Systemy informatyczne dla firm

Zarządzanie budżetem projektu

Zarządzanie budżetem to jedno z najważniejszych, a zarazem najtrudniejszych zadań project managera. Najmniejsza luka w finansach projektu zazwyczaj oznacza bowiem albo nieoczekiwany wydatek dla inwestora, albo stratę dla firmy go realizującej (jeśli dodatkowe koszty weźmie ona na siebie), albo też zupełne wstrzymanie prac z powodu braku środków na dalszą realizację, czyli fiasko projektu.

Warto więc wspomóc się narzędziem, które ułatwi zarządzanie budżetem projektu - częściowo zautomatyzuje, ograniczy ryzyko popełnienia błędu, a także zwróci uwagę na ew. odchylenia od nakreślonego planu, umożliwiając szybką reakcję managera.

Najlepsze systemy do automatyzacji marketingu

A gdyby tak nowych klientów nie trzeba było szukać, bo interesowaliby się naszą ofertą sami? I gdyby firmowy mailing nie kończył się niezadowoleniem i wypisem z kampanii większości adresatów? Brzmi dobrze? Dodajmy do tego ograniczenie żmudnej, mechanicznej pracy i automatyczną segregację potencjalnych klientów, tak aby dział sprzedaży inwestował swój wysiłek wyłącznie w wartościowe, dobrze rokujące tematy.

To nie sen, a podstawowe założenia (a zarazem możliwości) systemów klasy marketing automation - podstawowych narzędzi pracy działów marketingu wielu firm. Na rynku oprogramowania rozwiązań do automatyzacji marketingu znajdziemy całkiem sporo, w dzisiejszym artykule podpowiadam więc które z nich warto brać pod uwagę. Każdy ze wskazanych systemów ma swoje walory - wybór konkretnego rozwiązania zależy więc (jak zawsze) od indywidualnych potrzeb.

Netcrunch

Natura sieci teleinformatycznych jest bardzo dynamiczna - ich struktura, elementy i parametry zmieniają się niezwykle często. To spore wyzwanie dla administratorów sieci odpowiedzialnych za gromadzenie danych o firmowej infrastrukturze IT. Jeszcze większym wyzwaniem jest właściwa interpretacja zebranych informacji - tak, aby dostarczały firmie odpowiedniej wartości biznesowej, wspomagały w optymalizacji procesów i poprawianiu wyników. Dzięki NetCrunch analiza danych o firmowej sieci nie jest jednak problemem.

Sztuczna inteligencja w biznesie

Wbrew pozorom, na przestrzeni ostatnich kilkunastu lat systemy informatyczne dla biznesu nie zmieniły się tak bardzo. Podobnie jak pod koniec lat '90, tak i teraz pozwalają one na gromadzenie, przeliczanie i prezentację danych biznesowych. Do niedawna rozwój tego typu rozwiązań obejmował w zasadzie wyłącznie warstwę graficzną (wpływającą na wygodę obsługi) oraz komunikację z innymi systemami (integracja, tj. przepływ danych pomiędzy rozwiązaniami).

Ostatnio zaczyna się to jednak zmieniać - producenci oprogramowania starają się wspomagać biznes narzędziami, które nie tylko dokonają obliczeń czy zaprezentują dane wg z góry określonego szablonu, ale również zaproponują własne, kreatywne rozwiązania - za pomocą sztucznej inteligencji. Przyjrzyjmy się jak w 2017 roku prezentują się inteligentne systemy CRM, na przykładzie Salesforce.com.


Co to jest system CRM? Rodzaje i przykłady rozwiązań do zarządzania relacjami z klientami
O systemach CRM wiele się mówi i pisze, jednak nie zawsze tylko i wyłącznie prawdę. Zastosowanie oprogramowania tej klasy w biznesie jest bowiem... Czytaj więcej...
Jakim systemem wspierać Zarządzanie przez Cele (MBO)?
Proces Zarządzania przez Cele (MbO – Management by Objectives) mimo, że de facto kończy się oceną realizacji celów, różni się od Oceny... Czytaj więcej...
fsDesk - recepta na skuteczną obsługę serwisową
Serwis należy do tej grupy usług, które bardzo cenią konsumenci, a za którymi - delikatnie mówiąc - nie przepadają producenci i... Czytaj więcej...
Wanda - inteligentny tłumacz dla zespołów międzynarodowych
Wanda to opracowany przez Unit4 cyfrowy asystent dla przedsiębiorstw, wprowadzony na rynek na początku zeszłego roku. To pierwsze tego typu... Czytaj więcej...
Monitorowanie firmowej strony WWW - dlaczego jest konieczne?
Monitoring strony internetowej to usługa, która kosztuje bardzo niewiele (bądź wcale), a może uchronić naszą firmę przed ogromnymi stratami.... Czytaj więcej...


Piotr Rawski
Analityk Biznesowy, Project Manager. Entuzjasta rozwiązań IT dla biznesu.

Doradzam, optymalizuję procesy biznesowe i dobieram oprogramowanie do indywidualnych potrzeb. Wszystko po to, aby zwiększyć efektywność Twojej firmy.
-> kontakt i współpraca

Gdzie najlepiej wykupić domenę internetową?
Uruchamiając w internecie stronę internetową, platformę usługową, portal czy bloga, stajemy przed koniecznością rejestracji domeny... Czytaj więcej...
Jak zatrzymać wiedzę pracowników w firmie? 5 skutecznych sposobów
Większość przedsiębiorców podkreśla, że najważniejszym kapitałem ich firm są pracownicy. Kapitał ten to w znacznej części doświadczenie... Czytaj więcej...
Mautic's mPower Focus - czyli jak przykuć uwagę czytelników na stronie WWW?
Prowadząc firmową stronę internetową często zależy nam na wyeksponowaniu jej określonego fragmentu (np. formularza kontaktowego, oferty czy... Czytaj więcej...
Jak NIE kupować systemów informatycznych?
Wybór systemu informatycznego dla firmy zdecydowanie nie jest prostą sprawą. Dostępnych rozwiązań na rynku jest całe multum, podobnie jak i... Czytaj więcej...
POS - systemy dla handlu i restauracji
Zamówienia w restauracji można przyjmować na karteczkach, wartość zakupów w małym sklepie spożywczym obliczać na kalkulatorze, a... Czytaj więcej...