Czas pracy można ewidencjonować na bardzo wiele sposobów. O tym, na czym polega time tracking i dlaczego warto stosować go w każdej firmie pisaliśmy w poprzednim artykule. Dzisiejszy tekst w stu procentach poświęciliśmy natomiast jednemu z najlepszych (a do tego darmowych) wyspecjalizowanych narzędzi do monitorowania czasu wykonywania własnych zadań - Toggl. Warto z niego korzystać - z pewnością, przyda się każdemu.

Czym jest i jak działa Toggl?

Toggl.com to internetowa platforma przeznaczona do rejestracji podejmowanych zadań wraz z czasem ich realizacji. Jego obsługa jest banalnie prosta - w zasadzie ogranicza się do wpisywania nazw poszczególnych zadań (przy czym wystarczy podać je tylko raz - każde z nich można uruchomić ponownie lub skorzystać z podpowiedzi systemu podczas wprowadzania wyrażenia podobnego) oraz wciskania przycisku start/stop. System wyróżnia bardzo nowoczesny i przyjemny dla oka interfejs - co dotyczy zarówno samej platformy webowej, jak i dostępnych aplikacji ułatwiających korzystanie z niej (w wersji desktopowej i mobilnej - działającej w systemach Android oraz iOS).

Prostota obsługi nie oznacza jednak, że Toggl oferuje niewielkie możliwości - wręcz przeciwnie. System umożliwia łatwe segregowanie zadań za pomocą przypisywania ich do definiowalnych projektów oraz nadawania im tagów. Dzięki temu użytkownik jest w stanie szybko sprawdzić na jakiego typu zadania w ramach których projektów poświęcił najwięcej czasu. Wspomniane wyżej aplikacje klienckie działają zarówno w trybie online, jak i offline, co pozwala na rejestrację zadań i czasu pracy również bez połączenia z internetem. Wszelkie dokonane w ten sposób wpisy synchronizowane są z centralną bazą internetową przy kolejnym połączeniu z siecią.

Kolejnym atutem Toggla jest możliwość wielokryterialnego raportowania (w ujęciu dziennym i tygodniowym) - zarówno ogólnego, jak i szczegółowego, w podziale na poszczególne tagi i projekty. Raporty te można w prosty sposób eksportować do pliku CSV (umożliwiającego ich dalszą obróbkę np. w Excelu) lub PDF. To dobra wiadomość dla kierowników i managerów - raporty pracowników korzystających z Toggla mogą stanowić cenne źródło informacji o zadaniach i efektywności podwładnych.

Toggl Premium

Toggl występuje w dwóch wersjach: bezpłatnej (dostępnej dla każdego, odznaczającej się charakterystyką przedstawioną wyżej) oraz płatnej, umożliwiającej dodatkowo pracę grupową. Korzystanie z niego można rozpocząć natychmiast po darmowej rejestracji. Niestety, system jest dostępny wyłącznie w angielskiej wersji językowej, co jednak ze względu na bardzo prostą obsługę, zupełnie nie przeszkadza w stosowaniu go.

Przeczytaj również:


  • Ja do logowania czasu wykorzystuje www.trask.lfe Warto się zapoznać z tym narzędziem jeżeli komuś nie przypadł do gustu Toggl.

  • Toggl jest fajny, ale istnieją tańsze i, co najważniejsze, polskie opcje do time trackingu! Fajnie jest zainwestować w rodziny biznes. Ja używam na co dzień apki TimeCamp https://www.timecamp.com - jest zdecydowanie przyjemniejszy w obsłudze niż Toggl.

  • Jarek

    Polecam w pełni polski produkt Time Harmony timeharmony.pl
    Prosty w obsłudze, bogaty w funkcjonalności a co najważniejsze tani.

Dodaj komentarz

  • Zarządzanie projektami i zasobami środa, 24, grudzień 2014

    W Polsce i na świecie coraz popularniejszy staje się outsourcing - również w branży IT. Firmy coraz częściej zdają się na usługi innych przedsiębiorstw, rezygnując z zatrudniania...

  • Zarządzanie projektami i zasobami niedziela, 05, kwiecień 2015

    Projekt to pojęcie powszechnie stosowane w wielu firmach. W zależności od profilu ich działalności, może ono mieć wiele znaczeń - wszak projekt w agencji reklamowej jest czymś zupełnie...

  • Zarządzanie projektami i zasobami niedziela, 09, listopad 2014

    Jak powszechnie wiadomo, firma bez dokumentów istnieć nie może. Dokumentów pod przeróżnymi postaciami: umów, wzorów umów, oświadczeń, regulaminów, szablonów, materiałów marketingowych,...

  • Zarządzanie projektami i zasobami środa, 12, październik 2016

    Administrator IT to rola bardzo wymagająca, a zarazem niedoceniana w wielu firmach. W czasach cyfrowej transformacji, gdzie o efektywności działania przedsiębiorstwa decyduje przede wszystkim...



Piotr Rawski
Analityk Biznesowy, Project Manager. Entuzjasta rozwiązań IT dla biznesu.

Doradzam, optymalizuję procesy biznesowe i dobieram oprogramowanie do indywidualnych potrzeb. Wszystko po to, aby zwiększyć efektywność Twojej firmy.
-> kontakt i współpraca

Również na stronie:

  • Marketing czwartek, 04, czerwiec 2015

    Screeny, czyli zrzuty ekranowe, to świetne dodatki do wszelkiego rodzaju prezentacji, materiałów szkoleniowych, marketingowych czy dokumentacji. Pomogą również w komunikacji z klientami bądź...

  • Systemy CRM czwartek, 19, czerwiec 2014

    vTiger w wersji 6.0 to CRM o bodaj największej funkcjonalności spośród wszystkich dostępnych na rynku darmowych systemów do zarządzania relacjami z klientami, o otwartym kodzie źródłowym...

  • Systemy CRM piątek, 27, listopad 2015

    Systemy CRM oraz Marketing Automation są podstawowymi narzędziami pracy działów handlowych wielu firm. W niektórych obszarach ich funkcje zdają się pokrywać, stąd bardzo istotne jest aby oba...