Łatwo jest śledzić statystyki własnej strony internetowej. Znacznie trudniej zdobyć dane dotyczące cudzej witryny - np. konkurencji. Nie jest to jednak niemożliwe. Dzięki kilku narzędziom opisanych w moim wpisie poznasz m.in. szacunkową wielkość odwiedzin dowolnej strony internetowej, główne źródła jej odwiedzin, a także adresy linków przychodzących. To bezcenna wiedza!

Jak wykorzystać statystyki konkurencyjnej strony internetowej?

Nie trzeba być wielkim ekspertem w zakresie marketingu aby docenić i wykorzystać wiedzę płynącą ze statystyk stron internetowych konkurencji. Wystarczy do tego garść podstawowych wskaźników. Dzięki nim poznamy m.in.:

  • Wielkość odwiedzin danej strony internetowej. Pozwala określić wielkość rynku, na którym działamy, a także wyznaczyć nasze miejsce na tle konkurencji (popularność własnej strony kontra popularność strony konkurencyjnej).
  • Stosunek odwiedzających do treści na stronie (współczynnik odrzuceń, liczba przeglądanych podstron, czas spędzony na stronie). Pozwala z jednej strony ocenić czy odwiedzający odnajdują wartość na danej witrynie, a z drugiej mówi o jakości wolumenu jej odwiedzin.
  • Źródła odwiedzin na stronie. Poznanie sposobów dotarcia odwiedzających na konkurencyjną stronę internetową umożliwia ich samodzielne wykorzystanie.

5 narzędzi do badania statystyk dowolnej strony WWW

W internecie funkcjonuje wiele narzędzi służących do analizy statystyk stron internetowych. Te, które przedstawiam poniżej to aplikacje webowe dostępne za darmo (przynajmniej w podstawowym zakresie) i niewymagające rejestracji - a do tego banalnie proste w użyciu. Wystarczy wpisać adres strony WWW, zatwierdzić i przeanalizować wyświetlone wyniki.

Warto wspomnieć, że wymienione przeze mnie serwisy nie muszą służyć wyłącznie do badania cudzych witryn. Z powodzeniem przydadzą się również do analizy wskaźników własnej strony - np. do identyfikacji stron konkurencji (niektóre z zaprezentowanych narzędzi dostarczają informacji o witrynach oferujących treści podobne do analizowanej strony).

Niezależnie od celu, w jakim po nie sięgamy, wśród narzędzi przeznaczonych do analizy statystyk stron internetowych, warto wyróżnić następujące:

  1. Alexa.com
  2. SimilarWeb.com
  3. Moz.com
  4. SEMRush.com
  5. Compete.com

Każde z nich dostarcza oczywiście dane poglądowe - nie tak dokładne jak w przypadku np. Google Analytics. W pewnych przypadkach może się więc zdarzyć, że przekazywane nam informacje mijają się z prawdą. Z tego względu, analizując statystyki danej strony internetowej warto skorzystać z kilku narzędzi, a następnie porównać i połączyć ich wyniki. Zwłaszcza, że dla części mniej popularnych stron WWW, niektóre z narzędzi mogą nie udostępniać żadnych wyników.

Przeczytaj również:


Wyświetl poprzednie komentarze
  • Dzięki za ten artykuł. Dzięki niemu zorientowaliśmy się, że jesteśmy pierwsi w rankingu na tle konkurencji :)

  • Proszę nie zapomnieć o woorank.com nie pokazuje może ilości odwiedzin ale bardzo dobrze wskazuję co jest do poprawy i pomaga w pozycjonowaniu strony.pozycjonowanie stron

  • Chyba nie za bardzo potrafię korzystać z tych urządzeń. Przy pomocy którego można sprawdzić ile odwiedzin dziennie zalicza strona?

  • rekruter IT

    Podglądanie działań konkurencji fajna i potrzebna praca do wykonania. Choć od dawna widać że tak naprawdę najważniejsza jest treść na stronie.

