Wanda to opracowany przez Unit4 cyfrowy asystent dla przedsiębiorstw, wprowadzony na rynek na początku zeszłego roku. To pierwsze tego typu rozwiązanie na świecie, które pozwala użytkownikom na komunikowanie się z systemami biznesowymi przy pomocy języka naturalnego. Od początku zeszłego roku produkt został mocno rozwinięty. Teraz spółka Unit4 ogłosiła wprowadzenie wersji beta nowego rozwiązania - Wanda EasySpeak. które ma zapobiegać nieporozumieniom kulturowym w międzynarodowych zespołach projektowych.

Recepta na trudności komunikacyjne w środowisku międzynarodowym

Unit4 chce stawić czoła utrudnieniom pojawiającym się, gdy pracownicy pochodzący z różnych krajów próbują porozumieć się między sobą. Rozwiązaniem problemu nieporozumień kulturowych ma być nowy projekt o przyjaznej nazwie – EasySpeak, który przeszedł już fazę testów w wewnętrznych w Unit4. Koncept wykorzystuje możliwości z zakresu technologii AI poprzez usługę cyfrowego asystenta znanego pod imieniem Wanda. Asystent osadzony jest w istniejących aplikacjach komunikacyjnych takich jak Skype czy Facebook Messenger, wysyła odbiorcy powiadomienia i sugestie w czasie rzeczywistym i pomaga realizować zadania w trakcie pracy.

Efektywna komunikacja stanowi klucz do sukcesu każdego przedsięwzięcia biznesowego, lecz jest szczególnie niezbędna wtedy, gdy istnieje realne ryzyko, że twoja wiadomość zostanie źle zinterpretowana” - mówi Stephan Sieber, prezes zarządu Unit4. „To, co jest powszechne i akceptowane wśród pracowników z jednego kraju, może być odmiennie postrzegane przez ich zagranicznych kolegów. Opracowaliśmy rozwiązanie, które rozpoznaje tego rodzaju językowe przeszkody oraz różnice kulturowe i gwarantuje, że komunikaty interpretowane są we właściwy sposób, co pozwala na uniknięcie nieporozumień i szybsze wyciąganie wniosków. Inteligentne rozwiązania, które możemy uzyskać dzięki dzisiejszej technologii są niesamowite, a to, które dziś ogłaszamy, wyznacza nową erę produktywności przedsiębiorstw. - wyjaśnia Sieber.

Wanda korzysta z AI oraz z technologii rozpoznawania języka Microsoft Azure. Asystent EasySpeak został zaprogramowany z uwzględnieniem tysięcy założeń dotyczących odmiennych kultur, które stanowią bazę informacji wykorzystywaną do analizy uczuć, jakie towarzyszą danej konwersacji, uprzedzając odbiorcę o potencjalnych nieporozumieniach. Wyposażony jest także w silnik empatii pozwalający mu uczyć się empatycznego reagowania na daną sytuację tak, by podpowiadać rozmawiającemu odpowiedzi, które nie urażą osób biorących udział w konwersacji. 

Naprawdę wspaniałe jest to, że dzięki wbudowanej technologii Uczenia Maszynowego, Wanda może uczyć się sama, dzięki czemu jest pierwszym na świecie empatycznym chatbotem”- mówi Sieber. Choć projekt wciąż pozostaje w początkowej fazie, już teraz obserwujemy wzrost produktywności przedsiębiorstw stosujących EasySpeak. Faza pilotażowa w firmie Unit4 przebiegła bez zarzutów, a informacje zwrotne można interpretować jako bardzo pozytywne.

EasySpeak jest zaprogramowany w oparciu o powszechne w danym kraju interpretacje określonych komunikatów w zestawieniu z zamierzonym sensem wypowiedzi. Na przykład w Wielkiej Brytanii komentarz „To brzmi ciekawie” często używany jest jako odrzucenie danej propozycji. Dlatego odpowiedź „To ciekawa propozycja” może oznaczać „Chyba zwariowałeś”.

