Łatwo jest śledzić statystyki własnej strony internetowej. Znacznie trudniej zdobyć dane dotyczące cudzej witryny - np. konkurencji. Nie jest to jednak niemożliwe. Dzięki kilku narzędziom opisanych w moim wpisie poznasz m.in. szacunkową wielkość odwiedzin dowolnej strony internetowej, główne źródła jej odwiedzin, a także adresy linków przychodzących. To bezcenna wiedza!

Jak wykorzystać statystyki konkurencyjnej strony internetowej?

Nie trzeba być wielkim ekspertem w zakresie marketingu aby docenić i wykorzystać wiedzę płynącą ze statystyk stron internetowych konkurencji. Wystarczy do tego garść podstawowych wskaźników. Dzięki nim poznamy m.in.:

  • Wielkość odwiedzin danej strony internetowej. Pozwala określić wielkość rynku, na którym działamy, a także wyznaczyć nasze miejsce na tle konkurencji (popularność własnej strony kontra popularność strony konkurencyjnej).
  • Stosunek odwiedzających do treści na stronie (współczynnik odrzuceń, liczba przeglądanych podstron, czas spędzony na stronie). Pozwala z jednej strony ocenić czy odwiedzający odnajdują wartość na danej witrynie, a z drugiej mówi o jakości wolumenu jej odwiedzin.
  • Źródła odwiedzin na stronie. Poznanie sposobów dotarcia odwiedzających na konkurencyjną stronę internetową umożliwia ich samodzielne wykorzystanie.

5 narzędzi do badania statystyk dowolnej strony WWW

W internecie funkcjonuje wiele narzędzi służących do analizy statystyk stron internetowych. Te, które przedstawiam poniżej to aplikacje webowe dostępne za darmo (przynajmniej w podstawowym zakresie) i niewymagające rejestracji - a do tego banalnie proste w użyciu. Wystarczy wpisać adres strony WWW, zatwierdzić i przeanalizować wyświetlone wyniki.

Warto wspomnieć, że wymienione przeze mnie serwisy nie muszą służyć wyłącznie do badania cudzych witryn. Z powodzeniem przydadzą się również do analizy wskaźników własnej strony - np. do identyfikacji stron konkurencji (niektóre z zaprezentowanych narzędzi dostarczają informacji o witrynach oferujących treści podobne do analizowanej strony).

Niezależnie od celu, w jakim po nie sięgamy, wśród narzędzi przeznaczonych do analizy statystyk stron internetowych, warto wyróżnić następujące:

  1. Alexa.com
  2. SimilarWeb.com
  3. Moz.com
  4. SEMRush.com
  5. Compete.com

Każde z nich dostarcza oczywiście dane poglądowe - nie tak dokładne jak w przypadku np. Google Analytics. W pewnych przypadkach może się więc zdarzyć, że przekazywane nam informacje mijają się z prawdą. Z tego względu, analizując statystyki danej strony internetowej warto skorzystać z kilku narzędzi, a następnie porównać i połączyć ich wyniki. Zwłaszcza, że dla części mniej popularnych stron WWW, niektóre z narzędzi mogą nie udostępniać żadnych wyników.

Przeczytaj również:


Wyświetl poprzednie komentarze
  • Chyba nie za bardzo potrafię korzystać z tych urządzeń. Przy pomocy którego można sprawdzić ile odwiedzin dziennie zalicza strona?

  • rekruter IT

    Podglądanie działań konkurencji fajna i potrzebna praca do wykonania. Choć od dawna widać że tak naprawdę najważniejsza jest treść na stronie.

  • Dobrym uzupełnieniem, choć może do końca nie w temacie, byłoby Google Trends. i oczywiście narzędzie do propozycji słów kluczowych Google.

    Trochę spojrzenie na "konkurencję" od strony Klienta.

  • Usunąłbym compete.com z tej rozpiski bo najwyraźniej nie działa i dopisał Seoprofiler. Bardzo mi pomógł w "poszukiwaniu" inspiracji od konkurencji a nawet w wersji darmowej można sporo wyciągnąć. Analiza strony trwa bardzo długo. Nie pamiętam teraz ale moja pierwsza analiza trwała koło dwóch (2) dni. Niemniej opłaciło się więc... może warto mały update zrobić?

