Łatwo jest śledzić statystyki własnej strony internetowej. Znacznie trudniej zdobyć dane dotyczące cudzej witryny - np. konkurencji. Nie jest to jednak niemożliwe. Dzięki kilku narzędziom opisanych w moim wpisie poznasz m.in. szacunkową wielkość odwiedzin dowolnej strony internetowej, główne źródła jej odwiedzin, a także adresy linków przychodzących. To bezcenna wiedza!

Jak wykorzystać statystyki konkurencyjnej strony internetowej?

Nie trzeba być wielkim ekspertem w zakresie marketingu aby docenić i wykorzystać wiedzę płynącą ze statystyk stron internetowych konkurencji. Wystarczy do tego garść podstawowych wskaźników. Dzięki nim poznamy m.in.:

  • Wielkość odwiedzin danej strony internetowej. Pozwala określić wielkość rynku, na którym działamy, a także wyznaczyć nasze miejsce na tle konkurencji (popularność własnej strony kontra popularność strony konkurencyjnej).
  • Stosunek odwiedzających do treści na stronie (współczynnik odrzuceń, liczba przeglądanych podstron, czas spędzony na stronie). Pozwala z jednej strony ocenić czy odwiedzający odnajdują wartość na danej witrynie, a z drugiej mówi o jakości wolumenu jej odwiedzin.
  • Źródła odwiedzin na stronie. Poznanie sposobów dotarcia odwiedzających na konkurencyjną stronę internetową umożliwia ich samodzielne wykorzystanie.

5 narzędzi do badania statystyk dowolnej strony WWW

W internecie funkcjonuje wiele narzędzi służących do analizy statystyk stron internetowych. Te, które przedstawiam poniżej to aplikacje webowe dostępne za darmo (przynajmniej w podstawowym zakresie) i niewymagające rejestracji - a do tego banalnie proste w użyciu. Wystarczy wpisać adres strony WWW, zatwierdzić i przeanalizować wyświetlone wyniki.

Warto wspomnieć, że wymienione przeze mnie serwisy nie muszą służyć wyłącznie do badania cudzych witryn. Z powodzeniem przydadzą się również do analizy wskaźników własnej strony - np. do identyfikacji stron konkurencji (niektóre z zaprezentowanych narzędzi dostarczają informacji o witrynach oferujących treści podobne do analizowanej strony).

Niezależnie od celu, w jakim po nie sięgamy, wśród narzędzi przeznaczonych do analizy statystyk stron internetowych, warto wyróżnić następujące:

  1. Alexa.com
  2. SimilarWeb.com
  3. Moz.com
  4. SEMRush.com
  5. Compete.com

Każde z nich dostarcza oczywiście dane poglądowe - nie tak dokładne jak w przypadku np. Google Analytics. W pewnych przypadkach może się więc zdarzyć, że przekazywane nam informacje mijają się z prawdą. Z tego względu, analizując statystyki danej strony internetowej warto skorzystać z kilku narzędzi, a następnie porównać i połączyć ich wyniki. Zwłaszcza, że dla części mniej popularnych stron WWW, niektóre z narzędzi mogą nie udostępniać żadnych wyników.

Przeczytaj również:


Wyświetl poprzednie komentarze
  • Pola, ale za pomocą Google Analytics sprawdzisz statystyki własnej strony, a nie osiągnięcia konkurencji ;)

  • Ja używałem SimilarWeb.com a teraz przeniosłem się na semstorm - mega narzędzie ale niestety ponad 100zł miesięcznie trzeba zapłacić:(

  • Ile nie sprawdzam to strona niby jest zadbana a jest bardzo nisko w wyszukiwarkach po pandzie czy innym zwierzaku googla. Jej najlepsza pozycja to chyba 15 miejsca, a czemu oberwała tego nikt nie wie.

  • Moja strona z ubrankami dziecięcymi i wózkami nawet nie wyszła tak źle, ale muszę ją regularnie monitorować, oby było lepiej. dzięki za artykuł.

  • Wiadomo i oczywiste jest tresc jest najwazniejsza... To podstawa...

  • Bardzo fajny wpis. Dodałbym Ahrefs. Widać frazy które fajnie się pozycjonują, szacowaną wartość ruchu z wyszukiwarek oraz backlinki.Pozdrawiam.

  • Dzień Dobry,
    Pozwolę sobie wspomnieć o jeszcze jednej możliwości, jeśli chodzi o darmowe statystyki stron, a mianowicie dziś tj. dnia 1-II-2019 powstał właśnie serwis z możliwością zliczania statystyk stron www. Pobiera się pliki, instaluje samodzielnie na serwerze i można korzystać za darmo. Zapraszam na http://goodstat.com.pl/ w celu pobrania Systemu GoodStat :).

  • devnull

    te wszystkie "narzedzia" nie badaja zadnego ruchu na stronach tylko zachowania ludzi ktorzy maja zainstalowane ich bary, pluginy, skrypty, itp
    poniwaz alex'a chyba ma najwieciej userow "zarazonych" swoich oprogramowaneim moze mozna cos tam z tego wywnioskowac, na moich serwisach pokazuje bzdury i w liczbach i w trendach.
    Sam nie uzywam tego typu szpiegow wiec mojego ruchu ani zadengo z moich znajomych nie widac w tych pseudo statystycznych serwisach

  • U nas w firmie stosujemy kilka narzędzi do pomiaru pozycji i jakości naszej strony czy konkurencji. Na daną chwilę szukamy odpowiedniego narzędzia - testujemy asps. Czy ktoś korzysta? Mam wątpliwości co do rzetelności podawanych tam statystyk na temat mojej strony..

  • Świetny artykuł, zwłaszcza jak chcemy przyglądnąć się stronom do których statystyk nie mamy dostępu. Najczęściej korzystam z Alexy.

Dodaj komentarz



Piotr Rawski
Analityk Biznesowy, Project Manager. Entuzjasta rozwiązań IT dla biznesu.

Doradzam, optymalizuję procesy biznesowe i dobieram oprogramowanie do indywidualnych potrzeb. Wszystko po to, aby zwiększyć efektywność Twojej firmy.
-> kontakt i współpraca

Również na stronie:

  • Zarządzanie projektami i zasobami sobota, 19, wrzesień 2015

    Spotykam się czasem z pomysłem przechowywania firmowych plików (takich jak dokumenty, materiały projektowe czy raporty) na dysku internetowym, takim jak Google Drive. Pomysł wydaje się być...

  • Zarządzanie projektami i zasobami sobota, 21, lipiec 2018

    Większość polskich firm korzysta z pakietu Microsoft Office - w tym coraz częściej z jego najnowszej odsłony Office 365. Mało kto jednak zdaje sobie sprawę, że poza sztandarowym Wordem,...

  • Firmowa strona internetowa niedziela, 03, styczeń 2016

    Czasem po wpisaniu w przeglądarce adresu własnej strony internetowej można się wielce zdziwić i np. jej nie zastać. Bądź, co gorsze, zastać zupełnie inną o - delikatnie mówiąc -...