Systemy informatyczne dla firm

Najlepsze darmowe systemy CRM

Komputerowe systemy CRM (do czego służą wyjaśniliśmy tutaj) to narzędzia, których stosowanie jest absolutnie obowiązkowe w każdej firmie nastawionej na wysoką jakość obsługi klienta, dążącej do podnoszenia jakości swoich produktów i usług, a w efekcie maksymalizującej osiągane zyski. Oprogramowanie klasy CRM warto wdrożyć w każdym przedsiębiorstwie, niezależnie od jego wielkości i profilu działalności. Zwłaszcza, że nie trzeba za nie wcale płacić. Wiele dobrych systemów CRM dostępnych jest zupełnie za darmo na bazie otwartej licencji open source, umożliwiającej ich dowolną modyfikację - dostosowanie do indywidualnych potrzeb firmy. Systemy te oferują bardzo duże możliwości funkcjonalne i konfiguracyjne, niekiedy przewyższając komercyjne rozwiązania. Poniżej prezentujemy 10 najlepszych darmowych systemów CRM o otwartym kodzie, wraz z ich krótką charakterystyką.

Czym są systemy CRM?

Czym są systemy CRM i dlaczego ich stosowanie zawsze pozytywnie wpływa na działania handlowe firmy? Otóż CRM (skrót od angielskiego pojęcia Consumer Relationship Management) to systemy wspomagające zarządzanie relacjami z klientami w obszarach operacyjnych i analitycznym w celu podniesienia poziomu zadowolenia klientów i w konsekwencji zwiększenia przychodów przedsiębiorstwa. Systemy te umożliwiają lepsze zrozumienie potrzeb klientów poprzez zapewnienie szybszego dostępu do pełnej informacji o kliencie, jak i usprawnienie procesu obsługi klienta.


Co to jest system CRM? Rodzaje i przykłady rozwiązań do zarządzania relacjami z klientami
O systemach CRM wiele się mówi i pisze, jednak nie zawsze tylko i wyłącznie prawdę. Zastosowanie oprogramowania tej klasy w biznesie jest bowiem... Czytaj więcej...
Jakim systemem wspierać Zarządzanie przez Cele (MBO)?
Proces Zarządzania przez Cele (MbO – Management by Objectives) mimo, że de facto kończy się oceną realizacji celów, różni się od Oceny... Czytaj więcej...
fsDesk - recepta na skuteczną obsługę serwisową
Serwis należy do tej grupy usług, które bardzo cenią konsumenci, a za którymi - delikatnie mówiąc - nie przepadają producenci i... Czytaj więcej...
Wanda - inteligentny tłumacz dla zespołów międzynarodowych
Wanda to opracowany przez Unit4 cyfrowy asystent dla przedsiębiorstw, wprowadzony na rynek na początku zeszłego roku. To pierwsze tego typu... Czytaj więcej...
Monitorowanie firmowej strony WWW - dlaczego jest konieczne?
Monitoring strony internetowej to usługa, która kosztuje bardzo niewiele (bądź wcale), a może uchronić naszą firmę przed ogromnymi stratami.... Czytaj więcej...


Piotr Rawski
Analityk Biznesowy, Project Manager. Entuzjasta rozwiązań IT dla biznesu.

Doradzam, optymalizuję procesy biznesowe i dobieram oprogramowanie do indywidualnych potrzeb. Wszystko po to, aby zwiększyć efektywność Twojej firmy.
-> kontakt i współpraca

Evernote - znacznie więcej niż notatnik
Żadnego pracownika biurowego chyba nie trzeba przekonywać o tym, jak wiele znaczą dobre notatki. Wiedzą to także studenci oraz osoby, które... Czytaj więcej...
Jak zatrzymać wiedzę pracowników w firmie? 5 skutecznych sposobów
Większość przedsiębiorców podkreśla, że najważniejszym kapitałem ich firm są pracownicy. Kapitał ten to w znacznej części doświadczenie... Czytaj więcej...
Dobry system CRM, czyli jaki? (poradnik - część I: Poczta e-mail)
W internecie (również na łamach mojego bloga) można znaleźć masę rankingów i zestawień najlepszych systemów CRM. Mimo że często są to... Czytaj więcej...
Jakim systemem wspierać Zarządzanie przez Cele (MBO)?
Proces Zarządzania przez Cele (MbO – Management by Objectives) mimo, że de facto kończy się oceną realizacji celów, różni się od Oceny... Czytaj więcej...
10 sposobów na zwiększenie ROI systemu informatycznego
W Europie aż 70-80% wdrożeń biznesowych systemów informatycznych (ERP oraz CRM) kończy się niepowodzeniem. Niepowodzenie niejedno ma imię, dla... Czytaj więcej...