  • Pomocne, dzięki.

  • Poradnik bardzo przydatny, aczkolwiek ja korzystam z googlowego Analitics.

  • Pola, ale za pomocą Google Analytics sprawdzisz statystyki własnej strony, a nie osiągnięcia konkurencji ;)

  • Ja używałem SimilarWeb.com a teraz przeniosłem się na semstorm - mega narzędzie ale niestety ponad 100zł miesięcznie trzeba zapłacić:(

  • Ile nie sprawdzam to strona niby jest zadbana a jest bardzo nisko w wyszukiwarkach po pandzie czy innym zwierzaku googla. Jej najlepsza pozycja to chyba 15 miejsca, a czemu oberwała tego nikt nie wie.

  • Moja strona z ubrankami dziecięcymi i wózkami nawet nie wyszła tak źle, ale muszę ją regularnie monitorować, oby było lepiej. dzięki za artykuł.

Dodaj komentarz

Co to jest system CRM? Rodzaje i przykłady rozwiązań do zarządzania relacjami z klientami
O systemach CRM wiele się mówi i pisze, jednak nie zawsze tylko i wyłącznie prawdę. Zastosowanie oprogramowania tej klasy w biznesie jest bowiem... Czytaj więcej...
Jakim systemem wspierać Zarządzanie przez Cele (MBO)?
Proces Zarządzania przez Cele (MbO – Management by Objectives) mimo, że de facto kończy się oceną realizacji celów, różni się od Oceny... Czytaj więcej...
fsDesk - recepta na skuteczną obsługę serwisową
Serwis należy do tej grupy usług, które bardzo cenią konsumenci, a za którymi - delikatnie mówiąc - nie przepadają producenci i... Czytaj więcej...
Wanda - inteligentny tłumacz dla zespołów międzynarodowych
Wanda to opracowany przez Unit4 cyfrowy asystent dla przedsiębiorstw, wprowadzony na rynek na początku zeszłego roku. To pierwsze tego typu... Czytaj więcej...
Monitorowanie firmowej strony WWW - dlaczego jest konieczne?
Monitoring strony internetowej to usługa, która kosztuje bardzo niewiele (bądź wcale), a może uchronić naszą firmę przed ogromnymi stratami.... Czytaj więcej...


Piotr Rawski
Analityk Biznesowy, Project Manager. Entuzjasta rozwiązań IT dla biznesu.

Doradzam, optymalizuję procesy biznesowe i dobieram oprogramowanie do indywidualnych potrzeb. Wszystko po to, aby zwiększyć efektywność Twojej firmy.
-> kontakt i współpraca

Jak napisać dobry artykuł na stronę WWW? - 15 praktycznych zasad
W tradycyjnym ujęciu (np. w prasie) za dobry artykuł uważa się taki, który zainteresuje czytelnika, zachęci go do zapoznania się z innymi... Czytaj więcej...
Gdzie najlepiej wykupić domenę internetową?
Uruchamiając w internecie stronę internetową, platformę usługową, portal czy bloga, stajemy przed koniecznością rejestracji domeny... Czytaj więcej...
Jak samodzielnie stworzyć firmową stronę WWW?
Ofert na wykonanie strony internetowej można znaleźć w sieci całe mnóstwo. Większość z nich wydaje się być całkiem przystępna - własną... Czytaj więcej...
Jak prowadzić firmowego bloga?
Coraz więcej firm decyduje się na uruchomienie własnego bloga. I słusznie, statystyki wyraźnie wskazują bowiem, że przedsiębiorstwa... Czytaj więcej...
Jak skutecznie śledzić odwiedzających stronę WWW za pomocą Mautica?
Mautic, czyli najlepszy darmowy system typu marketing automation, któremu poświęciłem ostatni artykuł, pozwala między innymi monitorować... Czytaj więcej...