Jest wiele powodów, dla których warto wysyłać korespondencję masową i newslettery do swoich klientów. Możliwość poinformowania o nowej ofercie firmy, promocjach, zmianach regulaminów, złożenia świątecznych życzeń - to tylko niektóre z nich.

W internecie istnieje sporo narzędzi do zarządzania kampaniami e-mail - zarówno komercyjnych, jak i bezpłatnych. Dziś skupimy się na tych drugich, prezentując dobre i darmowe sposoby na wysyłkę korespondencji masowej (w tym newslettera) do klientów.

Co potrafią narzędzia do masowej wysyłki e-mail?

Dobre systemy do zarządzania masową korespondencją e-mail  (tzw. mass mailingu) umożliwiają nie tylko wysyłkę wiadomości do wielu adresatów, ale również projektowanie samych maili, tworzenie szablonów korespondencji czy kształtowanie listy jej odbiorców.

Oprogramowanie tego typu powinno ponadto pozwalać na monitorowanie statusu wysyłki (m.in. śledzenie czy przesyłka została dostarczona i przeczytana, czy wybrany odbiorca kliknął w załączone hiperłącza, czy może zrezygnował z otrzymywania podobnych wiadomości w przyszłości).

Najlepsze darmowe narzędzia do masowej wysyłki e-mail

1. MailList Controller Free

Darmowa wersja programu firmy Arclab oferuje naprawdę spore możliwości. Pozwala m.in. na efektywne zarządzanie listami odbiorców korespondencji (wersja darmowa ogranicza nas do maksymalnie 100 odbiorców na jednej liście), w tym ich import z zewnętrznej bazy danych, pliku tekstowego bądź arkusza Excel. MailList Controller umożliwia tworzenie wiadomości w formacie HTML - za pomocą intuicyjnego edytora pracującego w kilku trybach. Niezwykle cenną funkcjonalnością jest możliwość personalizacji korespondencji, poprzez zaszywanie w niej atrybutów odbiorców z listy jej adresatów (np. imienia i nazwiska). Program pozwala na natychmiastową wysyłkę e-maili bądź jej zaplanowanie w czasie. Każdy mail może ponadto zostać zapisany jako szablon do wykorzystania w przyszłości. System jest również wyposażony w mechanizm śledzący status wysyłki (mail odebrany/nieodebrany/przeczytany itp.). MailList Controller posiada obszerną instrukcję obsługi, w której opisane są wszystkie jego funkcjonalności. Aplikację można pobrać bezpłatnie ze strony producenta.

2. GroupMail Free Edition

Kolejne darmowe narzędzie do mass mailingu. Podobnie jak MailList Controller Free potrafi wysyłać wiadomości do adresatów z wewnętrznej bazy danych, jak i korzystać ze źródeł zewnętrznych. W przypadku opcji pierwszej, pozwala na modyfikację i dodawanie atrybutów kontaktów, dzięki czemu możliwa jest zaawansowana personalizacja przesyłanej korespondencji. W wersji płatnej program umożliwia również harmonogramowanie wysyłek. Niestety, darmowa wersja GroupMail Free nie pozwala na jednorazowe przesłanie korespondencji do więcej niż 500 adresatów. Wiadomości zawierają ponadto linki programu. Aplikację można pobrać na GroupMail Free Edition.

3. Sendblaster Free Edition

Wśród bezpłatnego oprogramowania do mass mailingu wyróżnić należy również Sendblaster - przede wszystkim ze względu na oferujący spore możliwości mechanizm raportowania i śledzenia efektywności wysyłek, a także integrację z Google Analytics. Więcej informacji oraz możliwość pobrania na Sendblaster Free Edition.

4. Big Mass Mailer

Prosta aplikacja do masowej wysyłki wiadomości e-mail. Jej niewątpliwą zaletą jest łatwość i prostota obsługi - poszczególne opcje są bardzo przejrzyste i intuicyjne. Niestety, jest to w dużej mierze związane z niewielkimi możliwościami programu, który pozwala jedynie na zredagowanie zwykłej, tekstowej wiadomości i jej wysyłkę do zdefiniowanej listy odbiorców (w pliku tekstowym).

Kampanie e-mail w systemach CRM

Warto wspomnieć, że moduły do mass mailingu (czyli prowadzenia kampanii mailingowych czy wysyłki newsletterów) posiadają również niektóre darmowe systemy CRM, jak np. SugarCRM Community Edition czy jego spadkobierca SuiteCRM. Posiadają one nie mniejsze możliwości niż dedykowane oprogramowanie (m.in. monitorowanie efektu wysyłki, personalizację wiadomości, pełną elastyczność tworzenia szablonu e-maila, wysyłkę załączników), a do tego są zintegrowane z pozostałymi elementami CRM - pozwalając np. na przesyłanie korespondencji wybranym adresatom przechowywanym w bazie systemu i włączanie jej do historii kontaktów z nimi.

Przeczytaj również:


Dodaj komentarz
  • Firmowa strona internetowa wtorek, 26, listopad 2013

    W dzisiejszych czasach, każda strona internetowa może stać się celem ataków cyberprzestępców. I to niezależnie czy mowa o dużej stronie firmowej czy też niewielkim, prywatnym blogu. Jedną...

  • Reklama w internecie czwartek, 26, grudzień 2013

    Bez wątpienia, jednym z pierwszych kroków związanych z promocją firmy w internecie powinno być umieszczenie jej na Mapach Google (Google Maps). Google Maps to bezpłatna usługa koncernu z...

  • Firmowa strona internetowa sobota, 10, styczeń 2015

    Każdemu posiadaczowi strony internetowej zależy na tym, aby była ona prezentowana w wynikach wyszukiwania Google jak najwyżej - najlepiej na pierwszym miejscu lub przynajmniej w TOP10. Wielu...

  • Firmowa strona internetowa piątek, 01, listopad 2013

    Czym powinna charakteryzować się dobra firmowa strona internetowa? Przede wszystkim witryna tego typu powinna być czytelna i prosta w obsłudze - tak, aby nie odwracała uwagi odwiedzającego od...




Piotr Rawski
Analityk Biznesowy, Project Manager. Entuzjasta rozwiązań IT dla biznesu.

Doradzam, optymalizuję procesy biznesowe i dobieram oprogramowanie do indywidualnych potrzeb. Wszystko po to, aby zwiększyć efektywność Twojej firmy.
-> kontakt i współpraca

Zapraszam również na mój nowy blog: piotrrawski.pl

Również na stronie:

  • Zarządzanie projektami i zasobami poniedziałek, 14, kwiecień 2014

    Czas pracy można ewidencjonować na bardzo wiele sposobów. O tym, na czym polega time tracking i dlaczego warto stosować go w każdej firmie pisaliśmy w poprzednim artykule. Dzisiejszy tekst w...

  • Zarządzanie projektami i zasobami niedziela, 06, lipiec 2014

    Firmę tworzą nie pieniądze, aktywa, pasywa bądź klienci. Firmę tworzą pracujący w niej ludzie - to ich charakterystyki, samopoczucie i kompetencje w największym stopniu decydują o tym, czy...

  • Sprzedaż i marketing niedziela, 23, marzec 2014

    Systemy POS (Point of Sale) to oprogramowanie sprzedażowe, nieodzowne w każdym sklepie, punkcie usługowym czy restauracji. Co prawda, możliwości finansowe tego typu biznesów bywają bardzo...