Zarządzanie projektami i zasobami

Programy do monitorowania pracowników

Nie od dziś wiadomo, że człowiek to istota z natury leniwa - niechętna do jakiegokolwiek wysiłku. Oczywiście nie oznacza to, że każdy w swojej pracy robi wszystko, aby nic nie robić. Jednak wszystkim nam czasem przydarza się w niej nieco zbyt duże rozprężenie. Z punktu widzenia pracodawcy jest to sytuacja bardzo niekorzystna - wszak każda godzina "najmu" pracownika to określony koszt dla firmy. Na szczęście istnieją skuteczne sposoby monitorowania poczynań podwładnych, które z pewnością pozytywnie wpływają na ich efektywność. Czy w sposób etyczny? - tę kwestię pozostawiamy indywidualnej ocenie Czytelnika.

Toggl - program do time trackingu

Czas pracy można ewidencjonować na bardzo wiele sposobów. O tym, na czym polega time tracking i dlaczego warto stosować go w każdej firmie pisaliśmy w poprzednim artykule. Dzisiejszy tekst w stu procentach poświęciliśmy natomiast jednemu z najlepszych (a do tego darmowych) wyspecjalizowanych narzędzi do monitorowania czasu wykonywania własnych zadań - Toggl. Warto z niego korzystać - z pewnością, przyda się każdemu.

Toggl - program do time trackingu

Każdy z nas z pewnością nie raz miał wrażenie, jakby czas w pracy biegł szybciej - bo choć staramy się sumiennie wykonywać swoje obowiązki, na wszystkie nigdy go nie wystarcza. Ponadto, są takie dni, kiedy po 8 godzinach pracy nie jesteśmy w stanie wskazać jej efektów. Dlatego warto monitorować czas pracy - tj. czas wykonywania poszczególnych zadań. Zarówno własnych, jak i swoich podwładnych. Wiedza o tym ile czasu spożytkowaliśmy na poszczególne czynności może się bardzo przydać - dzięki niej będziemy w stanie je zoptymalizować, podnosząc efektywność swojej pracy. Może ona być również podstawą raportu dla przełożonych.


Co to jest system CRM? Rodzaje i przykłady rozwiązań do zarządzania relacjami z klientami
O systemach CRM wiele się mówi i pisze, jednak nie zawsze tylko i wyłącznie prawdę. Zastosowanie oprogramowania tej klasy w biznesie jest bowiem... Czytaj więcej...
Jakim systemem wspierać Zarządzanie przez Cele (MBO)?
Proces Zarządzania przez Cele (MbO – Management by Objectives) mimo, że de facto kończy się oceną realizacji celów, różni się od Oceny... Czytaj więcej...
fsDesk - recepta na skuteczną obsługę serwisową
Serwis należy do tej grupy usług, które bardzo cenią konsumenci, a za którymi - delikatnie mówiąc - nie przepadają producenci i... Czytaj więcej...
Wanda - inteligentny tłumacz dla zespołów międzynarodowych
Wanda to opracowany przez Unit4 cyfrowy asystent dla przedsiębiorstw, wprowadzony na rynek na początku zeszłego roku. To pierwsze tego typu... Czytaj więcej...
Monitorowanie firmowej strony WWW - dlaczego jest konieczne?
Monitoring strony internetowej to usługa, która kosztuje bardzo niewiele (bądź wcale), a może uchronić naszą firmę przed ogromnymi stratami.... Czytaj więcej...


Piotr Rawski
Analityk Biznesowy, Project Manager. Entuzjasta rozwiązań IT dla biznesu.

Doradzam, optymalizuję procesy biznesowe i dobieram oprogramowanie do indywidualnych potrzeb. Wszystko po to, aby zwiększyć efektywność Twojej firmy.
-> kontakt i współpraca

Kiedy płacić za Google Maps?
Na Mapach Google warto nie tylko się promować (umieszczając na nich lokalizację oraz informacje o swoim biznesie), warto je również czynnie... Czytaj więcej...
Jak przenieść domenę internetową do innego (tańszego) operatora?
Za domenę internetową nie warto przepłacać. To jedynie adres naszej witryny, który będzie działał tak samo dobrze zarówno w abonamencie za 1... Czytaj więcej...
Jak zarabiają producenci darmowego oprogramowania?
Miesiącami projektują, programują i testują rozwiązania informatyczne, ponoszą koszty reklamy i marketingu, poprawiają ewentualne błędy, aby... Czytaj więcej...
Zareklamuj się na... Wikipedii!
Dzisiejszy internet przepełniony jest reklamami. Czyhają one na internautę praktycznie wszędzie, przybierając przeróżne formy: dźwięku,... Czytaj więcej...
Google Analytics: Dlaczego warto śledzić statystyki firmowej strony WWW?
Głównym zadaniem firmowej strony WWW jest zazwyczaj pełnienie funkcji wizytówki przedsiębiorstwa w internecie. Reklamy, która przyciągnęłoby... Czytaj więcej...