Systemy informatyczne dla firm

Komunikatory dla firm

Odkąd w Polsce pojawiło się Gadu-Gadu (wyparte później przez Skype'a, Messengera, SnapChata i masę innych komunikatorów mniej lub bardziej związanych z Social Media) ludzie błyskawicznie przerzucili się na ten - internetowy - sposób komunikacji. Wspólne odrabianie prac domowych, plotkowanie czy "poważne" rozmowy o życiu - wszystko to moje pokolenie (do którego parę lat temu dołączyli również nasi rodzice i dziadkowie) najchętniej odbywa właśnie za pomocą komunikatorów internetowych.

Nie inaczej jest w pracy, gdzie bez komunikatorów trudno o efektywny przepływ informacji. Dzięki nim, aby skonsultować z kimś służbowy temat nie muszę się już z nim szukać po biurze, wyrywać się nawzajem od bieżących obowiązków (co typowe dla telefonów i niezapowiedzianych wizyt przy biurku) czy też zapamiętywać wspólnych ustaleń. Jednak jak wszystkie narzędzia, tak i komunikatory bardzo się od siebie różnią i - w zależności od konkretnego modelu - ich biznesowa przydatność może być zupełnie inna. Dziś pokażę z których darmowych komunikatorów internetowych warto skorzystać w firmie.

Aura Business

Wdrożenie oprogramowania do zarządzania relacjami z klientami bardzo często rozpoczynamy od poszukiwania najlepszego dostępnego systemu CRM. Jeszcze kilka lat temu takie podejście wydawało się słuszne - dobrych narzędzi mieliśmy na rynku niewiele, a wybór jednego z renomowanych rozwiązań zwiększał szansę powodzenia projektu.

Obecnie rynek systemów CRM jest ogromny, a większość z nich oferuje zbliżoną funkcjonalność. Dotyczy to nie tylko prostych, online'owych rozwiązań dla niewielkiego biznesu. Również w sektorze Enterprise każdego roku powstają nowe, bardzo solidne narzędzia (także w Polsce), które z powodzeniem mogą rywalizować użytecznością z najpopularniejszymi markami, jak Salesforce.com, Microsoft Dynamics czy SAP. Niekiedy je nawet prześcigając.

Przykładem takiego rozwiązania jest polski Aura Business - sprawdźmy jak radzi sobie w porównaniu z najpopularniejszymi systemami CRM na rynku

Fakturownia.pl

Wielu z nas wzbrania się przed założeniem własnej działalności gospodarczej - pomimo ciekawego pomysłu i dobrego biznesplanu. Częstymi przeszkodami są obawa przed formalnościami, konieczność gromadzenia dużej liczby dokumentów, pilnowania terminów czy wystawiania faktur - czyli czynności niezwiązane z domenową działalnością firmy, a wymagające skrupulatności oraz sporego nakładu pracy.

Na szczęście każdą z tych barier można w łatwy sposób zniwelować. Dziś pokażę jak najłatwiej poradzić sobie z ostatnim z tematów - za pomocą prostego w obsłudze narzędzia do kompleksowego zarządzania fakturami - Fakturownia.pl.

Mautic

W Waszych mailach często pytacie mnie o godne polecenia oprogramowanie, najchętniej takie, z którego sam korzystam. Postanowiłem więc przygotować listę systemów, narzędzi oraz usług, których używam na co dzień. Zestawienie postaram się na bieżąco aktualizować.

Mam nadzieję, że niektórzy z Was skorzystają z moich propozycji. Jeśli jednak znasz Twoim zdaniem lepszą alternatywę, daj proszę znać w komentarzu – chętnie z niej skorzystam.


Co to jest system CRM? Rodzaje i przykłady rozwiązań do zarządzania relacjami z klientami
O systemach CRM wiele się mówi i pisze, jednak nie zawsze tylko i wyłącznie prawdę. Zastosowanie oprogramowania tej klasy w biznesie jest bowiem... Czytaj więcej...
Jakim systemem wspierać Zarządzanie przez Cele (MBO)?
Proces Zarządzania przez Cele (MbO – Management by Objectives) mimo, że de facto kończy się oceną realizacji celów, różni się od Oceny... Czytaj więcej...
fsDesk - recepta na skuteczną obsługę serwisową
Serwis należy do tej grupy usług, które bardzo cenią konsumenci, a za którymi - delikatnie mówiąc - nie przepadają producenci i... Czytaj więcej...
Wanda - inteligentny tłumacz dla zespołów międzynarodowych
Wanda to opracowany przez Unit4 cyfrowy asystent dla przedsiębiorstw, wprowadzony na rynek na początku zeszłego roku. To pierwsze tego typu... Czytaj więcej...
Monitorowanie firmowej strony WWW - dlaczego jest konieczne?
Monitoring strony internetowej to usługa, która kosztuje bardzo niewiele (bądź wcale), a może uchronić naszą firmę przed ogromnymi stratami.... Czytaj więcej...


Piotr Rawski
Analityk Biznesowy, Project Manager. Entuzjasta rozwiązań IT dla biznesu.

Doradzam, optymalizuję procesy biznesowe i dobieram oprogramowanie do indywidualnych potrzeb. Wszystko po to, aby zwiększyć efektywność Twojej firmy.
-> kontakt i współpraca

Jak stworzyć newsletter za darmo? - poradnik od A do Z
Newsletter to świetny sposób na budowanie świadomości marki i podtrzymywanie relacji z klientami. Jego prowadzenie nie jest kosztowne, a może... Czytaj więcej...
Monitorowanie firmowej strony WWW - dlaczego jest konieczne?
Monitoring strony internetowej to usługa, która kosztuje bardzo niewiele (bądź wcale), a może uchronić naszą firmę przed ogromnymi stratami.... Czytaj więcej...
Jak zatrzymać wiedzę pracowników w firmie? 5 skutecznych sposobów
Większość przedsiębiorców podkreśla, że najważniejszym kapitałem ich firm są pracownicy. Kapitał ten to w znacznej części doświadczenie... Czytaj więcej...
10 najlepszych darmowych systemów CRM (cz. 2)
Na rynku oprogramowania typu CRM jest na pęczki. Opensource'owych systemów CRM, czyli takich, które możemy swobodnie rozwijać i które dostępne... Czytaj więcej...
Firmowa strona internetowa w 15 minut: test kreatora stron WWW mamfirme.pl
Ponad 20% (a według niektórych danych niemal 50%) polskich przedsiębiorców nie posiada własnej strony internetowej. 30% nie korzysta natomiast z... Czytaj więcej...