  • Dobrym uzupełnieniem, choć może do końca nie w temacie, byłoby Google Trends. i oczywiście narzędzie do propozycji słów kluczowych Google.

    Trochę spojrzenie na "konkurencję" od strony Klienta.

  • Usunąłbym compete.com z tej rozpiski bo najwyraźniej nie działa i dopisał Seoprofiler. Bardzo mi pomógł w "poszukiwaniu" inspiracji od konkurencji a nawet w wersji darmowej można sporo wyciągnąć. Analiza strony trwa bardzo długo. Nie pamiętam teraz ale moja pierwsza analiza trwała koło dwóch (2) dni. Niemniej opłaciło się więc... może warto mały update zrobić?

  • Pomocne, dzięki.

  • Poradnik bardzo przydatny, aczkolwiek ja korzystam z googlowego Analitics.

  • Pola, ale za pomocą Google Analytics sprawdzisz statystyki własnej strony, a nie osiągnięcia konkurencji ;)

  • Ja używałem SimilarWeb.com a teraz przeniosłem się na semstorm - mega narzędzie ale niestety ponad 100zł miesięcznie trzeba zapłacić:(

Dodaj komentarz

Jak samodzielnie stworzyć firmową stronę WWW?
Ofert na wykonanie strony internetowej można znaleźć w sieci całe mnóstwo. Większość z nich wydaje się być całkiem przystępna - własną... Czytaj więcej...
Zarządzanie zespołem rozproszonym - wyzwania i dobre praktyki
Zarządzanie zespołem już z definicji nie jest łatwe. Każdy z nas ma bowiem inny charakter, potrzeby, styl pracy, przyzwyczajenia. Rolą managera... Czytaj więcej...
Umowa serwisowa - jaka zapewni spokojną eksploatację oprogramowania?
Bez zagwarantowanej opieki serwisowej wdrożenie jakiegokolwiek oprogramowania nie ma prawa się udać. Pomimo przeprowadzonych testów, błędy... Czytaj więcej...
Dobry system do oceny kompetencji pracowników, czyli jaki?
Ocena kompetencji? Nic prostszego, klikamy w arkusz, wyświetla się wynik i koniec. Niestety, w zarządzaniu zasobami ludzkimi podstawowym... Czytaj więcej...
Jak wybrać system wspierający ocenę pracowników?
Liczba przedsiębiorstw oceniających swoich pracowników systematycznie rośnie. Część z nich opracowanie metodologii ocen zamawia w firmach... Czytaj więcej...


Piotr Rawski
Analityk Biznesowy, Project Manager. Entuzjasta rozwiązań IT dla biznesu.

Doradzam, optymalizuję procesy biznesowe i dobieram oprogramowanie do indywidualnych potrzeb. Wszystko po to, aby zwiększyć efektywność Twojej firmy.
-> kontakt i współpraca

Cechy dobrej firmowej strony internetowej
Czym powinna charakteryzować się dobra firmowa strona internetowa? Przede wszystkim witryna tego typu powinna być czytelna i prosta w obsłudze -... Czytaj więcej...
Jak zmusić Google do szybkiej indeksacji strony?
Często zależy nam, aby nowo napisany artykuł na naszej stronie internetowej stał się szybko dostępny w wynikach wyszukiwania Google. Aby było... Czytaj więcej...
Jak założyć firmową stronę internetową (najtaniej)?
Jeśli nie ma Cię w internecie - nie istniejesz. Tak głosi prawo współczesnego marketingu. Aby świat mógł dostrzec Ciebie bądź Twoje... Czytaj więcej...
Tego nie może zabraknąć na firmowej stronie WWW
Dziś niemal każda firma ma w internecie swoją wizytówkę - stronę WWW. I słusznie - jest to bowiem jeden z najłatwiejszych sposobów na... Czytaj więcej...
Atak hakerski na firmową stronę WWW - jak go odeprzeć?
Czasem po wpisaniu w przeglądarce adresu własnej strony internetowej można się wielce zdziwić i np. jej nie zastać. Bądź, co gorsze, zastać... Czytaj więcej...