W Waszych mailach często pytacie mnie o godne polecenia oprogramowanie, najchętniej takie, z którego sam korzystam. Postanowiłem więc przygotować listę systemów, narzędzi oraz usług, których używam na co dzień. Zestawienie postaram się na bieżąco aktualizować.

Mam nadzieję, że niektórzy z Was skorzystają z moich propozycji. Jeśli jednak znasz Twoim zdaniem lepszą alternatywę, daj proszę znać w komentarzu – chętnie z niej skorzystam.

System CRM: Kamflex

Oprogramowanie CRM zmieniałem już kilkukrotnie – za każdym razem okazywało się bowiem, że zalety danego narzędzia niekoniecznie przewyższały związane z nim niedogodności (przede wszystkim czasochłonne uzupełnianie danych). W końcu wolny strzelec, taki jak ja, współpracuje ze skończoną liczbą firm, z którymi relacje można próbować „ogarnąć” w programie pocztowym. Zdecydowanie łatwiej zarządzać nimi jednak w prawdziwym systemie CRM - takim jak Kamflex, który od dłuższego czasu z powodzeniem stosuję.

Wszystkich zainteresowanych wypróbowaniem systemu zachęcam do skorzystania z kodu rabatowego uprawniającego do 5% zniżki na usługi Kamflex. Aby uzyskać rabat wystarczy wprowadzić BMP1709T05 w odpowiednie pole podczas rejestracji swojego konta.

Przede wszystkim Kamflex ułatwia mi prowadzenie bazy klientów i kontaktów - rzeczywiście przyśpieszając pracę. Aby wprowadzić nową firmę, wystarczy że wpiszę fragment jej nazwy - system podpowiada resztę danych na podstawie KRS (koniec ze żmudnym przepisywaniem informacji!). Innym, nie mniej istotnym dla mnie obszarem wspieranym przez Kamflex jest zarządzanie procesem sprzedażowym (który samodzielnie, za pomocą paru kliknięć zdefiniowałem w systemie). Odbywa się ono w przystępnej formie tablicy kanbanowej.

Tablica leadów Kamflex pozwala mi w prosty, bo graficzny (kanbanowy) sposób zarządzać bieżącymi tematami sprzedażowymi

Marketing Automation: Mautic

Jako freelancer oczywiście nie jestem w stanie wykorzystać pełni możliwości marketing automation. Wybrane funkcje z powodzeniem jednak stosuję. Dzięki zintegrowanemu ze stroną informatykawfirmie.pl systemowi Mautic jestem w stanie gromadzić informacje o czytelnikach odwiedzających mój serwis oraz wypełniających formularze kontaktowe. Dzięki temu potrafię skutecznie odpowiedzieć na wiadomość pokroju „Witam, przeczytałem Pański artykuł i jestem zainteresowany wdrożeniem tego systemu”. Wiem bowiem jakie podstrony dany czytelnik odwiedził i o jaką aplikację najprawdopodobniej mu chodzi.

W swoim serwisie wykorzystuję ponadto funkcje angażowania czytelników, wyświetlając im (krótko po wejściu na stronę) przygotowany w Mauticu komunikat zachęcający do kontaktu ze mną ws. wdrożeń oprogramowania dla biznesu. Moje dotychczasowe teksty poświęcone Mauticowi można znaleźć tutaj.

Menedżer haseł: LastPass

Pracując przy komputerze używam niezliczonej liczby loginów i haseł do przeróżnych systemów i usług informatycznych. Dzięki LastPassowi na szczęście nie muszę ich wszystkich pamiętać. Wystarczy mi jeden login i jedno hasło do zalogowania się w internetowym (a więc dostępnym z dowolnego urządzenia i lokalizacji) sejfie przechowującym tego typu informacje. Poza hasłami, dzięki opcji „bezpieczne notatki”, w usłudze LastPass gromadzę wszelkie wrażliwe, choć nieustrukturalizowane dane, np. instrukcje instalacji, ścieżki dostępu itp. LastPass od innych menedżerów haseł wyróżnia wygoda jego obsługi – jest w zasadzie przezroczysty dla użytkownika. Udostępniając rozszerzenia dla wszystkich popularnych przeglądarek internetowych oraz aplikacje mobilne, umożliwia natychmiastowe generowanie i zapamiętywanie haseł podczas rejestracji w nowych usługach – przy następnej wizycie zostaną one już automatycznie podpowiedziane.

Przeczytaj również:


  • Brak komentarzy
Dodaj komentarz

Jak najłatwiej zarządzać zadaniami w firmie?
Większość polskich firm korzysta z pakietu Microsoft Office - w tym coraz częściej z jego najnowszej odsłony Office 365. Mało kto jednak zdaje... Czytaj więcej...
Co to jest system CRM? Rodzaje i przykłady rozwiązań do zarządzania relacjami z klientami
O systemach CRM wiele się mówi i pisze, jednak nie zawsze tylko i wyłącznie prawdę. Zastosowanie oprogramowania tej klasy w biznesie jest bowiem... Czytaj więcej...
Jakim systemem wspierać Zarządzanie przez Cele (MBO)?
Proces Zarządzania przez Cele (MbO – Management by Objectives) mimo, że de facto kończy się oceną realizacji celów, różni się od Oceny... Czytaj więcej...
fsDesk - recepta na skuteczną obsługę serwisową
Serwis należy do tej grupy usług, które bardzo cenią konsumenci, a za którymi - delikatnie mówiąc - nie przepadają producenci i... Czytaj więcej...
Wanda - inteligentny tłumacz dla zespołów międzynarodowych
Wanda to opracowany przez Unit4 cyfrowy asystent dla przedsiębiorstw, wprowadzony na rynek na początku zeszłego roku. To pierwsze tego typu... Czytaj więcej...


Piotr Rawski
Analityk Biznesowy, Project Manager. Entuzjasta rozwiązań IT dla biznesu.

Doradzam, optymalizuję procesy biznesowe i dobieram oprogramowanie do indywidualnych potrzeb. Wszystko po to, aby zwiększyć efektywność Twojej firmy.
-> kontakt i współpraca

Dekalog użytkownika systemu CRM
Posiadasz system CRM, który jednak nie przynosi Twojej firmie spodziewanych korzyści? Oprogramowanie zamiast porządkować i usprawniać twoją... Czytaj więcej...
Dlaczego warto wdrożyć system CRM w firmie? Oto 5 powodów
Badania pokazują, że coraz więcej firm zamierza w niedalekiej przyszłości sięgnąć po oprogramowanie klasy CRM, czyli system do zarządzania... Czytaj więcej...
Dobry system CRM, czyli jaki? (poradnik - część II: Sprzedaż)
Dobry system CRM to coś więcej niż prosta baza klientów czy rejestr prowadzonych z nimi rozmów telefonicznych. Jako, że CRM to podstawowe... Czytaj więcej...
Darmowy sposób na efektywną bazę klientów
Każda firma gromadzi informacje o swoich klientach - nie każda robi to jednak w sposób efektywny i bezpieczny. W dzisiejszym artykule pokażę jak... Czytaj więcej...
Sztuczna inteligencja w systemach CRM - w czym wyręczy nas w 2017 roku?
Wbrew pozorom, na przestrzeni ostatnich kilkunastu lat systemy informatyczne dla biznesu nie zmieniły się tak bardzo. Podobnie jak pod koniec lat... Czytaj więcej...