Systemy informatyczne dla firm

Systemy do oceny kompetencji pracowników

Ocena kompetencji? Nic prostszego, klikamy w arkusz, wyświetla się wynik i koniec. Niestety, w zarządzaniu zasobami ludzkimi podstawowym standardem jest... brak jakichkolwiek standardów. Widać to bardzo dobrze w procesie oceny kompetencji pracowników, którego złożoność stanowi nie lada wyzwanie dla systemów wspierających zarządzanie zasobami ludzkimi.

Ocena kompetencji pracowników

Liczba przedsiębiorstw oceniających swoich pracowników systematycznie rośnie. Część z nich opracowanie metodologii ocen zamawia w firmach konsultingowych, a reszta tworzy własne autorskie rozwiązania. Z moich obserwacji wynika, że zdecydowana większość przedsiębiorstw, które oceniają swoich pracowników bazuje na systemach ocen tworzonych własnymi siłami. Wynikiem tego jest bardzo duża różnorodność kryteriów oceny, sposobów oceniania oraz formularzy ocen.

Aby ocena była skuteczna, poza samą oceną i rozmową oceniającą, istotne jest to, co dzieje się po niej, czyli realizacja planów rozwojowych i postawionych celów oraz możliwość porównania kolejnych ocen pracowników w celu śledzenia ich postępów. Dlatego coraz więcej firm dojrzewa do tego, żeby proces ocen zautomatyzować za pomocą odpowiedniego oprogramowania.

Komunikatory dla firm

Odkąd w Polsce pojawiło się Gadu-Gadu (wyparte później przez Skype'a, Messengera, SnapChata i masę innych komunikatorów mniej lub bardziej związanych z Social Media) ludzie błyskawicznie przerzucili się na ten - internetowy - sposób komunikacji. Wspólne odrabianie prac domowych, plotkowanie czy "poważne" rozmowy o życiu - wszystko to moje pokolenie (do którego parę lat temu dołączyli również nasi rodzice i dziadkowie) najchętniej odbywa właśnie za pomocą komunikatorów internetowych.

Nie inaczej jest w pracy, gdzie bez komunikatorów trudno o efektywny przepływ informacji. Dzięki nim, aby skonsultować z kimś służbowy temat nie muszę się już z nim szukać po biurze, wyrywać się nawzajem od bieżących obowiązków (co typowe dla telefonów i niezapowiedzianych wizyt przy biurku) czy też zapamiętywać wspólnych ustaleń. Jednak jak wszystkie narzędzia, tak i komunikatory bardzo się od siebie różnią i - w zależności od konkretnego modelu - ich biznesowa przydatność może być zupełnie inna. Dziś pokażę z których darmowych komunikatorów internetowych warto skorzystać w firmie.

Aura Business

Wdrożenie oprogramowania do zarządzania relacjami z klientami bardzo często rozpoczynamy od poszukiwania najlepszego dostępnego systemu CRM. Jeszcze kilka lat temu takie podejście wydawało się słuszne - dobrych narzędzi mieliśmy na rynku niewiele, a wybór jednego z renomowanych rozwiązań zwiększał szansę powodzenia projektu.

Obecnie rynek systemów CRM jest ogromny, a większość z nich oferuje zbliżoną funkcjonalność. Dotyczy to nie tylko prostych, online'owych rozwiązań dla niewielkiego biznesu. Również w sektorze Enterprise każdego roku powstają nowe, bardzo solidne narzędzia (także w Polsce), które z powodzeniem mogą rywalizować użytecznością z najpopularniejszymi markami, jak Salesforce.com, Microsoft Dynamics czy SAP. Niekiedy je nawet prześcigając.

Przykładem takiego rozwiązania jest polski Aura Business - sprawdźmy jak radzi sobie w porównaniu z najpopularniejszymi systemami CRM na rynku


Piotr Rawski
Informatyk i ekonomista z kilkunastoletnim doświadczeniem w rozwoju i wdrażaniu systemów IT dla biznesu.

Doradzam, optymalizuję procesy biznesowe i dobieram oprogramowanie do indywidualnych potrzeb. Wszystko po to, aby zwiększyć efektywność Twojej firmy. ⮕ kontakt i współpraca

Zapraszam również na mój nowy blog poświęcony zarządzaniu w IT:
⮕ piotrrawski.pl

Również na stronie:

  • Sprzedaż i marketing niedziela, 23, marzec 2014

    Systemy POS (Point of Sale) to oprogramowanie sprzedażowe, nieodzowne w każdym sklepie, punkcie usługowym czy restauracji. Co prawda, możliwości finansowe tego typu biznesów bywają bardzo...

  • Narzędzia pracy grupowej sobota, 11, styczeń 2014

    Żadnego pracownika biurowego chyba nie trzeba przekonywać o tym, jak wiele znaczą dobre notatki. Wiedzą to także studenci oraz osoby, które wdrażają się w obowiązki w nowym miejscu pracy,...

  • Zarządzanie projektami i zasobami niedziela, 06, lipiec 2014

    Firmę tworzą nie pieniądze, aktywa, pasywa bądź klienci. Firmę tworzą pracujący w niej ludzie - to ich charakterystyki, samopoczucie i kompetencje w największym stopniu decydują o tym, czy...