankiety w formie pliku XML oraz tabel edytowalnych np. w Excelu.

Dodatkowym udogodnieniem jest możliwość kopiowania pytań ankietowych w obrębie systemu, a także duplikowania całych ankiet - co znacznie ułatwia pracę w przypadku konieczności zbudowania kilku podobnych badań. Ankiety mogą przybierać strukturę jedno bądź wielostronicową.

Warto wspomnieć, że ankiety stworzone w Ankiety.interaktywnie.com, mimo że darmowe, są wolne od jakichkolwiek reklam.

Google Forms

Bardzo dobre i darmowe narzędzie do tworzenia ankiet internetowych udostępnia również Google. Platforma Google Forms pozwala na budowę złożonych ankiet internetowych o skastomizowanej strukturze graficznej (własne szablony, zdjęcia, czcionki, logo itp.) i funkcjonalnej (możliwość zagnieżdżenia w ankiecie np. filmu YouTube). Podobnie jak w przypadku innych rozwiązań, Google Forms umożliwia skonstruowanie ankiety o wielu różnych rodzajach pytań, w tym również pytań zależnych (nazywanych przez Google pytaniami filtrującymi).

Ogromną zaletą Google Forms jest ich integracja z innymi aplikacjami Google Docs. Dzięki temu, wyniki ankiety możemy eksportować i poddawać dalszej obróbce w np. Arkuszach Google. Ponadto, podobnie jak wszystkie inne dokumenty Google, ankiety w ramach Google Forms można tworzyć wraz z innymi użytkownikami (nadając im wcześniej prawo dostępu do widoku edycji ankiety) - istotne z punktu widzenia pracy zespołowej.

Przeczytaj również:


Dodaj komentarz

  • Firmowa strona internetowa sobota, 15, listopad 2014

    Uruchamiając w internecie stronę internetową, platformę usługową, portal czy bloga, stajemy przed koniecznością rejestracji domeny internetowej, pod którą nasz produkt będzie dostępny w...

  • Marketing sobota, 03, styczeń 2015

    Ankiety to podstawowe i jedne z najchętniej wykorzystywanych rodzajów badań marketingowych. Stosują je zarówno firmy (np. w celu pozyskania opinii klientów o swoim produkcie), jak i osoby...

  • Reklama w internecie sobota, 28, grudzień 2013

    Jeśli prowadzisz firmę, koniecznie umieść ją w usłudze Google Maps - to nic nie kosztuje, a może przynieść Ci mnóstwo korzyści (o tym dlaczego każda firma powinna znaleźć się na Mapach...

  • Marketing sobota, 20, sierpień 2016

    Konia z rzędem temu, kto po wysłaniu ważnego e-maila nie zastanawia się czy jego wiadomość na pewno dotarła do adresata i czy zainteresowany zdążył ją już przeczytać. Każdy z nas z...



Piotr Rawski
Analityk Biznesowy, Project Manager. Entuzjasta rozwiązań IT dla biznesu.

Doradzam, optymalizuję procesy biznesowe i dobieram oprogramowanie do indywidualnych potrzeb. Wszystko po to, aby zwiększyć efektywność Twojej firmy.
-> kontakt i współpraca

Również na stronie:

  • Systemy CRM sobota, 03, październik 2015

    Badania pokazują, że coraz więcej firm zamierza w niedalekiej przyszłości sięgnąć po oprogramowanie klasy CRM, czyli system do zarządzania relacjami z klientami. I słusznie, prawidłowo...

  • Zarządzanie projektami i zasobami wtorek, 03, kwiecień 2018

    Serwis należy do tej grupy usług, które bardzo cenią konsumenci, a za którymi - delikatnie mówiąc - nie przepadają producenci i dystrybutorzy. Wszystko za sprawą SLA (Service Level...

  • Firmowa strona internetowa wtorek, 19, wrzesień 2017

    Chociaż zawodowo nigdy nie zajmowałem się tworzeniem stron WWW, mam na swoim koncie co najmniej kilka (moim zdaniem całkiem udanych) ich realizacji. Budując serwisy internetowe stosowałem...