Unit4 wyposażył swoje innowacyjne rozwiązanie w kilka różnych trybów działania oraz dodatkowych funkcji:

  • EasySpeak Reader – służący interpretacji wiadomości e-maili.
  • EasySpeak Listener – wysyła słuchaczowi komunikaty tekstowe w czasie rzeczywistym podczas konwersacji.
  • EasySpeak Moderator - dokonuje interwencji głosowych w czasie rzeczywistym podczas telekonferencji, aby uniknąć nieporozumień (przeprasza także za szczekanie psów i inne odgłosy dobiegające z zewnątrz).
  • Tryb Dyskretny - widoczne na ekranie powiadomienia i alerty wygenerowane w oparciu o przebieg konwersacji.
  • Tryb Interwencyjny – podobny do powyższego, jednak wyposażony dodatkowo w słyszalny komunikat, namawiający osobę mówiącą do odmiennego sformułowania poprzedniego zdania - w jaśniejszy lub grzeczniejszy sposób .

Po sukcesie projektu pilotażowego, wdrożonego wśród swych pracowników na całym świecie, Unit4 chce zaoferować korzyści aplikacji Wanda EasySpeak innym organizacjom. Zainteresowane przedsiębiorstwa mogą zapisać się na testowanie wersji beta 1 kwietnia.

Przeczytaj również:


  • Brak komentarzy
Dodaj komentarz

Systemy ERP - korzyści dla małych i średnich firm
Coroczne badania GUS pokazują, że większość przedsiębiorców w naszym kraju w dalszym ciągu nie spieszy się z cyfrową transformacją swoich... Czytaj więcej...
Jak najłatwiej zarządzać zadaniami w firmie?
Większość polskich firm korzysta z pakietu Microsoft Office - w tym coraz częściej z jego najnowszej odsłony Office 365. Mało kto jednak zdaje... Czytaj więcej...
Co to jest system CRM? Rodzaje i przykłady rozwiązań do zarządzania relacjami z klientami
O systemach CRM wiele się mówi i pisze, jednak nie zawsze tylko i wyłącznie prawdę. Zastosowanie oprogramowania tej klasy w biznesie jest bowiem... Czytaj więcej...
Jakim systemem wspierać Zarządzanie przez Cele (MBO)?
Proces Zarządzania przez Cele (MbO – Management by Objectives) mimo, że de facto kończy się oceną realizacji celów, różni się od Oceny... Czytaj więcej...
fsDesk - recepta na skuteczną obsługę serwisową
Serwis należy do tej grupy usług, które bardzo cenią konsumenci, a za którymi - delikatnie mówiąc - nie przepadają producenci i... Czytaj więcej...


Piotr Rawski
Analityk Biznesowy, Project Manager. Entuzjasta rozwiązań IT dla biznesu.

Doradzam, optymalizuję procesy biznesowe i dobieram oprogramowanie do indywidualnych potrzeb. Wszystko po to, aby zwiększyć efektywność Twojej firmy.
-> kontakt i współpraca

Jak samodzielnie stworzyć firmową stronę WWW?
Ofert na wykonanie strony internetowej można znaleźć w sieci całe mnóstwo. Większość z nich wydaje się być całkiem przystępna - własną... Czytaj więcej...
Najlepsze darmowe aplikacje biznesowe na Androida
O tym, że biznes znacznie łatwiej prowadzić z telefonem komórkowym w garści, chyba nikogo nie trzeba przekonywać. Warto jednak wiedzieć, że... Czytaj więcej...
5 najlepszych systemów do automatyzacji marketingu
A gdyby tak nowych klientów nie trzeba było szukać, bo interesowaliby się naszą ofertą sami? I gdyby firmowy mailing nie kończył się... Czytaj więcej...
Firmowe zasoby na Google Drive - czy są bezpieczne?
Spotykam się czasem z pomysłem przechowywania firmowych plików (takich jak dokumenty, materiały projektowe czy raporty) na dysku internetowym,... Czytaj więcej...
Jak wybrać system informatyczny dla firmy?
W jaki sposób dokonać właściwego wyboru spośród ogromnej ilości systemów informatycznych dostępnych na rynku? Jak zdecydować które z... Czytaj więcej...