Często zależy nam, aby nowo napisany artykuł na naszej stronie internetowej stał się szybko dostępny w wynikach wyszukiwania Google. Aby było to możliwe, naszą stronę internetową z nową zawartością musi odwiedzić robot Google - program komputerowy, który pełza po czeluściach internetu aktualizując informacje o poszczególnych witrynach WWW. Co zrobić aby trafił on na naszą stronę szybciej?

Jeśli nasza strona internetowa istnieje od dawna, cieszy się popularnością wśród odwiedzających, a do tego jest często aktualizowana - "wysyłanie specjalnego zaproszenia" robotowi Google nie powinno być konieczne. Częstotliwość jego wizyt na poszczególnych witrynach uzależniona jest bowiem m.in. od powyższych czynników - program przyzwyczaja się, że np. na danym blogu firmowym wpisy pojawiają się codziennie, codziennie będzie się więc starał go odwiedzać, aby zaindeksować nowe treści.

Co innego, gdy nasza strona została założona niedawno, nie generuje jeszcze praktycznie żadnych odwiedzić, a z braku czasu aktualizujemy ją bardzo rzadko i nieregularnie. Wówczas szansa, że robot Google odwiedzi ją szybko, jest bardzo nikła. Na szczęście możemy zwabić go na nią sami, stosując zaprezentowane poniżej triki.

3 sposoby na szybką obecność nowej strony w wynikach wyszukiwania Google

1. Linkowanie w Social Media
Link na Facebooku

Dobre efekty, jeśli chodzi o szybkość indeksacji nowej strony przez roboty Google, daje linkowanie do niej na popularnych portalach społecznościowych, takich jak Facebook, Twitter czy NK. Każdy z nich, z racji ogromnej popularności i dynamicznego przyrostu nowych treści, jest nieustannie monitorowany przez roboty, które następnie odwiedzają wskazane tam witryny.

Warto wspomnieć, że linkami nie trzeba spamować - nie musimy zasypywać nimi tablic naszych znajomych. Wystarczy, że założymy (np. na Facebooku) profil naszej firmy i na nim będziemy umieszczać odnośniki do wszystkich nowych podstron naszej witryny.

Zaletą linkowania na Facebooku (tj. rozwijania fanpage'a swojej firmy) jest ponadto możliwość stworzenia grupy jej sympatyków, a następnie utrzymywanie relacji z nimi.

2. Linkowanie w serwisach agregujących treści

Link na WykopieLink umieszczony w serwisie agregującym treści, takim jak Wykop.pl, to podwójna korzyść. Po pierwsze, możliwość szybkiego zwabienia robota Google na daną stronę internetową - a w dalszej kolejności jej obecność w wynikach wyszukiwania.

Po drugie, tego typu odnośnik to okazja do szybkiego wypromowania strony (a zarazem firmy!). Najciekawsze materiały zamieszczane w serwisie uzyskują tzw. "wykopy" od użytkowników. Te, które uzbierają ich najwięcej, trafiają na główną stronę portalu, dzięki czemu odwiedzający i kolejne "wykopy" pojawiają się jeszcze szybciej i liczniej. W niektórych przypadkach, jednego dnia można w ten sposób dotrzeć do kilkudziesięciu odbiorców - zupełnie za darmo.

Niestety, społeczność serwisu jest mocno wyczulona na wszelkie przejawy spamowania - dlatego własne linki warto w nim umieszczać tylko czasami - wyłącznie wtedy, gdy jesteśmy pewni, że stanowią cenny zasób dla użytkowników. W przeciwnym wypadku nasz odnośnik szybko zostanie "zakopany", a konto zablokowane.

3. Linkowanie za pomocą Ping-o-Matic!

Blogi to, ze względu na swoją budowę i dziennikowy charakter, jedne z najczęściej odwiedzanych przez roboty Google miejsc w internecie. Ponieważ w sieci istnieje ich całe mnóstwo, a treści przybywa na nich lawinowo, stworzono systemy gromadzące informacje o blogowych nowościach.

Jeśli na danym blogu pojawił się nowy artykuł, system odnotowuje to, dodając nową pozycję do listy ostatnio zmodyfikowanych blogów, oczekujących na odwiedziny przez Google. Z listy tej korzystają następnie roboty - uzyskują w ten sposób zbiorcze informacje o aktualizacjach, nie musząc odwiedzać każdego z blogów z osobna i pojedynczo sprawdzać czy przypadkiem nie pojawiła się na nich nowa treść. Rozwiązanie to znacznie je odciąża, usprawniając ich działanie.

Wspomniane listy aktualizacji na blogach sprytnie wykorzystuje darmowa usługa Ping-o-Matic! Dopisuje ona do nich strony WWW, które traktowane są jak internetowe pamiętniki oczekujące na odwiedziny przez roboty Google.

Z zaprezentowanych powyżej sposobów na szybką obecność nowej strony internetowej w wynikach wyszukiwania Google warto korzystać równolegle - na pewno nie zaszkodzi, a może podnieść efektywność naszych działań.

Przeczytaj również:

 


  • Brak komentarzy
Dodaj komentarz



Piotr Rawski
Analityk Biznesowy, Project Manager. Entuzjasta rozwiązań IT dla biznesu.

Doradzam, optymalizuję procesy biznesowe i dobieram oprogramowanie do indywidualnych potrzeb. Wszystko po to, aby zwiększyć efektywność Twojej firmy.
-> kontakt i współpraca

Również na stronie:

  • Analityka i procesy sobota, 10, czerwiec 2017

    Jakiś czas temu na spotkaniu szczecińskiego oddziału PMI (Project Management Institute) miałem okazję zobaczyć i dotknąć Microsoft Hololens - pierwszych (światowa premiera miała miejsce w...

  • Sprzedaż i marketing środa, 11, listopad 2015

    Mautic, czyli najlepszy darmowy system typu marketing automation, któremu poświęciłem ostatni artykuł, pozwala między innymi monitorować wybrane strony WWW pod kątem aktywności...

  • Reklama w internecie wtorek, 14, styczeń 2014

    Dzisiejszy internet przepełniony jest reklamami. Czyhają one na internautę praktycznie wszędzie, przybierając przeróżne formy: dźwięku, obrazu, tekstu czy też interaktywnych gier....